دسته‌بندی نشده

روش مبارزه و از بین بردن هزار پا در منزل

روش های سمپاشی و دفع هزارپا

هزارپا ها موجودات شکارچی نیستند بلکه حشرات بی صدا و آرامی هستند که تنها در محلی که رطوبت وجود دارد، زندگی می کنند. از درز و شکاف پنجره وارد منزل و دفتر کار می شوند. این حشره ها به هیچ عنوان خطرناک نیستند مگر این که احساس خطر کنند و در معرض مبارزه با انسان قرار گیرند، در این صورت تنها انسان را نیش می زنند که آن هم حساسیت هایی را به همراه دارد. یکی از علائم گزیدگی توسط هزارپا نشانه های حساسیت آلرژی است که حتما باید توسط پزشک معالجه شود.

اکثرا هزارپا در بسیاری از منازل و دفاتر کاری که دارای بالکن و پاسیون هستند، راه ورود را پیدا می کنند زیرا این حشرات به راحتی از دیوار بالا می روند و به داخل محیط وارد می شوند. پیش از آن که بخواهید برای کشتن هزارپا اقدام نمایید لازم است که این حشره را از لحاظ ساختار و علایق بشناسید و آنچه را که باعث از بین رفتن این موجود می شود را شناسایی کنید. حتی با نوع گوشتخوار و گیاه خوار آن ها آشنا شوید تا راه های نفوذ هریک از مدل های هزارپا به منزل را کور کنید.

انواع هزارپا کدام اند؟

هزارپا از سری حشراتی هستند که به راحتی از درزها و شکاف ها وارد خانه می شوند و در جاهای مرطوب با عمر 3 الی 7 سال زندگی می کنند. به طور کلی انواع هزارپا به دو گروه به شرح زیر تقسیم بندی می شوند:

هزارپا گیاه خوار: نوع تغذیه هزارپا گیاه خوار شامل ریشه گیاه، بافت های مرده گیاهی و بعضی مواقع ساقه گیاهان می شود به عبارت دیگر این گونه از حشرات علاقه ی زیادی به تغذیه از گیاهان را دارند.
هزارپا گوشتخوار: هزارپا گوشتخوار نوعی حشره است که هر گونه از موجودات زنده را می خورد و حتی در صورت احساس خطر، انسان را نیش می زند و از خون آن تغذیه می کند.

روش های سمپاشی و دفع هزارپا

سمپاشی هزارپا چگونه است؟

چگونگی سمپاشی هزارپا بستگی به مدل و نوع گونه ی این حشره موذی دارد. بهترین راه برای از بین بردن هزارپا در منزل، سمپاشی است که توصیه می شود به تنهایی انجام ندهید و حتما از افراد متخصص در این زمینه، کمک بگیرید.

از بین رفتن هزارپا در منزل شاید کار سختی برایتان باشد زیرا نیاز است که محل های نفوذ، تعداد وجود این حشرات موذی در خانه، محل زندگی آن ها و غیره شناسایی شود که کار سختی است.

هزارپا از چه راهی وارد منزل می شود؟

راه های زیادی برای نفوذ هزارپا به منزل وجود دارد که گاهی ما خودمان با نادیده گرفتن این محل ها، راه آسانی را برای ورود هزارپا به خانه نشان می دهیم. محل اصلی ورود هزارپا به خانه شامل راه پله ورودی، بالکن، پاسیون منزل، درز و شکاف پنجره ها، زیر زمین و موتورخانه، ورودی لوله های آب به ساختمان و پارکینگ می شود.

چگونه از وجود هزارپا در منزل باخبر شویم؟

هزارپا همانند سایر حشرات دارای نشانه هایی از خود نمی باشد که بتوانیم وجودشان را احساس کنیم. هیچ گونه نشانه ای از خود بر روی لباس، ملحفه، بالشت و غیره، حتی بوی خاصی ندارند که ما را نسبت به وجودشان در منزل هوشیار کنند به عبارت دیگر هیچ راهی به جز دیده شدن به طور مستقیم آن ها برای تایید حضور آن ها در خانه، وجود ندارد.

روش مبارزه با هزارپا در منزل

برای خلاص شدن همیشگی هزارپا در منزل می توانید از دو طریق شیمیایی و غیر شیمیایی اقدام نمایید.

روش شیمیایی مبارزه با هزارپا در منزل: سمپاشی هزارپا به کمک سم مخصوص یکی از موثر ترین روش های شیمیایی از بین بردن هزارپا در منزل و محل کار است که تنها باید توسط متخصص انجام شود.

روش غیر شیمیایی مبارزه با حشره هزارپا در منزل: از طریق آب بندی اطراف درها، پنجره ها، ترک ها، شکاف ها به علاوه کاهش مکان های مرطوب که باعث زنده ماندن هزارپا می شود.

کاربران گرامی میزان اثر گزاری سم و از بین رفتن هزارپا بستگی به دو عامل نوع سم و مقدار سم دارد.

چه محل هایی برای سمپاشی هزارپا مناسب است؟

پس از شناسایی نوع هزارپا و راه های نفوذ آن به منزل و دفتر کار به سراغ سمپاشی محل های نفوذ هزارپا می رویم. بهترین محل برای سمپاشی هزارپا به شرح زیر می باشد:

دیوارهای خارجی و شکاف ها و ترک های موجود در آن
راه پله های ورودی
داخل حمام
بالکن و یا حتی پاسیو منازل
دستشویی
زیر زمین و موتورخانه
ورودی لوله های آب به ساختمان و پارکینگ
درز و شکاف در و پنجره ها
زیرزمین
گاراژ
روی خاک
گیاهان و …

چه محل هایی برای سمپاشی هزارپا مناسب است؟

آیا نیش هزارپا عوارض خطرناکی را به همراه دارد؟

هزارپا گوشتخوار بسیار خطرناک تر از هزارپا گیاه خوار است البته تا زمانی که هزارپا گوشتخوار مورد حمله انسان قرار نگیرد، جای نگرانی وجود ندارد با این حال لازم است بدانید که این حشره به قدری خطرناک است که اگر حشرات دیگری در طعمه و دام هزارپا بیوفتند هرگز راه فراری ندارند.

هزارپا از سه طریق در هنگام مبارزه با انسان، می تواند نیش بزند که شامل گاز گرفتن، نیش زدن و دفع مایع دفاعی می شود. از علائم نیش زدگی هزارپا بر روی انسان به شرح زیر است:

منبع : رادین تک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا