دسته‌بندی نشده

روغن مریم گلی چه مزیتی برای سلامت و زیبایی دارد؟

روغن مریم گلی را با روغن های لیمو، پرتقال، لیمو ترش، گل یاس ،کاج ،گل شمعدانی، سرو کوهی و چوب صندل و کندر برای اثر بخشی بیشتر میتوان استفاده کرد.
برای بیشتر لوسیون ها و کرم ها از این روغن استفاده میکنند. این روغن برای مشکلات پوستی بسیار موثر است. روغن مریم گلی برای جلوگیری از بوجود آمدن آکنه و جوش بر روی پوست موثر است. همچنین به درخشان شدن پوست نیز کمک میکند. از این روغن میتوان برای خشکی پوست استفاده کرد.

خواص روغن مریم گلی

برای رفع افسردگی و تنش های عصبی و استرس چند قطره از این روغن را در دستگاه بخور بریزید و آن را استنشاق کنید. همچنین برای درمان بی خوابی نیز از این روغن میتوان استفاده کرد. این روغن دارای یک خنک کننده فوری و یک عطر تسکین دهنده است. این روغن برای تقویت قوای جنسی در مردان بسیار موثر است. و میل جنسی را افزایش میدهد. این روغن خاصیت شادی آور دارد و به خاطر عطر آرام بخش آن است. برای درمان و بهبود زخم معده و دیگر مشکلات معده میتوان از این روغن استفاده کرد. این روغن ترشح آب های گوارشی را تنظیم میکند. موجب کنترل اختلالات معده میشود.

روغن مریم گلی

این روغن برای جلوگیری از آسیب های شدید معده می شود و همچنین از سرطان کولورکتال پیشگیری میکند.
برای مشکلات عصبی میتوان از روغن مریم گلی استفاده کرد زیرا خاصیت آرامبخشی دارد و از شکست عصبی جلوگیری میکند. همچنین سرگیجه و علایم هیستری را کاهش میدهد.
روغن مریم گلی خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد و از عفونت ها پیشگیری میکند. این روغن میتواند از رشد باکتریها در روده، روده بزرگ و دستگاه ادراری جلوگیری کند. برای درمان زخم موثر است. همچنین برای رفع عفونت دستگاه گوارش و پاتوژن میتوان از این روغن استفاده کرد. از این روغن میتوان به صورت موضعی استفاده کرد.

فواید روغن مریم گلی

این روغن داری خاصیت رطوبتی قوی است. برای مراقبت از دهان موثر است. همچنین برای تقویت لثه نیز میتوان از این روغن استفاده کرد. این روغن موجب از بین رفتن گاز معده میشود. چون خاصیت ضد نفخ دارد. در مدت زمان کوتاه باد معده را برطرف میکند.

حتماً بخوانید:

فواید دارویی و درمانی عرق مریم گلی

فواید دارویی و درمانی عرق مریم گلی

فواید عرق مریم گلی با دلگرم همراه باشید تا خواص عرق مریم گلی و مضرات آن آشنا شوید. مشخصات گیاه مریم گلی مریم گلی راازبرگ های خشک شده ی گیاهی به نام…

روغن مریم گلی برای تنظیم دوره قاعدگی و اختلالات این دوره است و برعکس قرصهایی که در این دوران استفاده میشود عوارضی ندارد. همچنین از سرگیجه و عصبی بودن در این دوره پیشگیری میکند. این روغن برای بهبود کاهش فشار خون موثر است. همچنین با کاهش فشار خون موجب آرامش اعصاب و عروق خونی میشود و از خطر ابتلا به بیماریهای قلبی مثل سکته قلبی، حملات قلبی، آترو سکلروز میکاهد.
این روغن بسیاری از مشکلات رحم مثل خونریزی، تومورها و درد در شکم را درمان میکند. ترشح هورمونهای استروژن را تنطیم میکند. از مریم گلی برای ساخت دئو دورانت میتوان استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا