دسته‌بندی نشده

رفع خط و خش وسایل استیل با چند تکنیک ساده

نحوه از بین بردن خش روی بدنه استیل لوازم خانگی

فولاد ضد‌زنگ یا همان استیل به‌دلیل جلوه‌ی شیک و دوامی که دارد مورد پسند همگان است. استفاده از استیل انتخابی عالی برای وسایل آشپزی، وسایل آشپزخانه، سینک‌ها، لوازم ثابت و سایر اقلام موجود در خانه و محل کار است. متأسفانه، استیل خواه در مایکروفر به‌کار رفته باشد یا ماشین ظرفشویی و یخچال، دچار خش می‌شود.

با این حال لازم نیست برای همیشه با استیل خش‌دار سر کنید. از مراحل ساده‌ی زیر برای از بین بردن خراش‌ها و خدشه‌ها از روی وسایل ساخته شده از استیل پیروی فرمائید. مسئله‌ای که باید به‌خاطر داشته باشید: از این تکنیک‌ها فقط بر روی استیل استفاده کنید که بدون لایه‌ی محافظتی روشن یا سطح مصنوعی باشد.

برای از بین بردن خراش‌های واضح می‌توان مواد مخصوص جهت براق کردن استیل مانند جلاء به‌کار برد. این براق‌کننده‌ها را می‌توانید از سوپرمارکت‌ها یا فروشگاه‌های لوازم خانگی تهیه کنید. خراش‌های کوچک را نیز می‌توان با استفاده از همین براق‌کننده‌ی استیل از بین برد. متأسفانه، برای عالی به نظر رسیدن وسایل‌تان باید اینگونه مواد براق‌کننده را به شکل مداوم استفاده کنید، اما این بهترین روش برای وسایلی است که با لایه‌های محافظتی پوشانیده شده‌اند.

نحوه از بین بردن خش روی بدنه استیل لوازم خانگی

برای خراش‌های عمیق‌تر به ابزاری بهتر نیاز است: کاغذ سنباده. برای از بین بردن خراش‌های عمیق‌تر می‌توان از تکه‌ای سنباده‌ی شنی نرم و خیس استفاده کرد. سنباده را همواره خیس نگه دارید و کار خود را با مالش دادن دنبال کنید.

کار‌تان را از خراش شروع و سپس آن را با بقیه سطوح هماهنگ کنید. جهت دانه‌های روی سنباده را مشخص کنید و تنها در یک مسیر با الگوی برس‌کشی شروع به مالیدن خراش کنید. سنباده را به عقب و جلو نکشید و به هیچ وجه برخلاف دانه‌ها سنباده نزنید. اگر برای از بین بردن خراش‌های عمیق‌تر مجبور به استفاده از سنباده زبر هستید، پس از سنباده‌کشی از سنباده‌ی نرم استفاده کنید و در نهایت سطح را بمالید.

توجه : سنباده‌کشی تنها بر روی استیل ساده بدون پوشش کاربرد دارد. این کار را بر روی سطوحی که به صورت استیل رنگ شده‌اند و لایه‌های تمیز ضداثر انگشت استفاده نکنید.

تمیز کاری و صیقل انداختن وسایل استیل

پس از رفع خراش‌ها و علایم ناخواسته از روی بدنه می‌توانید، سطح را تمیز کنید و صیقل دهید. سطح سنباده زده شده را با پارچه‌ی دارای بافت فیبری تمیز کنید. این کار سبب زدوده شدن باقیمانده سنباده و فلز و همچنین باقیمانده‌ی ترکیب صیقل‌دهنده یا آب می‌شود. مهم است هنگام تمیز کردن در جهت دانه‌ها اقدام به مالیدن و برق انداختن بدنه کنید.

حتماً بخوانید:

برای دستیابی به بهترین نتیجه، بدنه فلزی را با سرکه چند بار اسپری و سپس با استفاده از پارچه‌ی فیبری تمیز دیگر بدنه را تمیز فرمائید. سرکه باعث تمیز شدن بدنه می‌شود و همه مواد و تمیزکننده‌ها را می‌زداید.

تمیز کاری و صیقل انداختن وسایل استیل

به محض تمیز و خشک شدن فولاد شروع به برق انداختن آن کنید. مقداری روغن بر روی پارچه‌ی فیبری تمیز بریزید. از روغن معدنی، روغن گیاهی یا حتی روغن زیتون هم می‌توانید استفاده فرمائید. پارچه را روی بدنه در جهت دانه‌ها بکشید و آن را برق بیندازید. در صورت نیاز از روغن بیشتری استفاده فرمائید. تا زمانی که کل سطح براق نشده است به اینکار ادامه دهید. استیل جلوه‌ای زیبا دارد و پیروی از این مراحل ضامن بدون خش ماندن سطح آن می‌شود در حالی‌که سطحی درخشان و جدید را به ارمغان می‌آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا