دسته‌بندی نشده

ساعت هوشمند گوگل به زودی رونمایی می شود

با توجه به اخبار منتشره این ساعت موسوم به Gem، تقریبا به مرحله تکامل رسیده است اما آیا گوگل واقعا می تواند بازاری را زنده کند که هنوز در حالت خاموشی قرار دارد؟

ساعت هوشمند گوگل به زودی رونمایی می شود

گوگل ممکن است به Fitbit Force ، Pebble ، مایکروسافت و سامسونگ Galaxy Gear که در حال تلاش برای ساخت محصولی مناسب مچ دست هستند بپیوندد. این غول جستجو ممکن است بازیگر بزرگ بعدی در بازار ساعت های هوشمند باشد. البته نباید از iwatch اپل غافل شد.

۹to5Google با استناد به یک منبع ناشناس در روز دوشبنه گفت که ساعت هوشمند گوگل کامل شده است. با فرض اینکه منبع ۹to5Google دقیق است گوگل در حال حاضر ممکن است در خط مقدم ساخت ساعت جدید به همراه اندروید خود باشد.

در این ساعت Google Now به عنوان دستیار شخصی مجازی شما عمل می کند که می تواند به پرسش های شما پاسخ داده و اطلاعات مرتبط به شما را نمایش دهد. ایمیل ها، قرار ملاقات ها و سایر اطلاعات که در گوشی هوشمند شما ظاهر می شوند می توانند در ساعت هوشمند شما نیز به طور مشابه ظاهر شوند. گوگل همچنین در تلاش برای تجهیز ساعت هوشمند خود به یک باتری با شارژ طولانی تر و پشتیبانی از بلوتوث ۴٫۰ است.

آخرین مورد جذاب این است که Android Police ادعا می کند گوگل این ساعت را با نام Gem در October 31 رونمایی می کند. قبلا نیز اخباری در زمینه رونمایی این ساعت در همین ماه میلادی به گوش رسیده بود.

اما یک سوال کلیدی: آیا گوگل می تواند بازاری را که هنوزو واقعا خاموش است زنده کند؟

با توجه به نظر سنجی های Device Research و CCS Insight و با توجه به آگاهی مصرف کنندگان از ساعت های هوشمند، دارندگان آن ها هنوز کم هستند و تحقیقات نشان می دهد که ۴۰ درصد از صاحبان ساعت های هوشمند نیز استفاده از آن ها را به دلیل خسته کننده بودن استفاده، آن را کنار گذاشته اند.

اشکالی که اکنون در ساعت های هوشمند وجود دارد این است که نیاز است با گوشی های هوشمند هماهنگ شوند به این معنی که مردم باید دو دستگاه را با یکدیگر هماهنگ کنند. بر اساس گفته های ۹to5Google ساعت هوشمند گوگل نیز به همین صورت کار خواهد کرد. محدودیت دیگر، که به تازگی توسط مدیر عامل سونی Kazuo Hirai بیان شده است این است که تکنولوژی ساعت هوشمند همراه با ساعت بزرگی است که مردم را برای به دست کردن آن محدود می کند.

گوگل نیز برای ورود به این بازار باید چالش های مشابه که توسط سایر شرکت ها بیان شده است را مد نظر قرار داد تا بتواند سهم خوبی در این بازار داشته باشد.

گردآوری : مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا