دسته‌بندی نشده

رویای اقامت در آمریکا با لاتاری گرین کارت

از دیرباز تاکنون آمریکا یکی از کشورهایی است که افراد زیادی در سرتاسر جهان رویای زندگی در این کشور را در سر می پروانند. لاتاری گرین کارت امریکا که به لاتاری معروف است فرصتی استثنایی برای افرادی است که آمادگی مهاجرت به این کشور را دارند. لاتاری آمریکا هرساله زیر نظر اداره مهاجرت این کشور در سراسر دنیا انجام شده و 55,000 نفر بطور تصادفی توسط قرعه کشی از بین افرادی که اقدام به ثبت نام لاتاری کردند، انتخاب شده و گرین کارت آمریکا را دریافت می کنند که از این میان حدودا 4,000 نفر در سال سهم کشور ایران می باشد. برنده شدن در لاتاری به معنای اقامت آمریکا بدون استفاده از روش های مهاجرت (مهاجرت تحصیلی، شغلی، زندگی و … ) و طی کردن مسیرهای دشوار می باشد. این قرعه کشی در سال 1990 در قانون ملیت و مهاجرت آمریکا درج شد.

به گزارش سایت هیوا مهلت زمان ثبت نام لاتاری 2023 lottery معمولا اواسط اکتبر (مهر ماه) آغاز و اوایل نوامبر (آبان ماه) به اتمام میرسد. این ثبت نام به صورت بین المللی و از طریق سایت dvprogram.state.gov در سراسر جهان انجام می شود. واجدین شرایط ثبت نام لاتاری گرین کارت آمریکا می توانند هر سال یکبار اقدام به ثبت نام در این قرعه کشی کرده و شانس خود را جهت اخذ ویزای این کشور امتحان نمایند. لازم به ذکر است که فرم ثبت نام و مدارک لازم باید در سایت ثبت نام تکمیل و بارگذاری گردد در غیر این صورت فرد متقاضی در قرعه کشی شرکت داده نخواهد شد.

رویای اقامت در آمریکا با لاتاری گرین کارت

سایت رسمی ثبت نام لاتاری 2023 آمریکا چیست

مراحل ثبت نام و اعلام نتایج لاتاری آمریکا به صورت اینترنتی و از طریق سایت dvprogram.state.gov انجام می گیرد. همزمان با آغاز ثبت نام لاتاری 2023 این سایت فعال شده و علاقمندان می توانند با مراجعه به آن دستورالعمل ثبت نام را مطالعه کرده و در صورت داشتن تمامی شرایط اقدام به تکمیل فرم ثبت نام Lottery 2023 نمایند. امروزه علاقمندان شرکت در Lottery 2023 اغلب هنگام ثبت نام با سایت های متفاوتی مواجه می شوند که در مقابل دریافت هزینه ای اقدام به ثبت نام لاتاری می کنند. در صورت استفاده از این سایت ها نیز باید توجه داشته باشید که ثبت نام و اعلام نتایج لاتاری در سایت اصلی لاتاری آمریکا به نشانی dvprogram.state.gov انجام شود.

رویای اقامت در آمریکا با لاتاری گرین کارت

آنچه باید از شرایط ثبت نام لاتاری 2023 بدانید

امروزه اخذ ویزا جهت مهاجرت به هر یک از کشورهای دنیا با داشتن یکسری شرایط و ضوابط از جمله داشتن مدرک معتبر زبان، داشتن حداقل یک دلیل قانع کننده برای officer جهت ورود و زندگی در کشور مورد نظر انجام می شود. همانطور که گفته شد ثبت نام لاتاری آمریکا یکی از ساده ترین راه های اخذ گرین کارت این کشور به شمار می رود. لازم به ذکر است وزارت امور خارجه امریکا برای ثبت نام در این قرعه کشی شرایطی را در نظر گرفته و تنها افراد دارای این شرایط در قرعه کشی شرکت داده می شوند. شرایط ثبت نام لاتاری بر اساس سایت هیوا به شرح زیر می باشد:

  1. فرد متقاضی شرکت در Lottery 2023 باید متولد یکی از کشورهای مجاز برای ثبت نام باشد:

وزارت امور خارجه آمریکا در دستورالعمل ثبت نام لاتاری، ثبت نام افراد ساکن کشورهایی که بیشترین نرخ مهاجرت به این کشور را دارند، ممنوع اعلام کرده است. تابعیت افراد اهمیتی نداشته و ملاک ثبت نام براساس کشور محل تولد می باشد. براین اساس افرادی که محل تولدشان یکی از کشورهای کانادا، انگلستان ( به جز ایرلند شمالی )، کلمبیا، بنگلادش ، برزیل ، چین، گواتمالا، جمهوری دومنیکن، السالوادور، هائیتی، هندوراس، هند، جامائیکا، مکزیک، نیجریه، پاکستان، فیلیپین، کره جنوبی و ویتنام می باشد، در قرعه کشی لاتاری آمریکا شرکت داده نخواهند شد. البته تبصره هایی نیز برای قانون وجود دارد که در ادامه بیان شده است:

اگر پدر و مادر فردی در کشورهای مجاز و خود در یکی از کشورهای غیرمجاز متولد شده و یا در حال حاضر اقامت دائم یکی از کشورهای مجاز را داشته باشد، می تواند اقدام به ثبت نام لاتاری امریکا نماید.

فردی که همسرش متولد یکی از کشورهای مجاز ثبت نام لاتاری باشد، می تواند کشور همسرش را در فرم ثبت نام وارد کرده و نام همسر به عنوان همراه در این فرم وارد شود.

  1. فرد متقاضی باید گذرنامه معتبر داشته باشد:

از ژوئن سال 2019 ایالت متحده آمریکا قانون جدیدی را برای شرکت در green card lottery اضافه نمود براین اساس افرادی که تصمیم به ثبت نام در لاتاری دارند باید گذرنامه داشته باشند. در فرم ثبت نام لاتاری اطلاعاتی از قبیل شماره پاسپورت، تاریخ انقضا گذرنامه و کشور صادر کننده ویزا وارد می شود. گذرنامه باید حداقل تا پایان دوره ثبت نام یعنی ابتدای نوامبر، معتبر باشد. در صورتی که گذرنامه فرد پیش از اعلام نتایج لاتاری منقضی شود لازم است تا گذرنامه فاقد اعتبار یا حداقل یک نسخه کپی از آن را نزد خود نگه دارید.

  1. فرد متقاضی شرکت در لاتاری باید حداقل دارای مدرک دیپلم یا دو سال سابقه کار باشد:

یکی از شرایط شرکت در Lottery 2023 برای علاقمندان داشتن مدرک دیپلم است که برای علاقمندان ایرانی شامل فارغ التحصیلی در 12 سال تحصیل در مدارس و دریافت مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی یکی از سه نظام ( قدیم، ترمی واحدی _ سالی واحدی و نظام جدید 6-3-3 ) می باشد. افرادی که تحصیلات کافی برای شرکت در این قرعه کشی را ندارند در صورت داشتن دو سال سابقه کار حرفه ای در پنج سال اخیر، می تواند نسبت به ثبت نام لاتاری گرین کارت 2023 اقدام نمایند.

در ادامه بخوانید : ثبت نام لاتاری 2023

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا