دسته‌بندی نشده

سریع ترین راه برای تمیز کردن خانه

سریع ترین راه برای تمیز کردن خانه

سریع ترین راه برای تمیز کردن خانه

تمیز کردن خانه جزو کارهایی است که بیش‌تر افراد دوست دارند آن را به زمانی دیگر موکول کنند. اما همیشه آن قدرها هم سخت نیست. کافیست بدانید چطور می‌توان در کم‌ترین زمان آن را انجام داده تا بتوانید به کارهای دیگر برسید.برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:
1_تمام لباس‌ها و ملحفه‌های کثیف را جمع و به تفکیک داخل ماشین‌لباسشویی قرار دهید. قبل از شروع نظافت، دگمه لباسشویی را بزنید و اولین شستشو را انجام دهید.

سریع ترین راه برای تمیز کردن خانه

2_از سایر اعضاء خانواده کمک بگیرید. هر چه تعداد افراد بیش‌تر باشد، کار شما سریع‌تر انجام خواهد شد. تعیین کنید هرکدام از آن‌ها کجا را تمیز کنند؟

سریع ترین راه برای تمیز کردن خانه

3_تمام مواد شوینده لازم را آماده کنید.

4_ابتدا هر یک از اتاق‌های مورد نظر را جاروبرقی بزنید. با این کار، یک بخش از نظافت تمام شده، به مرحله بعدی بپردازید.

5_یک سطل را پر از آب کرده، قسمت‌های کثیف را طی بزنید.

سریع ترین راه برای تمیز کردن خانه

6_با یک دستمال تمیز وسایل تزیینی را گردگیری کنید. این قسمت معمولا وقت زیادی خواهد گرفت. اما چاره‌ای نیست به جای شک کردن بهتر است سریع این کار را انجام دهید.

7_کیسه‌ زباله‌ها را عوض کرده، بیرون بگذارید. این کار چند دقیقه بیش‌تر وقت شما را نخواهد گرفت.

سریع ترین راه برای تمیز کردن خانه

8_ظرف‌های داخل سینک را بشویید. در صورت داشتن ماشین‌ظرفشویی ظرف‌ها را داخل آن گذاشته، روی اپن را مرتب کنید.

9_آخرین مرحله، تمیز کردن هر چیزی از جمله نیمکت‌ها، صندلی‌ها، دستگیره‌های در، روی اپن با اسپری تمیزکننده است. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که هر چیزی تمیز و پاکیزه است.

سریع ترین راه برای تمیز کردن خانه

سطوح چرب آشپزخانه:

ترکیب بخار، چربی پخت و پز و گرد و خاک، ماده‌ی چسبنده و زرد رنگی را روی سطوح آشپزخانه پدید می‌آورد. برای زدودن این مادهٔ چسبنده، کافی است اسفنجی را آغشته به سرکه سفید رقیق نشده کنید و روی سطح سرامیک، کابینت، هود و حتی بالای یخچال بکشید. سپس اسفنج دیگری را در آب خیسانده و مجددا روی سطوح بکشید. اکنون می‌توانید با دستمال توالت، سطوح موردنظر را خشک نموده و از براق شدن آنها لذت ببرید.

سریع ترین راه برای تمیز کردن خانه

تمیز کردن داخل مایکروفر

برای تمیز کردن داخل مایکروفر از چربی و باقیمانده‌ی غذا، می‌توان از قدرت بخار استفاده کرد. داخل ظرف شیشه‌ای نشکن، نصف فنجان سرکه سفید مقطر و نصف فنجان آب بریزید و ظرف را داخل مایکروفر گذاشته، آن را روشن کنید و بگذارید محلول جوش بیاید. سپس ظرف را از داخل مایکروفر برداشته و با دستمال خشک داخل مایکروفر را تمیز کنید. در این حالت، چربی غذاهای مانده به راحتی از داخل مایکروفر پاک می‌شوند.

سریع ترین راه برای تمیز کردن خانه

سطل زباله آشپزخانه
معمولا در آشپزخانه، سطل زباله را در مکان‌هایی دور از جشم قرار می‌دهند، اما با بوی بد آن چه باید کرد؟ اگر می‌خواهید آشپزخانه‌تان بوی بدی ندهد، بهتر است هر چند وقت یکبار سطل زباله آشپزخانه‌تان را بشویید. برای اینکار، سطل زباله را با کمک برس زبر نایلونی آغشته به مایع ظرفشویی یا محلول‌های پاک کننده‌های سطوح بشویید و با دستمال توالت خشک نمایید.غذاهای خشک شده در فراگر داخل فر، تکه‌های غذا مانده باشد، با روشن شدن مجدد آن، بوی بد و دود از گاز برمی‌خیزد. برای تمیز کردن غذاهای خشک شده، ابتدا با آبپاش سطح مورد نظر را آب پاشیده و روی آن مقدار کمی جوش شیرین بریزید، سپس چند قطره سرکه سفید به آن اضافه کنید. محلول بدست آمده کف خواهد کرد. حدود یک دقیقه اجازه دهید حباب‌های کف روی سطح فر باقی بمانند. اکنون می‌توانید تکه‌های غذا که به راحتی از فر جدا می‌شوند را با کمک اسفنج تمیز کرده و با دستمال خشک کنید.

سریع ترین راه برای تمیز کردن خانه

گردآوری توسط :مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا