دسته‌بندی نشده

روشی ساده جهت تهیه حلوای حصیری

طرز تهیه حلوای حصیری خوش رنگ و خوش طعم

در این مقاله می توانید با طرز تهیه حلوای حصیری آشنا شوید. این حلوا طعم عالی داشته و یک ایده بسیار مناسب برای پذیرایی در مهمانی و مجالس شما خواهد بود. برای داشتن یک حلوای مجلسی با طعم بسیار فوق العاده می توانید، در این بخش همراه ما باشید. طرز تهیه حلوای حصیری بسیار ساده است و برای مجالس خود می توانید آن را تهیه نمایید.

مواد اولیه:

شکر: ۶ پیمانه
آرد نان سنکگ: ۶ پیمانه
آب: ۶ پیمانه
گلاب: ۱ پیمانه
روغن جامد: ۴ پیمانه
نان بستنی: ۳ عدد
روغن مایع: ۱ پیمانه
زعفران سابیده شده: ۲ قاشق مرباخوری
کره: ۱۰۰ گرم
گل محمدی و کنجد: به میزان لازم

نوشته های مشابه

طرز تهیه حلوای حصیری

طرز تهیه حلوای حصیری

برای داشتن این حلوا با طعم بسیار عالی و خوشمزه باید ابتدا شربت حلوا را تهیه کنید. آب و شکر را درون قابلمه ای ریخته و روی حرارت قرار دهید. با استفاده از قاشق مقداری مواد را هم زده تا به خوبی شکر درون آب حل شود. حالا باید مقداری از زعفران های سابیده شده و دم کرده را درون شربت بریزید تا خوب به شربت رنگ بدهد.

بعد از حل شدن شربت را کنار گذاشته و به سراغ تهیه مواد حلوا بروید. آرد را درون تابه ای ریخته و کمی تفت دهید تا بوی خامی آرد از بین برود. بعد از اینکه روی خامی آرد از بین رفت، مقداری روغن مایع و روغن جامد به آن اضافه کنید. برای اینکه حلوای شما بافت بهتری داشته باشد، بهتر است آن را در چند مرتبه الک کنید.

حتماً بخوانید:

در این مرحله از طرز تهیه حلوای حصیری بعد از اینکه آرد مقداری طلایی شد، شربت را به مواد اضافه نمایید. شربت را باید به آرامی و در چند مرحله به حلوا اضافه کنید. در حین اضافه کردن شربت کم کم مواد را هم زده تا گلوله های آرد آن باز شوند. در ادامه نیز مقداری کره و گلاب را اضافه کرده و مجدد هم زده تا به خوبی مواد با یکدیگر ترکیب شوند.

زیر شعله را کم کرده و مواد را کم کم هم زده تا مواد در کف تابه جمع شود. حالا می توانید، حلوا را در مقداری نان حصیری بریزید و سرو نمایید. شما می توانید، نان ها را به شکل های مختلفی بزنید و بعد مقداری از حلوا درون آن بریزید. برای روی این حلوا نیز می توانید از مقداری پودر پسته و پودرهای دیگر استفاده کنید. داشتن این حلوا برای پذیرایی در مهمانی و مجالس بسیار مناسب هستند.

منبع : آرگا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا