دسته‌بندی نشده

زیباترین آبشارهای جهان را بشناسید+تصاویر زیبا

معمولا لیست هایی که از بهترین ها در هر زمینه ای منتشر می شوند اندکی اختلاف دارند، و این مطلب در مورد آبشارها بیشتر به چشم می آید. در این مطلب آبشارهایی را که اغلب مردم از آنها به عنوان برترین آبشارهایی که در طول زندگی خود دیده اند، نام برده اند به ترتیب معرفی می کنیم.

زیباترین آبشارهای جهان

۱۰- آبشار ساترلند (نیوزلند):

زیباترین آبشارهای جهان

در سرزمینی که زیبایی هایش همیشه در ذهن گردشگران نقش می بندد، این آبشار ۵۸۱ متری جلوه ای منحصر به فرد دارد. این آبشار در اعماق وحشی و زیبای پارک ملی فیوردلند، که یکی از مکان هاییست که در فهرست میراث جهانی قرار دارد، واقع شده است.

۹- آبشار دتیفوس (ایسلند):

زیباترین آبشارهای جهان

دتیفوس با جریان آبی با سرعت بالغ بر ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه که از بالای صخره ای به ارتفاع ۴۴ متر رها می شود قدرتمندترین آبشار اروپا محسوب می شود. این آبشار بی شک محبوب ترین جاذبه طبیعی ایسلند است. آب رودخانه ای که سرمنشأ این آبشار است از آب شدن برف ها و جریان یافتن آنها تأمین می شود.

۸- آبشار گولفوس (ایسلند):

زیباترین آبشارهای جهان

این آبشار که یکی دیگر از جاذبه های طبیعی ایسلند است، بر روی یکی از رودهایی که به رود سفید(Hvita) مشهورند ـ رودهایی که از آب شدن یخ ها و برف ها منشأ می گیرند ـ قرار دارد. اگر بتوانید خود را در زمان مناسب به این آبشار برسانید رنگین کمان های زیبایی پذیرای شما خواهند بود.

۷- آبشار کائتور (گویان):

زیباترین آبشارهای جهان

این آبشار با طولی در حدود ۲۲۶ متر و عرض ۱۱۳ متر یکی از بلندترین آبشارهای دنیا محسوب می شود. این آبشار نه عریض ترین آبشار دنیاست و نه بلندترین؛ اما بی شک این غول مستطیل شکل در هر دو جبهه یکی از برترین هاست.

۶- آبشار یوسیمیتی (کالیفرنیا):

زیباترین آبشارهای جهان

جالب ترین نکته در مورد این آبشار بلند این است که در بعضی از ماه های سال هیچ آبی در آن جریان ندارد. آبشار یوسیمیتی با ارتفاعی در حدود ۸۰۰ متر بیستمین آبشار بلند دنیاست. آبشار یوسیمیتی جواهری است که در پارک ملی یوسیمیتی واقع شده است و از فواصل دور نیز به راحتی می توان از زیبایی های آن لذت برد.

۵- آبشار آنجل (ونزوئلا):

زیباترین آبشارهای جهان

طولانی ترین آبشار دنیا با ارتفاع ۹۷۹ متر در میان جنگل های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار ونزوئلا واقع شده است. این آبشار به دلیل موقعیت ویژه خود در دل جنگل های انبوه و دورافتاده، تا سال ۱۹۳۰ نیز ناشناخته مانده بود.

۴- آبشار پلیتویک (کرواسی):

زیباترین آبشارهای جهان

هرگاه صحبت از ارتفاع کلی ریزش آب باشد، به سختی می توان آبشاری را با این جاذبه مشهور کرواسی مقایسه کرد. این آبشار برخلاف سایر آبشارهای این لیست که آبشارهایی یگانه بودند، مجموعه ایست از بی نهایت آبشار کوچک و بزرگ. تمامی این آبشارها به دریاچه های پلیتویک ختم می شوند، دریاچه ای که نقش مهمی در حفظ اکوسیستم این منطقه به عهده دارد.

۳- آبشارهای نیاگارا (اونتاریو/نیویورک):

زیباترین آبشارهای جهان

این آبشار که معروف ترین آبشار شمال آمریکا نیز محسوب می شود، با حجم ریزشی در حدود ۲٫۸ میلیون لیتر در ثانیه بزرگترین آبشار از نظر حجم محسوب می شود. یکی دیگر از نقاط مثبت این آبشارها آسانی دسترسی و چشم انداز فوق العاده ایست که می توان در کنار آن داشت.

۲- آبشار ویکتوریا (زامبیا/زیمباوه):

زیباترین آبشارهای جهان

این آبشار طبیعی با عرضی در حدود ۱۷۰۰ متر، عریض ترین آبشار جهان شناخته می شود. ارتفاع این آبشار نیز در حدو د ۱۰۸ متر است. آبشار ویکتوریا به عنوان یکی از میراث طبیعی جهانی یونسکو ثبت شده است. همچنین نام این آبشار در میان عجایب هفتگانه طبیعی جهان نیز دیده می شود. عظمت و شکوه این آبشار سر هر بیننده ای را به نشانه تعظیم فرود می آورد.

۱- آبشار دیوساگو (آرژانتین/ برزیل):

زیباترین آبشارهای جهان

این آبشار نعلی شکل به طول ۲٫۷ کیلومتر در روی رود ایگواسو در مرز برزیل و آرژانتین واقع شده است. این آبشار دارای دو قسمت عمده است که هرکدامشان از صدها آبشار تشکیل شده است. تکه های کوچک صخره پوشیده از درخت در لبه ریزشگاه ایگواسو آب ها را از یکدیگر جدا می سازد و این آبشار را تبدیل به ۲۷۵ آبشار کوچک با ارتفاع هایی متغیر از ۳۰ تا ۸۲ متر کرده است. بی شک این آبشار در صدر زیباترین آبشارهای دنیا قرار دارد.

نکست هالیدی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا