دسته‌بندی نشده

روغن سرو چیست؟ خواص روغن سرو کوهی کدامند ؟

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید و با خواص روغن سرو بیشتر آشنا شوید

روغن سرو چیست

بوی تر و تازه و تند و حنایی مانند روغن سرو کوهی حاکی از مصرف آن برای سم زدایی بدن و باز کردن ذهن است، سرو کوهی قرن ها به علت داشتن خواص ضدعفونی کننده و مدر استفاده شده است و اغلب در بیمارستانها و سایر مکان های آلوده از طریق سوزاندن آن محل را ضدعفونی می کردند. این روزها بیشتر مردم به یک مصرف عمده سرو کوهی که چاشنی جین است آشنایی دارند. از میوه توت مانند آن نیز در آشپزی برای چاشنی غذا استفاده می شود.

روغن سرو کوهی از میوه توت مانند آبی تیره رنگ درخت مخروطیان که در باغ های ما به صورت اهلی یافت می شود استخراج می شود، این روغن به وسیله بخار و از میوه توت مانند دو ساله آن بیشتر در اروپا، آلمان، فرانسه و ایتالیا تولید می شود.

روغن سروکوهی تقریبا بی رنگ است، با رایحه تازه چوب مانند فلفلی روغن های دیگر از برگ های سوزنی و چوب آن تولید می شود ولی برای استفاده در رایحه درمانی مناسب نیست.

divider

۱۳ خاصیت جادویی روغن پرتقال

روغن هسته انار: ۷ فایده روغن دانه انار برای سلامت پوست

divider

خواص روغن سرو

  1. سرو کوهی مدر است
  2. ضدعفونی کننده بسیار عالی
  3. قابض است
  4. رفع ناراحتی های پوستی
  5. درمان آرتروز
  6. حبس آب در بدن
  7. درمان اشکالات قاعدگی
  8. رفع فشار عصبی
  9. مغز را سم زدایی کرده
  10. خستگی را برطرف
  11. خلاصی از دست سموم
  12. رفع جوش صورت
  13. رفع احتباس، سلولیت و مشکلات پروستات
  14. رفع ناراحتی های مجاری ادرار
  15. رفع التهاب مثانه
  16. رفع ورم کلیه
  17. دفع سنگ کلیه

روغن سرو کوهی را با اترج و سایر روغن مرکبات، مریم گلی، کندر، شمعدانی عطری، اسطوخودوس، رزماری و چوب صندل می توان مخلوط کرد.

طرز تهیه سرم سفت کننده پوست با روغن سرو

موارد عدم استعمال روغن سرو کوهی کدامند؟

سرو کوهی سمی نیست و حساسیت هم نمی دهد ولی ممکن است برای بعضی پوست ها محرک باشد، در دوران بارداری و در مورد اشخاصی که دچار ناراحتی کلیه هستند استفاده نشود.

۵۰ خاصیت اثبات شده عناب بر سلامت بدن

خواص کلی روغن سرو کوهی

در صورت استفاده از روغن سرو کوهی در افشانه ها و چراغ های شمعی برای خماری، بیماری های عفونی، سرماخوردگی و آنفولانزا و باز کردن ذهن مفید است. حمامی که در آن از روغن سرو کوهی استفاده شود برای التهاب مثانه و بواسیر مفید است. اگر روغن سرو کوهی در کرم پایه رقیق شده باشد برای داالصدف، بواسیر، آرتروز و نقرس، اگزما، پوست چرب، سلولیت، درد و ناراحتی و جوش صورت مفید است. کمپرس گرم با روغن سرو کوهی برای التهاب مثانه، قاعدگی توام با درد، درد و ناراحتی و آرتروز و رماتیسم مفید است.

تهیه شده مجله دلگرم

مرضیه ملایری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا