دسته‌بندی نشده

سفر به کشور زیبای اکراین و هزینه های آن

راهنمای سفر به اکراین

اکراین یکی از کشورهای وسیع اروپایی می باشد که قدمتی کهن داشته و به دلیل جاذبه های زیبا و طبیعتی بکر، همواره مورد توجه جهانگردان بی شماری قرار گرفته است. جالب است که بدانید در فهرست پرتوریست ترین کشورهای دنیا، اکراین جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده، این کشور با دارا بودن طبیعتی چشم نواز و آثار تاریخی کهن، توجه همگان را به سوی خود جلب نموده است.

اکراین یکی از کشورهای کمتر توسعه یافته در اروپا است که شاید دلیل آن تحت نفوذ و اشغال بودن این کشور توسط روسیه در طول تاریخ است. این کشور دارای اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانی است که به یکی از مقاصد مهم گردشگری تبدیل شده است.

واحد پول : کشور گریونا
زبان رسمی: اوکراینی

هزینه تور و هواپیما برای سفر به اکراین

تورهای اکراین با توجه به تعداد روز، هتل و شرکت های هواپیمایی متفاوت می باشند. هزینه هواپیما نیز با توجه به زمان سفر متغیر خواهد بود. بلیط، اقامت، ترانسفر، راهنمای فارسی زبان و بیمه مسافرتی از جمله خدماتی است که توسط این تورها به گردشگران تور اکراین ارائه می شود. جالب است که بدانید در سال های اخیر به دلیل برخی مسائل سیاسی، پول اکراین ارزش گذشته خود را از دست داده و همین امر سبب شده که هزینه سفر به اکراین برای گردشگران کاهش یابد و آن ها بتوانند تفریحات بیشتری را در این کشور تجربه کنند.

اوکراین

بهترین زمان برای سفر به اکراین

اکراین کشوری با آب و هوای سرد است و برخی شهرهای آن 3 ماه در سال را در یخبندان به سر می‌برند. تنها در بخش‌های جنوبی این کشور می‌توانید هوایی معتدلی پیدا کنید. در فصل زمستان هوا در برخی از بخش‌های این کشور به منفی 30- درجه نیز می‌رسد. برای همین اگر می‌خواهید زمان مناسبی به اوکراین بخصوص شهرهای شمالی آن مانند کی یف سفر کنید بهتر است تابستان را انتخاب کنید. در این فصل هوا در اوکراین به 20 درجه بالای صفر رسیده و برای مسافرت بسیار مطبوع است.

هزینه های هتل و اقامت در کشور اکراین

در این کشور هتل های زیادی در رده های گوناگون و با امکانات مختلف وجود دارد، گردشگران می توانند با توجه به بودجه ای که برای هزینه سفر به اکراین در نظر گرفته اند، هر یک را رزرو کنند و از اقامت در آن ها لذت ببرند. علاوه بر هتل، هاستل هایی نیز در اکراین وجود دارد که قیمت آن ها نسبت به هتل های باکیفیت، کم تر است و در هزینه سفر به اکراین کاهش محسوسی پیش می آید. قیمت هاستل ها به ازای هر شب اقامت مابین 105 تا 200 گریونا می باشد که بسیار مناسب است.

  • هتل های 3 ستاره: حدودا شبی از 80 تا 100 هزار تومان
  • هتل های 4 ستاره: حدودا شبی از 130 تا 250 هزار تومان
  • هتل های 5 ستاره: حدودا شبی از 400 تا 600 هزار تومان
  • خانه های شخصی یا ویلایی: حدودا شبی 350 هزار تومان

کی یف

هزینه خورد و خوراک در اکراین

صرف یک وعده غذایی در رستوران های گوناگون اکراین به شرح زیر می باشد:

  • رستوران های گران قیمت: 300 گریونا
  • رستوران های رده متوسط: 90 گریونا
  • فست فودهای بین المللی: 105 گریونا
  • فست فود مانند Big Mac: حدود 70 گریونا

با این حساب می توان پی برد که غذا بخش نسبتا کمی از هزینه سفر به اکراین را تشکیل می دهد و جهانگردان می توانند در این کشور غذاهای گوناگونی را امتحان کنند و از آن ها لذت ببرند. حتی در رستوران های خیابانی غذاهای ارزان تری نیز وجود دارد.

در اکراین نوشیدنی های مختلف از قبیل چای و قهوه نیز محبوبیت ویژه ای داشته و به همین منظور کافه هایی با قیمت مناسب در سطح شهر احداث شده که گردشگران اکراین می توانند در آن ها نوشیدنی های دلچسبی میل کنند.

کلیسا

هزینه حمل و نقل عمومی در اکراین

یک بخش دیگر از هزینه سفر به اکراین به مخارج حمل و نقل مربوط می شود. اکثر شهرهای اکراین مجهز به اتوبوس، تراموا، تاکسی و یا اتوبوس برقی هستند و می‌توان با استفاده از آن‌ها در شهرتردد داشت. بلیط تراموا، اتوبوس و اتوبوس برقی بین 2 تا 5 گریونا هزینه دارد. این بلیط ها در ایستگاه های مربوط به هر منطقه به فروش می رسد و قابل خریداری است، در صورتی که نتوانستید بلیط خریداری کنید می توانید کرایه را به صورت نقدی پرداخت کنید.

کارآمدترین سیستم حمل و نقل اکراین مترو می باشد که در شهرهای مهم آن در حال استفاده بوده و تقریبا تمامی نقاط مهم شهر را پوشش می دهد و گردشگران اکراین می توانند از آن بهره مند شوند و به راحتی به مکان های مورد نظر خود بروند. بلیط متروی اکراین که توکن نام دارد ۲ گریونا قیمت داشته که توریست ها می توانند با همین یک بلیط تمام طول شهر را طی کنند و از این طریق هزینه سفر به اکراین را کاهش دهند. متروی اکراین از ساعت 5:30 صبح آماده خدمت رسانی به مردم می باشد. اگر سفر شما مدت 1 ماه به طول می انجامد، بهتر است که بلیط ماهانه را یا قیمت 200 گریونا تهیه کنید. یک نکته بسیار جالب که در رابطه با خط متروی اکراین وجود دارد این است که عمیق ترین ایستگاه متروی موجود در جهان در این کشور و در شهر کی یف قرار گرفته و نظر گردشگران تور اروپا را به خود جلب کرده است.

البته اتوبوس هایی نیز برای رفت و آمد درون شهری وجود دارد که تعداد قابل توجه ای از آن ها فرسوده هستند ولی برای هزینه سفر به اکراین مقرون به صرفه هستند، اما قطارهای بین شهری کیفیت مطلوبی دارند که سفر خوبی را می توان با آن ها تجربه کرد. برای رفاه حال عموم مردم و گردشگرانی که با تور اکراین به این کشور سفر می کنند، تاکسی هایی با هزینه ثابت 35 گریونا نیز وجود دارد که به ازای هر 1 کیلومتر اضافه 5 گریونا به کرایه افزوده می شود. البته این نکته لازم به ذکر است که در صورت معطل شدن تاکسی به درخواست شما، حدود 60 گریونا بیشتر باید پرداخت کنید.

مخارج تفریحات در اکراین

یک بخش دیگر از هزینه سفر به اکراین به گشت و گذار در این شهر اختصاص دارد. تفریحات مهیجی در کشور اکراین وجود دارد که جهانگردان را مجاب می کند تا برای بازدید از آن ها با تور اکراین به این کشور سفر کنند. بازدید هر یک از این جاذبه ها و تفریحات هزینه ی جداگانه ای در بردارد. قیمت بلیط مکان های عمومی و تفریحی مثل موزه‌ها، باغ وحش، گالری‌ها، تورهای طبیعت ‌گردی مختلف در حدود 110 تا 220 گریونا می باشد، برای مثال هزینه بازدید از کاخ وورونتسوف 210 گریونا بوده و تماشای منطقه نفرین شده چرنوبیل 4000 گریونا هزینه در پی دارد. همچنین در صورتی که تمایل دارید ماشین اجاره کنید و با وقت بیشتری به تماشای این کشور زیبا بپردازید، به این نکته توجه داشته باشید که هزینه هر لیتر بنزین در اکراین برابر با 25 گریونا می ‌باشد.

موزه

مکالمه و اینترنت در اکراین

در صورتی که در این کشور با مشکلات موبایل و اینترنت مواجه شدید، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و می توانید با مراجعه به مراکز مربوطه و پرداخت هزینه ای قابل قبول نسبت به تعمیرات آن اقدام کنید. برای این که هزینه سفر به اکراین برای شما مقرون به صرفه باشد و با هزینه های سنگین حاصل از مکالمه مواجه نشوید، بهتر است به محض ورود به این کشور، یک سیم کارت از اپراتورهای این کشور را خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

جاذبه های گردشگری اکراین

جزیره خورتیسا در اکراین

خورتیسا یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌ها در رودخانه اکراین است که در قرن 16 پایتخت قزاق‌ها بوده است. این جزیره از سال 1965 به منطقه ملی حفاظت شده تبدیل شد و در تمام طول سال قابل بازدید است.

کلیسای مقدس خارکف اکراین

این مکان یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای شهر خارکف اکراین است که در سال 1901 در سبک معماری بیزانس ساخته شده است و ارتفاعی در حدود 80 متر دارد، همان طور که می‌بینید نمای بیرونی این کلیسا بسیار زیبا است و داخل آن نیز از سبک طراحی روسی استفاده شده است.

پله‌های پوتمکین در اودسا اکراین

اینجا نه تنها یکی از نمادهای شهر اودسا بلکه جز معروف‌ترین بناهای شناخته شده اکراین است. این پله‌ها در واقع در گذشته دروازه ورودی به این بندر محسوب می‌شده که حدود 192 پله دارد.

قصر

موزه پیسانکا در کلمیا اکراین

در ورودی این موزه یک تخم مرغ بزرگ رنگ شده را مشاهده می‌کنید که مخصوص عید پاک است و جز عناصر مهم فرهنگی این کشور به شمار می‌رود که به آن pysankas می‌گویند. این موزه شامل 6000 پیزانکا است که قدمت آن مطلق به قرن 19 و 20 است.

قلعه لوبارتس در لوتسک اکراین

این قلعه که یکی از بزرگ‌ترین بناهای تاریخی اکراین است در قرن 14 ساخته شده است. این قلعه یک شاهکار معماری است که شامل بخش‌های مختلفی بوده و با تکه سنگ‌های بزرگ ساخته شده است؛ امروزه مراسم فرهنگی و هنری مختلفی در این مکان برگزار می‌شود. شما می‌توانید عکس این قلعه را روی اسکنانس 200 UAH مشاهده کنید.

پارک ملی شاتسکی اکراین

این محل طبیعی و منحصر به فرد در اکراین است که در آن دریاچه بزرگ، جنگل‌های با شکوه، سواحل شنی و کلبه‌های جنگلی است که هر علاقه‌مند به طبیعت را شیفته خود می‌کند.

پارک

پیست اسکی دراهوبارت اکراین

پیست اسکی دراهوبارت یک گوهر ارزشمند در اکراین است که دارای تپه‌های مناسب برای فعالین این رشته است. قله این منطقه 1800 متر ارتفاع دارد و یکی از مرتفع‌ترین استراحتگاه‌های کوهستانی در کل اوکراین را به نام خود ثبت کرده است.

آبشار پروبی اکراین

آبشار پروبی از رود پروت تشکیل شده که یکی از زیباترین رودهای سرچشمه گرفته از کوهستان‌های کارپات است. این آبشار یکی از معدود آبشارهای این رود است که به خاطر نزدیک بودن به شهر یرمیچ معروف شده است.

صومعه مقدس Dormition Pochayiv Lavra

این صومعه در نزدیکی شهر نوای پوچف در سال 1240 ساخته شده است که بزرگ‌ترین بنای کلیسا و صومعه اورتودکس در غرب اکراین محصوب می‌شود. این کلیسا حدود 56 متر ارتفاع دارد و درون آن مملو است از نقاشی‌های دیواری تاریخی است.

قلعه Pidhirtsi

از شواهد پیداست که این قلعه مربوط به قرن 12 است، هر چند که در قرن 20 آسیب‌های فراوانی به آن وارد شده اما هنوز هم این ساختمان باشکوه میزبان خیل عظیم گردشگرانی است که به اکراین سفر می‌کنند.

تندیس

پارک ملی بوگ گارد اکراین

اگر شما اهل طبیعت گردی هستید، به قایق سواری علاقه دارید و یا می‌خواهید مناظر شگفت انگیز طبیعی را ببینید حتماً باید به پارک ملی بوگ گارد در اکراین بروید.

کوه‌های کارپات اوکراین

رشته کوه‌های فوق العاده کارپات در غرب اکراین در مرز رومانی، مجارستان، اسلواکی و لهستان قرار گرفته است و گردشگران برای گذراندن تعطیلات به این منطقه سفر می‌کنند. کوه‌های کارپات 5 ماه از سال به طور کامل پوشیده از برف است اما شرایط اسکی در تپه‌های آن در طول 12 ماه سال فراهم است.

قلعه خوتین اکراین

این قلعه نمونه عالی از معماری دفاعی قرون وسطی و یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی اکراین است که با توجه به موقعیت استراتژیکی که در مسیر عبوری بوده، هدف بسیاری از دشمنان این سرزمین قرار گرفته است. همچنین مجاورت قلعه خوتین با رودخانه Dniester زیبایی خاصی به منطقه داده است.

دندروپارک اسکندریه اکراین

این پارک زیبا در شهر بیلاتیرکوا اکراین قرار گرفته است که دارای 25 حوضچه و بیش از 2500 گونه گیاهی است که از گونه‌های بومی، آمریکای جنوبی، چین، ژاپن و دیگر نقاط جهان گرد آوری شده است و به محلی آرام بخش برای گذراندن تعطیلات با خانواده تبدیل شده است.

برای سفر ارزان به اکراین به نکات زیر توجه کنید

  • خرید کردن در شهر کی یف را فراموش کنید، چرا که قیمت ها نسبت به سایر شهرهای اکراین گران تر می باشد.
  • خرید کردن در سوپرمارکت ها یکی از راه های کاهش هزینه سفر به اکراین می باشد. در سوپرمارکت ها تقریبا هر کالایی که مورد نیاز گردشگران اکراین باشد وجود دارد و آن ها می توانند از آن کالاها استفاده کنند.
  • یک راه دیگر برای کاهش هزینه سفر به اکراین، غذا خوردن در رستوران های بومی به جای رستوران های بین المللی است. صرف غذا در رستوران های محلی، شما را با غذاهای لذیذ و دلچسب اکراینی نیز آشنا می سازد.
  • بهترین زمانی که گردشگران تور اروپا می توانند برای سفر به اکراین انتخاب کنند پاییز و بهار است. البته در این 2 فصل به دلیل سیل عظیم توریست هایی که به اکراین سفر می کنند، میانگین قیمت ها کمی بالا می رود. پس اگر می خواهید هزینه سفر به اکراین برای شما مقرون به صرفه تمام شود، بهتر است فصل های دیگر را برای سفر خود انتخاب کنید.

separator line

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به هلند و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

از هزینه های سفر به یونان بدانید!

هزینه های سفر به ونیز قطب گردشگری ایتالیا

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا