دسته‌بندی نشده

رفع مشکل صفحه سفید هنگام باز کردن گوگل پلی

در سیستم عامل اندروید بعضی اوقات با مشکلاتی مواجه می شوید، مخصوصا هنگام کار با برنامه هایی مانند گوگل پلی که یکی از برنامه های کاربردی و اصلی هر گوشی اندرویدی می باشد. در این مقاله قصد داریم به توضیح رفع مشکل مربوط به گوگل پلی که یکی از سرویس های مهم گوگل می باشد، بپردازیم. یکی از مشکلاتی که هنگام باز کردن فروشگاه گوگل ممکن است کاربران با آن روبرو شوند، صفحه سفید است. برای رفع این مشکل مراحل زیر را باید انجام داد.

ریستارت گوشی

همیشه این را به یاد داشته باشید که خیلی از مشکلات با یک بار خاموش و روشن کردن گوشی ممکن است برطرف شود پس قبل از هر چیز ابتداء گوشی را مجدد راه اندازی کنید. این کار باعث می شود هر خطا و ارور گذرا، سریع برطرف شود.

آپدیت اندروید

بروزرسانی سیستم عامل اندروید را جدی بگیرید چون آپدیت ها در حقیقت برای رفع مشکلات و باگ ها و خطاها ارائه می شوند لذا وقتی آپدیتی ارائه می شود و شما آن را دریافت نکنید ممکن است بعد از چند وقتی با مشکلات احتمالی روبرو شوید بنابراین به بخش تنظیمات گوشی رفته و از آنجا وارد قسمت به روز رسانی سیستم شوید. در ضمن فراموش نکنید که بعد از آپدیت کردن حتما گوشی تان را راه اندازی مجدد کنید.

نوشته های مشابه

توقف اجباری

مشکل گوگل پلی

بعضی از برنامه های نصب شده در گوشی همچنان در پس زمینه مشغول خواهند بود حتی زمانی که آنها را ببندید و به این معناست که از برنامه هایی که باز نکردید اعلان دریافت می کنید. در چنین حالتی باید شما Force stop یا همان توقف اجباری را اجرا کنید، برای این کار باید به تنظیمات و بخش برنامه بروید و از بین برنامه ها فروشگاه Google Play را پیدا کنید. روی آن ضربه زده و سپس روی توقف اجباری کلیک کنید، حالا گوگل پلی را بدون مشکل باز کنید.

تاریخ و ساعت

تنظیم ساعت و تاریخ

اگر تاریخ و ساعت گوشی تان به هم ریخته باشد قطعا مشکلاتی در دستگاه شما رخ خواهد داد. این قضیه فقط در گوشی های اندروید نیست حتی اگر در کامپیوتر نیز پیش بیاید ممکن است نتوانید اصلا به اینترنت وصل شوید. پس به بخش تنظییمات گوشی رفته و وارد قسمت زمان و تاریخ شوید، مثلا در گوشی های هواوی معمولا در بخش “سیستم” می توانید این گزینه را ببینید. خوب حالا کافیه گزینه خودکار بودن زمان و تاریخ را روشن کنید و اگر روشن بود یک بار خاموش و دوباره فعال کنید.

پاک کردن حافظه پنهان

پاکسازی حافظه پنهان

گاهی حافظه موقت و داده های برنامه آسیب می بینند لذا پاک کردن آنها مشکلات زیادی از برنامه ها را برطرف می کند. برای دسترسی به ” پاک کردن داده” و “پاک کردن حافظه پنهان” باید به تنظیمات گوشی رفته و وارد بخش برنامه ها شوید، سپس فروشگاه Google Play را پیدا کرده و در بخش اطلاعات برنامه روی گزینه محل ذخیره کلیک کنید حالا در صفحه باز شده روی پاک کردن داده و سپس پاک کردن حافظه پنهان کلیک کنید بعد از آن بدون مشکل وارد گوگل پلی شوید.

حذف نصب نسخه های به روز

حذف نصب نسخه های به روز

بعضی مواقعه با آپدیت کردن، شما با ارور و خطایی مواجه می شوید که تا پیش از این اصلا اطلاعی از آن نداشتید. این امر در سیستم عامل ها طبیعی است حتی در ویندوز، بنابراین راه حل ششمی که توصیه می کنیم این است که شما از گزینه “حذف نصب نسخه های به روز” کمک بگیرید. برای دسترسی به گزینه مذکور وارد تنظیمات و بخش برنامه ها شوید و از آنجا فروشگاه Google Play را پیدا کنید. وقتی روی آن بزنید صفحه اطلاعات برنامه باز می شود حالا از بالای صفحه روی آیکون سه نقطه بزنید تا گزینه حذف نصب نسخه های به روز را ببینید و سپس روی آن کلیک کنید. بعد از انجام این مراحل گوشی را راه اندازی مجدد کرده و پلی استور را بدون مشکل باز کنید.

فعال کردن حالت پرواز

حالت هواپیما

همان طور که معمولا همه می دانند، حالت پرواز تمامی اتصالات شبکه گوشی را غیر فعال می کند و گاهی این ویژگی می تواند برخی از مشکلات را حل کند. برای دسترسی به حالت پرواز می توان نوار اعلان را در گوشی باز کرد که به طور معمول با کشیدن انگشت از بالای صفحه گوشی به پایین می توان این کار را انجام داد. آیکون این ویژگی تصویر یک هواپیما است که با ضربه زدن روی آن فعال می شود، بعد از چند دقیقه ای که از فعال کردنش گذشت دوباره غیر فعال کرده و گوگل پلی را باز کنید ببینید مشکل برطرف شد یا نه.

استفاده از داده های گوشی در پس زمینه

گزینه داده های پس زمینه Allow background data usage به برنامه گوگل پلی اجازه می دهد که با استفاده از داده های گوشی در پس زمینه برای دانلود برنامه ها و به روزرسانی ها اقدام کند. برای فعال کردن این مجوز بعد از رفتن به بخش تنظیمات و برنامه ها و پیدا کردن فروشگاه Google Play وارد صفحه اطلاعات برنامه شده و به بخش موبایل دیتا Mobile Data یا مصرف داده بروید و گزینه داده های پس زمینه یا Allow background data usage را روشن کنید و اگر فعال بود غیر فعال کرده و دوباره فعال کنید.

حتماً بخوانید:

غیر فعال کردن VPN

اگر وی پی ان و یا فیلترشکن و پروکسی روشن کردید برای لحاظتی آن را خاموش کرده و وارد گوگل پلی شوید، چون گاهی ممکن است مشکل از VPN باشد. در کل سرویس های وی پی ان و امثال و ذلک ممکن است گاهی با اختلال سرور مواجه شوند و مشکلاتی از این دست بار بیاورند لذا با غیر فعال کردن آن و یا استفاده از سرورهای دیگر می تواند به رفع مشکل کمک کند.

حذف اکانت گوگل

راه حل دیگری که برای رفع صفحه سفید گوگل پلی می توان به کار برد، حذف اکانت گوگل است. برای حذف اکانت گوگل در گوشی باید به بخش تنظیمات و سپس قسمت کاربران و حساب ها بروید، در آن صفحه روی گزینه Google بزنید سپس از بین اکانت هایی که دارید (چون بعضی از کاربران چند اکانت گوگل دارند) با هر کدام که در حال حاضر از گوگل پلی استفاده می کنید را انتخاب کرده و گزینه همگام سازی Drive را خاموش کرده و از پایین روی گزینه حذف کلیک کنید.

اگر پیام قابلیت های محافظت دستگاه دیگر کار نمی کنند را ملاحظه کردید نگران نباشید و کلید تایید را بزنید. در ضمن اگر روی گوشی رمز گذاشتید باید در مراحل بعد آن را وارد کنید.

از گوگل پلی چه می دانید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا