دسته‌بندی نشده

باروری و افزایش جمعیت جوانان پویا و بالنده

نرخ باروری و رشد افزایش جمعیت جوان

دکتر محمد اسلامی در همایش تبیین سیاست های جمعیتی در دانشگاه، به بند اول سیاست های ابلاغی جمعیت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این راستا اشاره کرد و افزود: ایشان به سه عنصر کیفی مذکور در کنار یک مشخصه کمیت تاکید دارند.

وی کاهش میانگین فاصله زمانی بین ازدواج و فرزند اول و کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان، کاهش بارداری های پرخطر و کاهش سقطرا از جمله شاخص های بازنگری در استانداردهای مشاوره خدمات باروری سالم در راستای افزایش بارداری های ارادی و برنامه ریزی شده عنوان کرد.

وی آموزش و ارتقای توانمندی پرسنل سطوح مختلف در مورد ارایه خدمات باروری سالم بر مبنای حقوق سلامت باروری، بازنگری در استانداردهای مشاوره خدمات باروری سالم، تامین خدمات باروری سالم، ایجاد تسهیلات مناسب به خدمات بازگشت باروری پس از اعمال جراحی پیشگیری از بارداری، بازنگری در شاخص های برنامه سلامت باروری، استفاده از ظرفیت موجود در بخش خصوصی و سایر دستگاه ها، تعیین اولویت های پژوهش های کاربردی در راستای سلامت باروری و فرزند آوری را از جمله راهکارهای باروری سالم و فرزندآوری برشمرد.

گفتنی است همایش با حضور مدیر کل سلامت خانواده وزارت بهداشت، رئیس اداره باروری سالم وزارت بهداشت، رئیس و معاونین بهداشتی و درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان و تنی چند از مسئولین برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا