دسته‌بندی نشده

روش پخت سوپ گیاهی بهاری خوشمزه و مقوی

صبحانه بهاری با سوپ گیاهی

طرز تهیه سوپ گیاهی برای صبحانه بهاری موضوع مورد بحث ماست. در بهار سوپ برای صبحانه بسیار خوب است، این سوپ بهاری هم مفید و هم بسیار خوشمزه است.

فصل بهار فرا رسیده و اکنون زمانش رسیده که غذای سبک بخوریم. در فصل بهار باید به غذاهایی که می خوریم دقت کنیم.

طرز تهیه سوپ گیاهی برای فصل بهار/صبحانه مناسب فصل بهار

طرز تهیه سوپ گیاهی مناسب فصل بهار

مواد لازم برای تهیه سوپ گیاهی:

  • آرد ۱ قاشق
  • نمک و فلفل و جعفری میزان لازم
  • کره ۲ قاشق
  • هویج، سیب زمینی، فلفل قرمز، کدو، پیاز هر کدام ۱ عدد
  • آب ۵ لیوان

مراحل تهیه سوپ گیاهی:

سیب زمینی، هویج، کدو و فلفل قرمز را مکعبی خرد می کنیم. در قابلمه کره را ذوب کرده و پیاز ریز خرد شده را ریخته و دو دقیقه تفت می دهیم. سیب زمینی و هویج را ریخته هم می زنیم.

در این مرحله از طرز تهیه سوپ گیاهی روی آن ها آرد ریخته هم زده و فلفل قرمز و کدو را می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

مقداری نمک و فلفل سیاه می ریزیم. حرارت را خاموش کرده و با جعفری تزیین می کنیم.

صبحانه فصل بهار/بهترین صبحانه در فصل بهار

خواص سوپ گیاهی در فصل بهار

خواص هویج در سوپ گیاهی

هویج از جمله مواد خوراکی است که ریشه گیاهی محسوب می‌ شود و دارای خواص سلامتی زیادی برای بدن است. هویج تازه، ترد، خوشمزه و مغذی است. همچنین هویج دارای منابع غنی از بتاکاروتن، فیبر، ویتامین K، پتاسیم و آنتی اکسیدان های مختلف است.

هویج دارای مزایای سلامتی فراوانی است که می‌توان به مهم‌ترین آن‌ها از جمله کاهش وزن، کاهش کلسترول مضر خون و افزایش سلامت چشم اشاره کرد.

خواص سوپ گیاهی

خواص سیب زمینی در سوپ گیاهی

سیب زمینی یک ماده خوراکی بسیار خوشمزه می باشد که سرشار از بتاکاروتن است و وقتی که پخته شود به راحتی جذب بدن می شود. ساقه و برگ های سیب زمینی دارای سمی بنام سولانین می باشد که نباید آن را مصرف نمود.

نشاسته یکی از عناصر اصلی موجود در سیب زمینی می باشد. برای تامین انرژی بدن می توان از سیب زمینی استفاده نمود. سیب زمینی به عنوان چهارمین غذای پرمصرف جهان بعد از برنج، گندم و ذرت می باشد.

طرز تهیه سوپ گیاهی

خواص فلفل قرمز در سوپ گیاهی

فلفل قرمز برای کاهش وزن بسیار موثر است، اگر می خواهید کاهش وزن را تجربه کنید بهتر است از فلفل قرمز در رژیم غذایی خود استفاده کنید، فلفل قرمز باعث می شود تا سوخت و ساز بدن افزایش پیدا کرده و باعث اکسیژن رسانی بیشتر از حد به بدن می شود که این امر به مانند ورزش کردن است.

فلفل قرمز دارای تاتن می باشد این ماده برای پیشگیری از سرطان موثر است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که فلفل قرمز باعث مهار انواع سرطان های بدخیم می شود. فلفل قرمز برای جلوگیری از سرطان های ریوی، کبدی و معده بسیار موثر است.

کلاژن به عنوان یک پروتئین برای سلامت سلول ها مفید می باشد و باعث باز تولید سلول ها در بدن می شود. کلاژن ها نقش مهمی در جوان سازی پوست دارند. برای حفظ انعطاف پذیری عروق خونی وجود کلاژن بسیار موثر است. برای تولید کلاژن به ویتامین سی نیاز داریم و فلفل قرمز سرشار از ویتامین سی می باشد.

آموزش پخت سوپ گیاهی

خواص کدو سبز در سوپ گیاهی

این اعتقاد وجود دارد که کدو سبز حاوی ترکیبات ضد پیری بسیار خوبی است. آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب تقویت حافظه و کاهش مشکلات وابسته به سن به میزان ۴۰ درصد می شود.

کدو سبز حاوی بیش از ۹۵ درصد آب می باشد که آن را به عنوان یکی از بهترین غذاها برای افرادی که رژیم دارند، مطرح می کند. کدو سبز حاوی کالری کمی است، به طوری که هر ۱۰۰ گرم آن فقط حدود 17 کالری دارد. علاوه بر این مشخص شده است که کدو سبز متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

کدو سبز یکی از سبزیجاتی است که مقادیر بالایی سدیم دارد. سدیم بدن را قلیایی کرده و به سم زدایی کبد و درمان کبد چرب کمک می کند. بهتر است کدو سبز خام را با پوست (در صورت ارگانیک بودن) در سالاد استفاده کنید تا بهتر کبد را سم زدایی کند.

دستور پخت سوپ گیاهی

خواص پیاز در سوپ گیاهی

کورستین موجود در پیاز می تواند فعالیت های لکو تریژن، پروستاگلاندین ها و هیستامین ها (که همه آن ها سبب التهاب می شوند) در استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید را مهار کند. همچنین خاصیت مصرف پیاز برای کمک به درمان درد مفاصل به اثبات رسیده است.

پیازها با جلوگیری از آزاد شدن هیستامین سلول ها، آلرژی را درمان می کنند. پخت و پز با پیاز می تواند به باز شدن سینوس ها کمک کند همچنین خواص پیاز می تواند گرفتگی بینی را برطرف کند.

پیاز خواص ضد باکتری دارد. همانطور که مطالعات متعدد نشان داده اند، عصاره پیاز در برابر استرپتوکوک موتانس و استرپتوکوکوس سوبرینوس، باکتری عامل پوسیدگی دندان و سایر آلرژی ها به خوبی عمل می کند. پیاز همچنین دارای اثرات آنتی بیوتیکی است که می تواند باعث بهبود زخم ها شود.

بر طبق یک مطالعه آمریکایی، بیماران مبتلا به مسائل تنفسی مثل آسم و رینیت آلرژیک می توانند برای رفع مشکل خود از میوه ها و سبزیجات خاصی استفاده کنند و پیاز یکی از آن ها است.

خواص ضد التهابی پیاز نیز می تواند باعث تسکین بیماری های تنفسی شود. اگر از بیماری تنفسی رنج می برید، می توانید به رژیم غذایی خود (به علاوه داروهای خود) برای تسکین سریع تر پیاز را اضافه کنید.

چگونه سوپ گیاهی درست کنیم

روش تهیه بیسکویت بستنی توت فرنگی دسر بهاری خوشمزه

آموزش تهیه اسموتی های بهاری به سبک کافی شاپی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا