دسته‌بندی نشده

رویکرد صحیح در تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

در فروش گستر تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ در جهت افزایش موفقیت،سود و رشد و توسعه ی کسب و کار می باشد.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

موفقیت در یک کسب و کار زمانی اتفاق می افتد که از مشتریان بالقوه شناخت کافی به دست آید. به بیان ساده تر می توان گفت فردی در کار خود موفق است که محصولات و برند خود را به جامعه به طور صحیح معرفی کرده و نام برند خود را به جایگاه مناسب برساند. در این زمان است که محصولات و برند او به طور عالی به دیگر معرفی شده و فرد در حیطه ی کسب و کار خود موفق می شود.

دومین نکته ی مهم در دسترس بوده خدمات و محصولات است. یعنی در صورتی که محصولات برای مشتریان در دسترس نبوده و راه های دسترسی نا مناسبی داشته باشد این امر غیر اقتصادی و زیان بار در آن کسب و کار خواهد بود.

دو نکته ی بسیار مهم در جهت پیشرفت کسب و کار برندینگ و مارکتینگ است. که هر دو به صورت همزمان می توانند عامل اصلی پایداری و موفقیت در کسب و کار تلقی شود. حال می خواهیم منظور از برندینگ و مارکتینگ و نقش اصلی این دو در موفقیت را بیان نماییم. چرا که در حال حاضر تداخل معنایی در بین این مفاهیم موجب بروز مشکلات و اختلاف نظر های زیادی در بین مجریان و کارفرمایان است.

به طور کلی و در یک جمله دیجیتال مارکتینگ و اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ یک اقدام مهم و سودمند در جهت کسب و کار بوده و می بایست در هر زمانی این دو جنبه را در نظر داشته باشید.

خدمات دیجیتال مارکتینگ فروش گستر

خدمات استراتژی دیجیتال مارکتینگ فروش گستر دارای 4 ویژگی منحصر به فرد و مفید است که موجب رونق در یک کسب و کار خواهد شد که این چهار ویژگی اصلی شامل موارد زیر است:

1 – آنالیز جامع وضعیت کلی کسب و کار

در طراحی کلی یک استراتژی مفید و مشاوره دیجیتال مارکتینگ شناخت وضعیت دقیق از کسب و کار می باشد:

  • رقبای مورد نظر در بازار کلاسیک و دیجیتال
  • بررسی وضعیت وبسایت و همچنین کانال های ارتباطی
  • پتانسیل های محصولات در جهت فروش آنلاین

2 – رویکرد همزمان و جامع مارکتینگ و برندینگ

از آن جایی که مارکتینگ و برندینگ می تواند زود بازده و دیر بازده باشد از این رو نباید یکی از آن ها را قربانی ارزش های دیگر استراتژی کرد. به طور مثال در صورتی که هدف اصلی فروش فوری به همراه سود دهی عالی در مدت زمان کوتاهی باشد. استراتژیست می تواند با به کار گیری تکنیک های مناسب هدف فوق را محقق کند. اما این اقدامات ممکن است تاثیر مثبت و یا منفی داشته باشند.

رویکرد صحیح در تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ

3 – تمرکز بر روی KIP های موثر بر روی فروش و نه فاکتور های عددی و آماری

منظور از این گزینه این است که همیشه ملاک های کمی همانند رنک الکسا، تعداد بکلینک و… نمی تواند تاثیر 100% در نشان دادن کیفیت کار در روند دیجیتال مارکتینگ باشد.

  • مهم ترین فاکتور در به کار گیری یک استراتژی صحیح می بایست بر پایه ی ایجاد رضایت کارفرما بر اساس فاکتور های قابل لمس همانند افزایش تعداد فروش، تعداد مشتریان بازگشتی و… باشد.

4 – استفاده ی جامع و بهینه از ابزار های دیجیتال مارکتینگ

ابزار های دیجیتال مارکتینگ شامل مواردی تاثیر گذار و دست یابی در جهت رسیدن به هدف بوده که تنوع و پیچیدگی آن ها روز به روز افزایش می یابد. هر کدام از این ابزار ها برای رسیدن به هدف خاصی طراحی شده اند. از این رو یک استراتژی موفق زمانی شکل خواهد گرفت که علاوه بر در بر گرفتن تمامی هدف ها بتواند بودجه و حجم استفاده از هر کدام از ابزار ها را مشخص کند. این ابزار ها می تواند در برگیرنده ی موارد زیر باشد:

  • رعایت تمام مسائل فنی و تکنیکال در طراحی فروشگاه اینترنتی
  • بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و سئو تخصصی سایت فروشگاهی
  • استراتژی و بازاریابی محتوا
  • ایمیل مارکتینگ موبایل مارکتینگ
  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی به تفکیک و اینفلوئنسر مارکتینگ
  • بازاریابی چیریکی و ویروسی
  • تبلیغات کلیکی در انواع مختلف بنری، متنی ،خبری و…

در آخر باید گفت که دیجیتال مارکتینگ فروش گستر به صورت همکاری دو جانبه بوده و به صورت کامل به موفقیت هر دو طرف وابسته است. آموزش نیروی انسانی کارفرما در روند خدمات دیجیتال مارکتینگ از دیگر خدمات ارائه داده شده در این زمینه است که برای بومی سازی، انجام امور هزینه بر به طور صحیح در مجموعه ی کارفرما خواهد بود.

خدمات تدوین و اجرای استراتژی دیجیتال مارکتینگ در شرکت طراحی سایت فروش گستر کالایی برای فروش نیست. بلکه شروع یک همکاری و تعهد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا