دسته‌بندی نشده

سفر به آفریقای جنوبی یک مقصد گردشگری زیبا و تقریبا ارزان!

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی با کوهستان های مختلف، خط ساحلی بی پایان، و وجود شهرهای شگفت انگیزی مثل کیپ تاون و ژوهانسبورگ باعث شده است تا سفر به این منطقه به درست ترین انتخاب هر گردشگری در زندگی اش تبدیل شود. از آن جایی که آفریقای جنوبی کشور گرانی نیست، یک مقصد عالی برای گشت و گذار است و در آن فرصت های تفریحی زیادی وجود دارد.

حیات‌وحش متنوع، سواحل زیبا و بیابان‌ها، تنها تعدادی از جاذبه‌های گردشگری آفریقای جنوبی است که این کشور را به مقصد بسیاری از گردشگران تبدیل کرده. به آمار توجه کنید: در سال 2014 بیش از 9.5 میلیون توریست وارد این کشور شده‌اند و از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی دیدن کرده‌اند.

راهنمای سفر به آفریقای جنوبی به شما کمک می کند تا بتوانید با مدیریت هزنیه هایتان، سفر راحت تر و با برنامه تری به این جای دوست داشتنی داشته باشید ، پس تا پایان با مجله دلگرم همراه باشید.

مدارک و هزینه های قبل از سفر به آفریقای جنوبی

داشتن پاسپورت که مشخص است که از ملزومات سفرهای خارج از کشور است و در آن بحثی نیست اما آفریقای جنوبی از آن دست کشورهایی است که برای ورود به آن نیاز به ویزا دارید. اگر هنوز پاسپورتتان را نگرفته اید باید اول به پلیس ۱۰+ رجوع کنید، در آن جا فرمی به شما داده می شود که بعد از پر کردن آن و پرداخت هزینه های لازم می توانید پاسپورتتان را ریافت کنید. هزینه هایی که برای دریافت پاسپورت باید پرداخت کنید به قرار زیر است:

۱- هزینه ۱۰۰۰ تومان برای شناسه
۲- هزینه ۳۷۵۰ تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری
۳- هزینه ۷۵۰۰۰ تومان برای خزانه داری استان برای تعرفه صدور گذرنامه
۴- هزینه ۳۴۵۰۰ تومان برای خدمات دفاتر پلیس +۱۰ و هزینه پست
۵- هزینه عکاسی: برای عکس پاسپورت نیاز به عکسی جدید دارید، هزینه عکاسی کاملا بستگی به محل عکاسی دارد و به طور تقریبی بین ۲۰۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ تومان می شود.

بعد از انجام کارهای اداری و پرداخت این هزینه ها که حدود ۱۵۰ هزار تومان می شود، در یک بازه ی ۱۰ روزه پاسپورتتان به نشانی پستی ای که در فرمتان پر کرده اید، ارسال می شود و به دستتان می رسد.

قصر

هزینه تور آفریقای جنوبی

از آن جایی که مشخص نیست که چه هتلی را برای سفر به آفریقای جنوبی انتخاب می کنید یا اصلا می خواهید در هتل بمانید یا هاستل، در نتیجه اصلا نمی توان قیمت تور واحدی را در نظر گرفت چرا که هم برای جواب دادن به این سوال باید نوع هتل تان مشخص باشد و هم نوع پرواز. پول رایج آفریقای جنوبی، راند (ZAR) است .

هزینه هواپیما برای سفر آفریقای جنوبی

هزینه خرید بلیط هواپیما هم کاملا بستگی دارد که شما از چه شهری سوار هواپیما شوید و بخواهید در سفر به آفریقای جنوبی به کدام شهر آن بروید یعنی مقصدتان کدام شهر باشد، علاوه بر این، این که چه نوع ایرلاینی را انتخاب کنید و یا این که چه پروازی باشد مثلا اکونومی باشد یا فرست کلس باز هم از معیارهای دیگر تاثیر گذار درقیمت بلیط هواپیما هستند. با فرض این که شما از شهر تهران سوار هواپیما می شوید و در فرودگاه بین المللی کیپ تاون که پایتخت این کشور زیباست به زمین می نشینید و البته نوع پروازتان هم اکونومی است، هزینه ی بلیط هوایپمای رفت و برگشت، تقریبا از ۶ میلیون شروع می شود به بالا.

بهترین زمان برای سفر به افریقا جنوبی

بهترین زمان سفر به افریقای جنوبی بسته به شهری که سفر می‌کنید دارد. بهترین زمان سفر به افریقای جنوبی به تفکیک شهرهای آن:

کیپ تاوون (Cape Town) : ماه‌های دسامبر، ژانویه، فوریه و مارس (دی تا اسفند) است. گردشگران در این فصل برای تماشای گل بنفشه آفریقایی سفر می‌کنند.

ژوهانسبورگ (Johannesburg) : از نوامبر تا مارس (آذر تا اسفند) بهترین زمان سفر به ژوهانسبورگ است. در این مدت فستیوال‌های مختلف در افریقای جنوبی برگزار می‌شود.

بندر الیزابت (Port Elizabeth) : ژانویه و فوریه (دی تا بهمن) بهترین زمان سفر به بندر الیزابت است که با استادیوم نلسون ماندلا و قلعه فدریک معروف شده است.

دوربان (Durban) : فوریه و مارس (اسفند تا فروردین) بهترین زمان سفر به دوربان است که مهم‌ترین بندر قاره افریقا به دلیل آب‌وهوای استوایی و عالی برای گردشگران است.

پارک ملی کروگر (Kruger National Park): نوامبر تا دسامبر (آذر تا دی) بهترین زمان سفر به کروگر افریقا است. طبیعت به معنای واقعی کلمه در این منطقه است.

پرتوریا (Pretoria) : دسامبر تا ژانویه (دی تا اول اسفند) این شهر را شخصی به نام پتوریوس در 1855 میلادی بنا نهاد.

طبیعت

هزینه هتل و اقامت در سفر به آفریقای جنوبی

اقامت در هاستل ممکن است شبی از ۱۲۰ تا ۱۵۰ راند برایتان هزینه بردار باشد که البته این هزینه را برای یک هاستل ۱۰ تا ۲۰ تخته در نظر بگیرید و برای یک اتاق ۴ تا ۸ تخته، شبی ۲۵۰ تا ۳۰۰ راند بپردازید. در تمام هاستل ها دسترسی به وای فای رایگان دارید و حتی بیشتر آن ها صبحانه ی رایگان هم ارائه می دهند.

اما در صورتی که می خواهید در هتل اقامت کنید و به دنبال هتل های ارزان هستید باید بدانید که اقامت در هتل های ارزان آفریقای جنوبی به ازای هر شب به طور میانگین هزینه ای بین ۷۵۰ تا ۱۲۰۰ راند را بریتان در برخواهد داشت که البته این مقدار در شهرهای بزرگ کمی بیشتر و در مناطق کوچک تر کمتر است. برای هتلی که صبحانه ی رایگان سرو می کند، باید حدود ۹۰۰ راند بپردازید.

هزینه حمل و نقل در آفریقای جنوبی

یکی از امن ترین و قابل اعتماد ترین و البته ارزان ترین روش های حمل و نقل در آفریقای جنوبی استفاده از اتوبوس است که با آن ها می توانید به هر جایی که خواستید با پراخت ۲۵ الی ۷۰۰ راند جا به جا شوید. مثلا اتوبوسی از کیپ تاون به ژوهانسبورگ هزینه ای برابر ۵۰۰ راند خواهد داشت. یکی دیگر از روش های مرسوم جابه جایی، استفاده از قطار است که آن ها هم کاملا امن هستند و راحت تر از اتوبوس ها هستند و با توجه به مسافت قیمت آن ها هم عوض می شود.

اگر هم بخواهید خیلی گردش کنید و به این طرف و آن طرف بروید یک ماشین کوچک اجاره ای می تواند کارتان را راه بیندازید که برای اجازه یکی از این ماشین های کوچک می توانید ۲۶۰ راند بپردازید تا یک روز کامل آن را در اختیار داشته باشید.

هزینه خورد و خوراک در سفر به آفریقای جنوبی

رستوران های آفریقای جنوبی به طرز باورنکردنی ای ارزان هستند و مثلا صرف یک وعده غذا در یکی از فست فودهای زنجیره ای آن ۵۰ راند خواهد شد. اگر بخواهید به رستورانی بهتر بروید باید ۲۲۵ راند بپردازید که التبه این مقدار برای ۳ وعده غذای کامل است یعنی پیش غذا، غذای اصلی و دسر. خرید یک بطری آب برایتان ۹ راند خواهد شد و اگر هم خودتان بخواهید در اقامتگاهتان آشپزخانه آشپزی کنید می توانید مواد مورد نیاز را از سوپر مارکت خریداری کنید که هزینه ی آن ۵۰۰ راند می شود.

افریقا

هزینه تفریح و ورودیه ها در آفریقای جنوبی

در سفر به آفریقای جنوبی با رنج متنوعی از تفریحات مختلف روبرو هستید که پیاده روی و طبیعت گردی مشهودترین و البته از تفریحات رایگان یا نزدیک به رایگان آن هستند. اما اگر بخواهید وارد یکی از مناطق طبیعی پولی شوید باید هزینه ای ۱۰۰ الی ۳۰۰ راندی بپردازید. سفرهای روزانه هم از ۴۰۰ تا ۲۰۰۰ راند هزینه دارند که البته مقدار دقیق آن بستگی به این موضوع دارد که بخواهید در مقصد چه کاری دقیقا انجام دهید.

جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی

1. پارک تفریحی و شهربازی گلد ریف سیتی آفریقای جنوبی

گلد ریف سیتی پارکی تفریحی در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی است که در محل یک معدن طلای قدیمی که در سال 1971 تعطیل شد، ساخته شده است. سازنده این پارک سعی کرده دوره‌ای که تب کشف طلا در آفریقای جنوبی داغ بود (سال 1886) را بازسازی کند؛ لباس کارکنان پارک و ساختمان آن نیز طوری انتخاب شده‌اند تا فضای همان سال‌ها را در شما القا کنند.

در این پارک یک موزه استخراج طلا وجود دارد که در آن می‌توانید سنگی با رگه‌هایی از طلا در آن را ببینید و بدانید طلا چگونه به دست می‌آید. تفریحات آبی و ترن هوایی، از دیگر جاذبه‌های این پارک تفریحی هستند که می‌توانند بچه‌ها را برای یک روز کامل سرگرم کنند. اگر حوصله‌تان در این پارک سر رفت، سری به سینمای 4D پارک بزنید و فیلم مورد علاقه‌تان را تماشا کنید. برای خوردن غذا در این پارک تفریحی، می‌توانید به رستوران‌های آن بروید؛ حدود 12 رستوران در این پارک وجود دارند و احتمالا غذای مورد نظرتان را در یکی از این رستوران‌ها پیدا خواهید کرد.

2. موزه آپارتاید آفریقای جنوبی

موزه آپارتاید ژوهانسبورگ، مرتبط با تبعیض نژادی و موزه‌ای برای نشان دادن وضعیت این کشور در زمان آپارتاید و تاریخ آفریقای جنوبی در قرن بیستم است. این موزه که در سال 2001 افتتاح شده به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که جدایی نژادی در زمان آپارتاید را امروز تجربه کنند. در بخشی از این موزه مردم براساس مواردی چون عرض بینی، نوع مو، رنگ پوست و اندازه لب‌ها جداسازی می‌شوند تا طعم تبعیض نژادی را بچشند.

در این موزه دو ورودی وجود دارد؛ یکی برای بازدیدکنندگانی که بلیط مربوط به رنگین‌پوستان برای آن‌ها صادر می‌شود و دیگری برای کسانی که بلیط سفیدپوستان را در اختیار دارند. مسیری که هر گروه در این موزه طی می‌کنند متفاوت است؛ سیاه‌پوستان از مسیری عبور می‌کنند که دیوارهایش با عکس‌های ناراحت‌کننده (که از اسناد قدیمی استخراج شده‌) پوشانده شده‌اند. در پایان راهرو، چهار تصویری از چهار مرد سفیدپوست قرار دارد که قوانین جداسازی نژادی را تعیین می‌کردند. مسیر سفیدپوستان کاملا متفاوت است؛ آن‌ها از راهرو دیگری، سیاه‌پوستان را نگاه می‌کنند. این دو گروه تا زمانی که این دو راهرو به هم متصل نشوند، یکدیگر را نمی‌بینند. پس از پیوستن دو گروه به هم، همه بازدیدکنندگان به بخش اصلی موزه هدایت می‌شوند. ساختمان قلعه‌مانند این موزه که در ساخت آن از سنگ خاکستری و فولاد زنگ‌زده استفاده شده است، تلخی دوران آپارتاید را به خوبی به شما القا می‌کند.

موزه آپارتاید ژوهانسبورگ هر روز از ساعت 9 صبح تا 17 باز است. قیمت بلیت این موزه برای بزرگ‌سالان 95 رند است و بازنشستگان، دانشجویان و بچه‌ها با پرداخت 80 رند می‌توانند بلیت تهیه کنند.

africa

3. باغ وحش ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی

در بازدید از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی سری به باغ وحش ژوهانسبورگ بزنید. در این باغ وحش 55 هکتاری، حدود 320 نوع حیوان نگهداری می‌شوند و اگر اهل سافاری نیستید اما حیوانات را دوست دارید، بهترین گزینه برای دیدن حیوانات است.

تعدادی از حیوانات این باغ وحش از گونه‌های در حال انقراض هستند که توصیه می‌کنیم حتما آن‌ها را ببینید: تیزشاخ آفریقایی، درنای غبغب‌دار، لمور خاردار سیاه و سفید، گوریل و کرگدن سفید. برای اینکه بدانید هر کدام از حیوانات در کدام بخش باغ وحش قرار دارند، می‌توانید از نقشه‌هایی که در باغ وحش نصب شده‌اند، کمک بگیرید.

هزینه ورود به باغ وحش برای بزرگسالان 81 رند و برای بچه‌های 3 تا 12 سال و بازنشستگان، 51 رنداست. این باغ وحش از دوشنبه تا جمعه و همچنین روزهای تعطیل، از ساعت 8:30 تا 17 به روی بازدیدکنندگان باز است.

4. اسکله ویکتوریا و آلفرد و برج ساعت آفریقای جنوبی

اسکله ویکتوریا و آلفرد، مجموعه‌ای 123 هکتاری در کنار بندری طبیعی قرار دارد و کوه تیبل در پس‌زمینه آن دیده می‌شود. بازدیدکنندگان این مجموعه می‌توانند در اوقات فراغتشان در این مجموعه سرگرم شوند یا به خرید بپردازند. در این اسکله از قایق‌های ماهیگیری گرفته تا قایق‌های تفریحی را خواهید دید. نمای قایق‌های تفریحی، خانه‌ها و فروشگاه‌های این اسکله در شب تماشایی‌ست.

برج ساعت سبک گوتیک که نمادی از بندر قدیمی کیپ تاون آفریقای جنوبی است، در این اسکله قرار دارد. این بنا در سال 1882 ساخته شده، ساعتی دارد که از شهر ادینبرا اسکاتلند وارد این کشور شده است. رنگ قرمز دیوارهای این ساختمان، از سده هجدهم بدون تغییر مانده است. در طبقه دوم این برج، یک اتاق آیینه وجود دارد که به مسئول برج اجازه می‌داده کلیه فعالیت‌های بندر را زیر نظر داشته باشد. در طبقه همکف، مکانیزم سنجش جزر و مد وجود دارد که برای بررسی سطح جزر و مد برای کشتی‌های ورودی و خروجی به اسکله استفاده می‌شده است. برج ساعت از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی است که برای ورود به آن نیازی به تهیه بلیط نیست و می‌توانید همه‌روزه از ساعت 9 صبح تا 21، به دیدن آن بروید.

جاذبه افریقا

5. کوه تیبل و تله کابین در آفریقای جنوبی

کوه تیبل در نزدیکی کیپ تاون، دیدی عالی به شهر و اقیانوس اطلس دارد و از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی‌ست که علاقه‌مندان به پیاده‌روی و کوهنوردی معمولا از آن بازدید می‌کنند. این کوه که حدود 1100 متر ارتفاع دارد، به‌خاطر سطح مسطحش، چنین نامی (کوه میز) دارد. ابرهایی که بعضی مواقع، خیلی ناگهانی قله این کوه را می‌پوشانند، منظره آن را تماشایی‌تر می‌کنند؛ ابرهایی که به رومیزی معروفند.

در صورتی که به کوهنوردی و پیاده‌روی علاقه‌مند نیستید، نگران نباشید؛ هنوز هم می‌توانید به بالای کوه تیبل بروید. برای این کار می‌توانید از تله‌کابین کوه تیبل استفاده کنید. این تله‌کابین در کمتر از 5 دقیقه شما را به بالای قله می‌رساند. از جذابیت‌های این تله‌کابین، 360 درجه بودنش است؛ کف تله‌کابین در مسیر حرکت می‌چرخد تا همه‌ی مسافران، نمایی 360 درجه از شهر کیپ تاون را ببینند. سالانه بیش از 1 میلیون نفر از این تله‌کابین استفاده می‌کنند.

6. کیپ پوینت و دماغه امید نیک در آفریقای جنوبی

کیپ پوینت دماغه‌ایست که در جنوب شرقی شبه جزیره کیپ آفریقای جنوبی قرار دارد؛ شبه جزیره‌ای که منطقه‌ای کوهستانی به طول 30 کیلومتر است. این منطقه در 60 کیلومتری جنوب غربی کیپ تاون واقع شده و بهشت عاشقان طبیعت است. سنگ‌های ناهموار و صخره‌های شگفت‌انگیز این دماغه با حداکثر ارتفاع 200 متر از سطح اقیانوس، زمینه‌ای برای تنوع زیستی در این منطقه به وجود آورده است.

در این منطقه دو فانوس دریایی قرار دارد؛ فانوس دریایی جدید در ارتفاع 87 متری و فانوس دریایی قدیمی. برای رسیدن به فانوس دریایی قدیمی در ارتفاع 238 متری، می‌توانید سوار قطار کابلی شوید؛ در 3 دقیقه به محل فانوس دریایی می‌رسید. قیمت بلیت یک‌طرفه قطار کابلی برای بچه‌های 6 تا 16 سال،22 رند و بلیت دوطرفه 30 رند است. بزرگسالان نیز برای خرید بلیت یک‌طرفه باید 55 رند و برای بلیت دوطرفه 70 رند بپردازند. اگر اهل پیاده‌روی هستید، می‌توانید این مسیر را پیاده طی کنید.

پس از رسیدن به محل فانوس دریایی قدیمی، اگر به سمت غرب نگاه کنید، دماغه امید نیک را خواهید دید. با یک پیاده‌روی یک‌ساعته از اینجا، به دماغه امید نیک خواهید رسید؛ البته برای رفتن به دماغه امید نیک، مسیر ماشین‌رو نیز وجود دارد.

کیپ تاون

7. سواحل کلیفتن آفریقای جنوبی

4 ساحل کلیفتن کیپ تاون از زیباترین سواحل جهان محسوب می‌شود. ماسه‌های سفید و آب‌های این سواحل، باعث شده در طول سال عکس‌های بی‌شماری از آن توسط توریست‌ها ثبت شود. در تابستان گردشگران بسیاری برای استفاده از آفتاب این سواحل، به کیپ تاون می‌آیند. آفتاب گرفتن، ورزش‌های ساحلی و تماشای مردم و ریلکس کردن در این سواحل، سفرتان به آفریقای جنوبی را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

8. ساحل کمپس بی آفریقای جنوبی

برای رسیدن به ساحل کمپس بی، باید از مرکز کیپ تاون، جاده Kloof Nek را به سمت بالا بیایید تا به این ساحل پرطرفدار برسید. آب‌های آرام و شن‌های سفید و زیبا، علاقه‌مندان به آفتاب گرفتن و شنا کردن را جذب این ساحل می‌کند. آب‌های این ساحل نیز همانند آب‌های ساحل کلیفتن، سرد است؛ پس اگر با قصد شنا کردن به اینجا می‌روید، داشتن لباس شنای مناسب، ضروریست. پس از یک روز فعالیت در این ساحل، می‌توانید سری به کافه‌ها و رستوران‌های اطراف آن بزنید و چیزی بخورید؛ البته بستنی‌هایی که در ساحل به فروش می‌رسند نیز حسابی هوس برانگیزند.

دیدن غروب خورشید، چیزی است که در این ساحل نباید از دست بدهید. در انتهای ساحل سنگ‌هایی وجود دارد که بالای آن‌ها، جای خوبی برای تماشای دریا و غروب است. در ساحل کمپس بی اگر برگردید و پشت به ساحل بایستید، کوه تیبل را خواهید دید.

دلایل توریست‌ها برای سفر به آفریقای جنوبی

1 . در برخی از پارک‌های حفاظت‌شده آفریقای جنوبی می‌توانید با توله شیرها بازی کنید یا به زرافه‌ها غذا بدهید. حیات‌وحش متنوع آفریقای جنوبی چیزی است که سالانه گردشگران زیادی را به این کشور می‌کشاند.
2 . طبیعت دست‌نخورده این کشور، دلیل خوبی برای سفر به آفریقای جنوبی است. مناظر طبیعی و باغ‌های گیاه‌شناسی، از جمله مواردی است که در آفریقای جنوبی شما را جذب می‌کند.
3 . شاید باورش سخت باشد اما آفریقای جنوبی مکان محبوبی برای علاقه‌مندان به موسیقی و هنر است. در سفر به آفریقای جنوبی می‌توانید با رسوم فرهنگی جذاب این کشور آشنا شوید. تئاتر و هنرهای نمایشی، جشنواره‌های موسیقی و رویدادهای هنری زیادی در طول سال در این کشور برگزار می‌شود.
4 . در برخی از شهرهای آفریقای جنوبی مثل ژوهانسبورگ، می‌توانید غذاهای مختلف آفریقایی و همچنین غذاهای دیگر کشورها را امتحان کنید. معمولا برای خوردن غذای هر کشور باید به منطقه خاصی از شهر بروید.
5 . برخی از شهرهای آفریقای جنوبی همچون کیپ تاون، مناظری خیره‌کننده دارند. از کوه گرفته تا دریا را در این شهر می‌بینید. کوهنوردی ازجمله ورزش‌هایی است که می‌توانید در سفر به آفریقای جنوبی در این شهر انجام دهید.

divider

بیشتر بخوانید:

از هزینه های سفر به ونزوئلا و جاذبه های گردشگری آن بیشتر بدانید

از هزینه های سفر به لائوس و جاذبه های گردشگری آن چه می دانید؟

هزینه های سفر به لندن و جاذبه های توریستی آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا