دسته‌بندی نشده

راه های سفر کردن ارزان قیمت !

آیا سفر کردن گران است؟!

اگر این سؤال را مدتی است از خود می‌پرسید و راه‌های مختلف را برای جواب گرفتن امتحان کرده‌اید، احتمالاً در آستانه‌ی یک سفر هستید و برای رفتن یا نرفتن دچار تردید هستید. تردید اصلی هم که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنید، تناقضاتی است که جیب شما و دل شما از دو سمت به شما وارد می‌کنند.

بنابراین بگذارید خیال شما را راحت کنیم و در یک کلام بگوییم که سفر کردن گران نیست!

اما این جواب از تصورات ما و طبق منطق ماست و بگذارید بیشتر به این موضوع بپردازیم.

هزینه‌های سفر شما کاملاً با خواسته‌ها و انتظارات شما تعریف می‌شود؛ بنابراین به‌هیچ‌وجه نمی‌توان برای هیچ سفری یک محدوده‌ی دقیق قیمتی بیان کرد. این موضوع شاید مقداری فلسفی است و ما نمی‌خواهیم وارد آن شویم، اما درهرصورت سفر کردن از زندگی عادی شما گران‌تر خواهد بود مگر اینکه از زاویه‌ای دیگر به سفر نگاه کنید. این زاویه می‌تواند تجارب جدید، هیجانات جدید و حتی شناخت افراد جدید باشد که با هیچ هزینه‌ای قابل‌مقایسه نیست و ازنظر ما همیشه ارزشش را دارد.

اما به‌هرحال بد نیست راه‌هایی که می‌شود با انجام آن‌ها سفر را ارزان کرد بشناسیم و تحت هر شرایطی اگر بتوانیم مقداری از هزینه‌های سفر کم کنیم دل‌چسب خواهد بود.

راه های سفر کردن ارزان قیمت !

حمل‌ونقل هزینه‌ی سفر شما را تعیین می‌کند!

خب بیایید از گام اول برای شروع سفر شروع کنیم. مسلماً پیش‌نیاز هر سفری حرکت از شهر خودتان و رسیدن به شهر مقصد است و در اینجا مهم‌ترین عنصر سفر خود را نشان می‌دهد که حمل‌ونقل است. حمل‌ونقل راه‌های متنوعی می‌تواند داشته باشد؛ از سفر با ماشین شخصی خودتان گرفته تا استفاده از هواپیما، می‌توانید خود را به مقصد برسانید.

واضح است که انتخاب شما می‌تواند تأثیر زیادی روی هزینه‌ی نهایی سفر شما داشته باشد. استفاده از اتوبوس تقریباً در تمامی مسیرها در داخل کشور امکان‌پذیر است اما جالب است بدانید که از داخل ایران به بسیاری از مقاصد خارجی می‌توانید با اتوبوس بروید. ارمنستان، ترکیه، کردستان عراق، گرجستان و آذربایجان از این مقاصد هستند که می‌توانید با اتوبوس بروید.

اما اگر تصمیم به سفر با هواپیما گرفتید، باز هم گزینه‌های زیادی دارید و حتی در سفرهای خارجی می‌توانید با تور لحظه آخری از وب‌سایت سفیران ایرتور هزینه‌هایتان را کم کنید. در خرید بلیط هواپیما شما گزینه‌های متنوعی دارید که می‌توانید بعد از بررسی قیمت بلیط هواپیما قیمت‌های دلخواه خود را تا حد امکان پیدا کنید.

اما نوعی دیگر از پروازها هم وجود دارند که شما نمی‌توانید باری تحویل دهید و در عوض هزینه‌هایتان کمتر می‌شود. در سفر به اروپا یا مناطق دورتر دنیا اگر این نوع پروازها را رزرو کنید، می‌توانید مقداری پول برای امتحان یک مزه‌ی جدید در مقصدتان یا یک تجربه‌ی هیجان‌انگیز ذخیره کنید. ایرلاین ایرعربیا که زیرشاخه‌ای از ایرلاین امارات است این ویژگی را به شما می‌دهد و کامل‌ترین لیست پروازهای این ایرلاین را می‌توانید در وب‌سایت سفیران ایرتور مشاهده کنید.

اتوبوس و هواپیما معمول‌ترین راه‌های رفتن به سفر هستند اما اگر قصد سفر در داخل ایران را داشته باشید راهی که می‌توانید امتحان کنید و البته ما به شما توصیه نمی‌کنیم، استفاده از ماشین شخصی خودتان است. با رانندگی کردن تا مقصد می‌توانید هزینه‌ی زیادی را ذخیره کنید اما در عوض خطرات زیادی را به جان خود می‌خرید.

قطار هم راهی مطمئن و تقریباً ارزان است که می‌توانید با استفاده از آن به برخی مقاصد سفر کنید.

هزینه‌های اقامت از صفر تا بالا!

بعد از رسیدن به مقصد شما نیاز به سرپناهی دارید که در آن اقامت کنید. البته بهتر است گرفتن این سرپناه را به زمان رسیدن به مقصد موکول نکنید چون ممکن است تنها سرپناهی که بتوانید پیدا کنید، آسمان خداوند باشد که مقداری کارتان سخت می‌شود. بیایید اول سفرهای داخلی را بررسی کنیم و سپس سراغ سفرهای خارجی برویم.

  • اگر قصد سفر به شهری در داخل ایران را دارید، نگرانی شما از بابت سرپناه کمتر است. اولین توصیه‌ی ما برای کم شدن هزینه‌های اقامتتان، رفتن به منزل آشنایان، دوستان و بستگان است؛ اما اگر این گزینه ممکن نبود می‌توانید از اقامتگاه‌های ارزان قیمت و خانه‌های بومگردی استفاده کنید. آخرین گزینه‌ای هم که ممکن است برایتان گران تمام شود، هتل است؛ اما بسیاری از خانواده‌ها و مخصوصاً طبیعت گردان علاقه‌مند هستند که در طبیعت و داخل چادر اقامت کنند که هم هزینه‌ها را به‌شدت کاهش می‌دهد و هم هیجان و لذت خاص خودش را دارد.
  • اما در سفرهای خارجی داستان متفاوتی خواهید داشت. در این مورد شما هم می‌توانید اقدام به هتل رزرو کنید و هم می‌توانید از اقامتگاه‌های هاستلی استفاده کنید که به ترتیب هزینه‌های بیشتر و کمتری دارند؛ اما اگر در حال سفر به مقصدی خارجی هستید، گزینه‌ی دیگری که می‌توانید روی آن حساب کنید، اجاره‌ی اقامتگاه از طریق وب‌سایت ایر بی اند بی است. با گرفتن منزل یا اتاق مخصوص به خودتان از این سایت هم هزینه‌هایتان کم می‌شود و هم می‌توانید با میزبانتان ارتباطی دوستانه برقرار کنید و تجربه‌های جدیدی را به دفتر خاطراتتان اضافه کنید. بر خلاف ایران که در اکثر شهرها می‌توانید در پارک‌های مخصوصی چادر برپا کنید، در هیچ کشور خارجی دیگری درون شهر و حتی در برخی مناطق طبیعی چنین اجازه‌ای به شما داده نمی‌شود. به همین دلیل در سفر خارجی روی این گزینه به‌هیچ‌وجه حساب نکنید.

راه های سفر کردن ارزان قیمت !

آیا به دنبال هیجان هستید یا مزه؟ انتخاب با شما!

سفر کردن همیشه با تجربه‌ی امتحان کردن مزه‌های جدیدی همراه است. در کشور یا شهر مقصد شما وعده‌های روزانه را میزبان آنجا هستید و امتحان کردن مزه‌های جدید را نباید فراموش کنید؛ اما برخی مسافران هستند که ترجیح می‌دهند بخش زیادی از غذای غذاهای مصرفی خود در مقصد را از دست‌پخت خود بخورند و پول‌هایشان را برای موارد دیگر ذخیره کنند و افرادی هم هستند که چشیدن طعم‌های جدید برایشان جذاب است و هزینه‌های زیادی در این راه می‌کنند.

اینکه شما از کدام دسته هستید، کاملاً انتخابی شخصی است اما همیشه برای کم کردن هزینه‌هایتان این گزینه را دارید که خودتان دست به قاشق شوید و با پختن غذایی ساده، هزینه‌ی غذایتان را کاهش دهید.

اما در مقصد چه غذاهایی را می‌توان پخت؟

جواب این سؤال بستگی به محل اقامت شما دارد. برخی از هاستل‌ها و اقامتگاه‌ها به شما اجازه‌ی آشپزی می‌دهند که در این صورت می‌توانید غذاهای ساده و خوشمزه‌ای مانند املت، پوره سیب‌زمینی، دمپختک، کله‌جوش و … را امتحان کنید؛ اما اگر فضایی برای آشپزی در اختیارتان نبود و ذخیره کردن مقداری پول برایتان بسیار اولویت داشت می‌توانید با استفاده از کالباس و چند قلم سبزیجات، برای خودتان ساندویچ درست کنید.

راه های سفر کردن ارزان قیمت !

هزینه‌های ورودیه را پرداخت می‌کنید؟

برای تجربه‌ی برخی از هیجانات و یا دیدن برخی از آثار تاریخی و موزه‌ها در کشور مقصد شما باید هزینه‌ای به عنوان ورودیه پرداخت کنید؛ اما بسیاری از تجارب و بازدیدها را در یک مقصد سفر می‌توانید به‌صورت رایگان داشته باشید. انتخاب پرداخت کردن یا نکردن هزینه برای این تجارب بر عهده‌ی خود شماست و راهی هست که می‌توانید هزینه‌های سفرتان را کنترل کنید.

درصورتی‌که می‌خواهید بدانید در یک سفر خارجی یا حتی داخلی تا چه اندازه می‌توان جاذبه‌های مختلف را دید و هزینه‌ای پرداخت نکرد، به شما توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب مقصد خود به این نکته توجه داشته باشید. ممکن است برای دیدن بسیاری جاذبه‌ها و دیدنی‌های یک شهر لازم باشد هزینه‌ی ورودیه پرداخت کنید که در این صورت شاید بخاطر هزینه‌های بالا، از لیست شما برای سفر خارج شود.

مراقب باشید که خرید سوغاتی کمر کیف پولتان را نشکند!

و در آخر موردی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، خرید کردن در شهر یا کشور مقصد است که باز هم در اینجا انتخاب با خودتان است. برای بسیاری از افراد یکی از مهم‌ترین دلایل سفر خرید کالاهایی است که شاید به‌راحتی در شهر محل زندگی خود پیدا نمی‌شود. کالاهای خارجی با عبور از گمرک ایران، مقداری به هزینه‌ی آن‌ها اضافه می‌شود و اگر این کالاها را از فروشگاه‌های خارجی بخرید، می‌توانید هم پیشنهادات تخفیف بیشتری را پیدا کنید و هم معادل ریالی کمتری برای آن کالا پرداخت کرده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا