دسته‌بندی نشده

روش تهیه کیک رولت

روش تهیه کیک رولت ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

روش تهیه کیک رولت

روش تهیه کیک رولت

موادلازم :
تخم مرغ 4 عدد ، شکر 80 گرم ، آرد سفید 90 گرم ، شربت غلیظ یا عسل 1 قاشق سوپخوری، وانیل نوک قاشق چایخوری ، Bpیک چهارم قاشق چایخوری .

طرزتهیه :
زرده و سفیده را جدا کرده . زرده را با نیمی از شکر و وانیل زده تا وقتی زرده از همزن می ریزد حالت روبانی داشته باشد یعنی مثل روبان روی هم می افتند .
پره های همزن را شسته و خوب خشک می کنیم و سفیده ها را زده و بقیه شکر را به روش بارانی اضافه می کنیم و بحدی می زنیم که سفیده ها فرم بگیرد .

زرده و سفیده را مخلوط کرده و مخلوط آرد الک شده را اضافه می کنیم درصورت تمایل عسل یا شربت غلیظ اضافه کروه تا رنگ کیک رولت تیره تر شود و در قالبی که کاغذروغنی انداختیم می ریزیم و پهن می کنیم و در فر از قبل گرم شده با حرارت 190درجه سانتیگراد بمدت 12 دقیقه قرار می دهیم . البته باتوجه به فر و درجه حرارت زمان پخت متفاوته .

قالب را از فر بیرون آورده و قالب دیگری روی آن گذاشته و 5 دقیقه زمان می دهیم . سپس قالب رویی را برداشته و کیک رولت را روی حوله آشپزخانه که با کاغذروغنی پوشانده شده با پودر قند برمی گردانیم و به آرامی کاغذروغنی اولی را از آن جدا می کنیم .

بعد رول می کنیم و در دمای آشپزخانه می گذاریم . یکی دوبار باز و بسته می کنیم تا خنک شود . بعد با خامه فرم گرفته کاور می کنیم و مجددا رول کرده و در یخچال قرار می دهیم و بعد به دلخواه دیزاین کرده و اسلایس می کنیم

منبع: دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا