دسته‌بندی نشده

روش تهیه نان اسفناج خوش طعم و مدرن

روش تهیه نان اسفناج خوش طعم و مدرن، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

روش تهیه نان اسفناج خوش طعم و مدرن

روش تهیه نان اسفناج خوش طعم و مدرن

مواد اولیه :
پیاز متوسط نگینی 1عدد
اسفناج پخته شده 2 ق غ
شوید تازه خرد شده 1 ق غ
نان باگت گرد کوچک برای هر نفر 1 عدد
تخم مرغ برای هر نفر 1 عدد
ماست پرچرب 2 ق غ
پنیر تبریز خرد شده 10گرم
خامه 1 ق غ
زرده تخم مرغ 1 عدد
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:
1. داخل نان‌ها را خالی کرده کنار می­ گذاریم. پیاز را با کمی روغن تفت داده تا سبک شود، سپس اسفناج پخته شده و شوید را به آن اضافه می‌کنیم. بعد از اینکه کمی تفت خورد با ماست، پنیر، تخم‌مرغ، خامه، نمک و فلفل مخلوط کرده هم می‌زنیم تا مایه کمی صاف و یکدست شود.

2. زرده تخم مرغ را در ظرفی زده و با فرچه مخصوص روی نان‌ها را به آن آغشته می‌کنیم، سپس تمامی موادی را که با هم مخلوط کرده بودیم درون نانها می‌ریزیم تا کاملاً پر شود.

3. نان ها را به مدت 15 دقیقه در فر با 160 درجه روی طبقه وسط قرار می‌دهیم. وقتی تخم مرغ و مواد داخلی نان گرفت و کمی سفت شد از فر خارج کرده و سرو می­ کنیم.

نکته:
آغشته کردن زرده تخم مرغ به نان، رنگ نان را طلایی تر و براق ترکرده و شکل بهتری به غذا می‌دهد.

خواص اسفناج

1-فیبر زیادی دارد

اسفناج دو برابر دیگر سبزیجات فیبر دارد. یک پیمانه اسفناج حدود 20 درصد فیبر دارد که مانع یبوست است و به هضم غذا کمک می‌کند. فیبر موجود در این سبزی، قند خون را پایین نگه داشته و با ایجاد حس سیری می‌تواند مانع از پرخوری شود.

2-با سرطان مبارزه می‌کند

پژوهش‌ها نشان داده فلاوونوئید موجود در اسفناج، تقسیم سلولی سلول‌های سرطانی در معده و پوست را کاهش داده و همچنین سبب کاهش چشمگیر خطر ابتلای افراد به سرطان پروستات می‌شود.

یک پیمانه اسفناج حاوی مقادیر فراوانی ویتامین A است که نه‌تنها برای برخی از بخش‌های بدن نظیر پوسته‌های مخاطی و دستگاه تنفسی و روده‌ای بسیار سودمند است، بلکه یکی از مواد ضروری برای گلبول‌های سفید خون برای مقابله با عفونت‌هاست

3-خاصیت ضدالتهابی دارد

نئوگزانتین و ویولاگزانتین از جمله مواد ضدالتهاب موجود در اسفناج است که نقش مهمی در کنترل التهابات ایفا می‌کند. این مواد به وفور در اسفناج یافت می‌شود.

4-حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است

ویتامین C و E، بتاکاروتن، منگنز، روی و سلنیوم موجود در اسفناج همگی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای مقابله با پوکی استخوان، گرفتگی رگ‌ها و فشار خون بالاست.

5-برای فشار خون مفید است

مطالعات دانشمندان نشان داده است پپتیدهای موجود در اسفناج با جلوگیری از فعالیت برخی آنزیم‌ها سبب کاهش چشمگیر فشار خون می‌شود.

6-دوست بینایی انسان است

دو آنتی‌اکسیدان لوتئین و زآگزانتین به میزان زیاد در اسفناج موجود است که از چشم در برابر آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد) که به دلیل افزایش سن در برخی سالمندان روی می‌دهد، محافظت می‌کند.

7-سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد

یک پیمانه اسفناج حاوی مقادیر فراوانی ویتامین A است که نه‌تنها برای برخی از بخش‌های بدن نظیر پوسته‌های مخاطی و دستگاه تنفسی و روده‌ای بسیار سودمند است، بلکه یکی از مواد ضروری برای گلبول‌های سفید خون برای مقابله با عفونت‌هاست.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا