دسته‌بندی نشده

روش طبخ خورش گلابی با گوشت قرمز یا سینه مرغ

طرز تهیه خورش گلابی خوشمزه به روش مجلسی

خورش گلابی یکی از انواع خورش های ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد مختلفی طبخ می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش گلابی با ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
گلابی ۸ عدد
سینه مرغ یا گوشت قرمز ۴ تکه
زعفران دم کرده ۴ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه خورش گلابی مرحله به مرحله

طرز تهیه خورش گلابی مرحله به مرحله

مرحله اول
برای تهیه خورش گلابی خوشمزه در ابتدای کار گلابی ها را ۴ عدد قارچ خرد می کنیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. بعد گلابی ها را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید.

مرحله دوم
در حین سرخ کردن گلابی ها مقداری نمک و آبلیمو به همراه نصف زعفران دم کرده اضافه می کنیم. پس از سرخ شدن کامل گلابی ها را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید.

مرحله سوم
در این مرحله تکه های گوشت مرغ را با کمی روغن به تابه اضافه می کنیم سپس بقیه زعفران دم کرده را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا تکه های گوشت مرغ کاملا سرخ شوند.

حتماً بخوانید:

مرحله چهارم
پس از سرخ شدن تکه های مرغ، آنها را از ماهیتابه خارج کرده و کنار بگذارید. در مرحله بعد پیازها را نگینی خرد کرده و با کمی روغن داخل تابه بریزید سپس خوب تفت دهید تا پیازها سبک شوند.

مرحله پنجم
در این مرحله رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شود. بعد ۱ لیوان آب اضافه کنید و بگذارید بجوشد.

طرز تهیه خورش گلابی با مرغ

مرحله ششم
حالا تکه های گوشت مرغ و گلابی را به تابه اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید سپس حرارت را کم کنید و بگذارید خورش جا بیفتد. در آخر خورش را در ظرف مورد نظر می چینیم و با برنج سرو میکنیم.

منبع : رضیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا