دسته‌بندی نشده

آبشار افرینه دیدنی ترین مکان در استان لرستان (خرم آباد)

آبشار افرینه کجاست؟

“افرینه” سرچشمه رودی است که از روستای قلعه نصیر سرچشمه گرفته و به رودخانه کشکان می‌ریزد.
به گزارش مشرق، آبشار افرینه در منطقه‎ای کوه- دامنه‎ای در منطقه‎ای متمایل به جنوب غربی استان و در نزدیکی شهرهای پلدختر و خرم آباد قرار گرفته است.
قرارگیری در نزدیکی مرز استان‎های لرستان و خوزستان و بر سر راه جاده ترانزیتی تهران-جنوب، ارتباط استان با استان های همجوار و به ویژه مناطق جنوبی کشور، نزدیکی نسبی به کشورهای جنوب غربی و خلیج فارس، ارتباط و دسترسی به استان‎های منطقه جنوبی و غربی کشور و تهران از جمله ویژگی‎های عمومی مؤثر بر طرح در آبشار افرینه تلقی می‎شود.

آبشار افرینه و امکانات بالقوه روستا می‌تواند علاوه بر جذب گردشگران عبوری به عنوان دروازه اقتصادی گردشگری طبیعت لرستان برای جنوبی‌ها محسوب شود.

آبشار افرینه کجاست

این آبشار مانند برخی دیگر از گونه‌های آبشار، در امتداد محور رودخانه قرار گرفته‌؛ حاشیه شمالی رودخانه در نزدیکی آبشار زمین‎های کشاورزی روستاییان و در حاشیه جنوبی کوه تپه‌های مشرف و دیوار خانه‌های روستاییان قرار گرفته است ضمن اینکه در محدوده بلافصل آبشار نیز، بررسی روستای افرینه، جاده سراسری تهران- جنوب، دسترسی سواره مناسب در منطقه و خرم‎آباد، اقلیم مناسب و زیبایی‎های طبیعی استان و منطقه نیز شناخت قابل ملاحظه‎ای از ویژگی‎های عمومی به دست خواهد داد.

روستای افرینه با امکانات محدود و پتانسیل‎های بسیار مناسب از جمله برخی از خدمات بین راهی که هم اکنون فعال هستند، از دیگر بخش‎های قابل بررسی در محدوده آبشار بوده و یکی از منحصر به فردترین ویژگی‎های آبشار افرینه استقرار در کنار جاده است، جاده‌ای که فاصله زمانی آبشار را تا اندیمشک، نزدیک‌ترین شهر خوزستان، دو ساعت و نیم و تا خرم‌آباد حدود یک ساعت کرده است.

عکس از آبشار افرینه

آب و هوای روستا و آبشار افرینه در زمستان نسبتا سرد و در تابستان گرم بوده و عبور رودخانه کشکان از شمال منطقه در تعدیل آب و هوا و حاصلخیزی منطقه حائز اهمیت است.
با بررسی آبشار افرینه و منطقه و محدوده مؤثر بر آن و با شناخت نسبی از ویژگی‎های محیطی، زیست محیطی، کالبدی و اجتماعی، به نظر می‎رسد صنعت گردشگری بر اساس توسعه و تقویت گردشگری طبیعی و مردم شناسی و همین طور توقف گاه ویژه بین راهی می‎تواند دارای جایگاه ویژه‎ای بدین منظور باشد.
وجود شبکه دسترسی جاده‌ای مطلوب، زیرساخت‎های اجتماعی مناسب و طبیعت خاص از جمله دیگر پتانسیل‎های منطقه تلقی می‎شود.

منبع : مشرق نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا