دسته‌بندی نشده

سبزی های و کاهش چربی خون

تمام ميوه ها، سبزي‌ها و گياهان دارويي در صورتي كه زيرنظر پزشك مصرف شوند، نقش موثري در كاهش تري‌گليسريد، كلسترول و به‌خصوص كلسترول بد دارند زيرا فيبر موجود در آنها به كلسترول پيوند خورده و در روده‌ باعث دفع آنها مي‌شود…

طب سنتی و کاهش فشار خون

در ضمن، فيبر موجود، عامل ترشح مقداري صفرا در روده‌‌هاست که در دفع چربي نقش دارد. در طب سنتي، گياهاني نظير كنگرفرنگي، شويد، نعناع،‌ زردچوبه و خاكشير به‌عنوان كاهنده‌هاي گياهي چربي‌خون شناخته شده‌اند.

نعنا کاهنده فشار خون

از جمله محصول‌‌هاي گياهي کاهنده چربي‌خون كه در بازار موجودند مي‌توان به قرص آرتيشو يا کنگرفرنگي، قرص شويد يا آنتوم و قطره شويد اشاره كرد. آب كرفس و خود كرفس نيز همان‌طور که عامه مردم به آن اعتقاد دارند، مي‌تواند چربي‌خون را كاهش دهد. بر خلاف تصور، مصرف زياد آبغوره براي افرادي كه چربي‌خون دارند، با توجه به اينكه مزاج آبغوره سرد و خشك است، مناسب نيست. در ميان چاشني‌ها، آب نارنج بهترين است كه هم براي اعصاب مضر نيست هم در كاهش چربي‌خون نقش دارد. گرچه بيشتر داروهاي گياهي عارضه كمي دارند اما اگر بيماري به چربي‌خون مبتلاست ابتدا بايد داروهاي رايج را مصرف كند. هدف اين است كه با اضافه كردن داروهاي گياهي، وضعيت چربي‌خون بيمار بررسي و به مرور از ميزان داروهاي مصرفي كم شود. توجه داشته باشيد که اختلال چربي‌خون بيماري مزمني است و گاهي فرد را مجبور مي‌كند تا آخر عمر دارو مصرف كند.

منبع : مجله سلامت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا