دسته‌بندی نشده

روش تهیه کمپوت توت فرنگی با ماندگاری بالا و طعم دلنشین

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

کمپوت توت فرنگی یکی از انواع کمپوت‌های خوشمزه و پرخاصیت است که خیلی راحت و سریع درست می‌شود و از آن می‌توان برای تهیه انواع دسرها و یا اسموتی توت فرنگی استفاده کرد، این کمپوت خوش طعم بافتی نرم و لطیف و طعمی عالی دارد، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کمپوت توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی ما همراه باشید.

مواد لازم: میزان مورد نیاز :
توت فرنگی ۲ کیلو گرم
شکر برای هر شیشه ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
آب جوش برای هر شیشه تا جایی که پر شود
نعناع تازه برای تزئین چند برگ

طرز تهیه کمپوت توت فرنگی

کمپوت توت فرنگی خوشمزه و خوش رنگ

مرحله اول
ابتدا در یک ظرف بزرگ آب بریزید و بعد مقداری جوش شیرین به آن اصافه کنید و هم بزنید تا کاملا در آب حل شود و سپس توت فرنگی‌های سالم را درون ظرف بریزید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا خوب تمیز شوند و بعد از ظرف بیرون بیاورید.

مرحله دوم
سپس توت فرنگی‌ها را تمیز آبکشی کنید و برگ‌ها و ساقه‌های آن‌ها را جدا کنید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود، سپس شیشه‌های مورد نظر را داخل ماشین ظرفشویی تمیز بشورید و یا در آب جوش قرار دهید تا کاملا تمیز و استرلیزه شوند.

مرحله سوم
بعد شیشه‌ها را که شسته‌اید با پارچه تمیز خوب خشک کنید و داخل آن‌ها را با توت فرنگی پر کنید و سپس داخل هر شیشه با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان ۲ تا ۳ قاشق شکر بریزید و بعد با آب جوش تا سر شیشه را پر کنید، آب باید حتما جوش باشد.

مرحله چهارم
سپس درب شیشه‌ها را در آب جوش قرار دهید تا در آب بجوشند و تمیز و استرلیزه شوند و بعد درب ظرف‌ها را محکم ببندید و سفت کنید، وقتی مطمئن شدید که درب شیشه‌ها کاملا فیکس شده است، آن‌ها را داخل یک قابلمه یا ظرف دیگری قرار دهید.

حتماً بخوانید:

مرحله پنجم
بعد قابلمه را ته نصفه از آب جوش پر کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شیشه‌ها به مدت ۱۵ دقیقه در آب بجوشند و هوای داخل شیشه‌ها کاملا خارج شود و وکیوم شوند، بعد از این زمان یک بار دیگر تست کنید که درب شیشه‌ها سفت باشد‌.

مرحله ششم
سپس شیشه‌ها را سر و ته کنید و در دمای محیط کنار بگذارید تا حرارت اولیه ‌آن‌ها از بین برود و کاملا خنک شوند و بعد از این‌ که شیشه‌ها سرد شدند آن‌ها را برگردانید و داخل یخچال قرار دهید و برای مدت طولانی از آن‌ها در یخچال نگهداری کنید.

کمپوت توت فرنگی خوشمزه و خوش رنگ

مرحله هفتم
بعد از آن در هنگام استفاده اگر می‌خواهید به شکل آب میوه استفاده کنید برای هر شیشه از کمپوت توت فرنگی به همان اندازه آب و مقداری شکر با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان در یک ظرف بریزید و کمپوت را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله هشتم
از کمپوت توت فرنگی می‌توانید برای درست کردن انواع دسرها، سس‌ها و لیموناد توت فرنگی استفاده کنید و یا به همان شکل مقداری از کمپوت توت فرنگی را در ظرف مناسب بریزید و با چند برگ نعناع یک برش لیمو تزئین کنید و برای پذیرایی سرو کنید.

منبع : پانا مگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا