دسته‌بندی نشده

روش های آب کردن چربی های دور شکم و کمر(قسمت سوم)

در مقاله سوم از چهار سری مقاله روش های آب کردن چربی های دور شکم و کمر، مجله دلگرم، به معرفی نوعی رژیم غذایی می پردازد که با رعایت آن می توانید در مدت زمان کوتاه با حفظ سلامت بدن، وزنتان را کاهش دهید.

روش های آب کردن چربی های دور شکم و کمر

روش های آب کردن چربی های دور شکم و کمر(قسمت سوم)

1. مصرف کالری را کاهش دهید. اگر از ورود کالری زیاد به بدنتان جلوگیری نکنید، غیر ممکن است بتوانید چربی های دور کمرتان را آب کنید پس به نکات زیر توجه کنید.

• به یاد داشته باشید که سوزاندن 3700 کالری فقط نیم کیلوگرم از وزن شما را کم می کند. بنابراین شما دو راه دارید، یا اینکه از طریق ورزش 3700 کالری بسوزانید و یا اینکه در طول هفته 3700 کالری کمتر از قبل بخورید.

• سعی کنید هر هفته حداکثر 1 کیلوگرم وزنتان را کم کنید. کم کردن بیش از 1 کیلوگرم در هفته به سلامتتان ضرر می رساند و اُفت ناگهانی وزن سبب می شود که به سرعت وزنتان به حالت اولیه خود برگردد.

• دفتر یادداشتی برای غذاخوردنتان تهیه کنید. اکثر مردم هیچ توجهی به مقدار خوراکشان نمی کنند.به مدت 1 هفته برآوردی صادقانه از عادت های غذاییتان به طور کتبی داشته باشید و ببینید واقعا چقدر می خورید. از حسابگرهای آنلاین کالری استفاده کنید و به طور تقریبی میزان مصرف کالری در یک روزتان را محاسبه کنید.مشاهد نتایج حاصله به شما کمک بزرگی در کم کردن وزنتان می کند.

• رژیم غذاییتان را طوری تنطیم کنید که روزانه آقایان 2200 کالری و خانم ها 2000 کالری مصرف کنند. بسته به فعالیتتان با این رژیم غذایی می توانید هفته ای نیم تا یک کیلوگرم وزن کم کنید.

روش های آب کردن چربی های دور شکم و کمر(قسمت سوم)
2. چربی های خوب مصرف کنید.

مطالعات نشان می دهند هر چه در رژیم غذایی افراد میزان چربی های غیر اشباع بیشتر باشد، تجمع چربی ها اطراف شکم کمتر خواهد بود. آواکادو، آجیل،کاکائو، سویا، غذاهای دریای و مرغ حاوی چربی های غیر اشباع می باشند.

• از خوردن چربی‌های ترانس خودداری کنید . چربی ترانس سبب تجمع چربی به دور شکم و کمر می شود و در روغن‌های شیرینی‌پزی، روغن نباتی جامد، مارگارین‌ها ، شیرینی‌‌جات، غذاهای حاضری، غذاهای سرخ شده مثل پیراشکی و سیب‌زمینی‌ سرخ‌کرده ، و سایر غذاهایی که با روغن‌های هیدروژنه ‌، پخته یا سرخ شده‌اند، یافت می‌شود.

3. در رژیم غذاییتان از فیبر بیشتری استفاده کنید.

فیبرهای حل شدنی (فیبری که در سیب، جو و گیلاس یافت می شود) سطح انسولین خون را کاهش می دهد و سبب تسریع در سوختن چربی های دور شکم می شود.

• فیبر را آرام آرام به رژیم غذاییتان اضافه کنید. اگر قبلا روزانه 10 گرم فیبر مصرف می کردید، روز بعد یکدفعه آن را به 35 گرم افزایش ندهید.باکتری های طبیعی موجود در دستگاه گوارش برای سازگاری با میزان فیبر جدید می بایست سازگاری حاصل کنند.

• پوست میوه و سبزیجات را بخورید. پوست میوه و سبزیجات حاوی مقدار زیادی فیبر می باشد که سبب افزایش میزان فیبر در رژیم غذاییتان می شود. حواستان باشد اگر پوست میوه را جدا کردید دیگر فیبری وارد بدنتان نخواهد شد. بهتر است پوست سیب زمینی را جدا نکنید چرا که از خروج مواد مغذی ان ممانعت می کند ، بعد از طبخ می توانید ان را دور بیاندازید.

• سوپ لپه بیشتر مصرف کنید. لپه سرشار از فیبر است. یک فنجان لپه حاوی 16.3 گرم پروتئین می باشد.

برای مشاهده قسمت اول و دوم این مقاله به لینک های زیر سری بزنید.

http://delgarm.com/health/regimen/14892-how-to-lose-belly-fat

http://delgarm.com/health/regimen/15010-how-to-lose-belly-fat-2

برگردان توسط مجله دلگرم

(اعظم بهادر)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا