دسته‌بندی نشده

دکتر سایان ، مدعی امام زمانی کیست ؟ + تصاویر

محمد حسین پور ( دکتر سایان ) کیست ؟

مجله دلگرم : محمد حسین پور ملقب به (دکتر سایان ) پدیده این روزهای فضای رسانه‌ای است، متولد سال 1367 ، در روستای دمیرچی سراب استان آذربایجان شرقی بدنیا آمده است اما بعد از چند سال به همراه خانواده به کرج مهاجرت کردند و در این شهر بزرگ شد و پرورش یافت او خودش را ایرانی اهل سراب معرفی می کند.

محمد حسین پور معروف به دکتر سایان ، با طرح مسائل مختلف و چاپ چند کتاب و ادعای تاسیس سبک رزمی جدید با آداب و مناسک خاص و نوشتن دایره‌المعارف هنر خود را مطرح کرده و پایش به رسانه ملی نیز باز شده است. اما کار به اینجا ختم نشد و چند وقتی است که فیلم‌های خاصی از او در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌چرخد و او ادعای منجی بودن می‌کند.

ماجرای انسان‌هایی که ادعای آن را دارند که به منبع حقیقت رسیده و می‌توانند آدم‌های دیگر را با خود همراه کنند، چیز تازه ای نیست. در روزگاری که بحران هویت و معنویت در بسیاری از نقاط جهان قابل انکار نیست افرادی پیدا می‌شوند که در این مسیر به سراغ ذهن و قلب آدم‌ها رفته و با طرح ادعاهایی به ظاهر علمی و درست، از عدم آگاهی برخی آدم‌ها سوءاستفاده کرده و آن‌ها را به مسیر اهداف خود هدایت می‌کنند. یک روز با اسم مذهب، این کار را می‌کنند و روز دیگر با طرح عرفان‌های دروغین.

امروز اما با پدیده ای روبرو هستیم که با ترکیبی از علم و دانش و مذهب و ورزش و هنر، خود را به شبکه خبر و یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های کشور در شبکه سه می‌رساند.

بیوگرافی دکتر سایان ، محمد حسین پور ، مدعی امام زمان

مدرک تحصیلی محمد حسین پور

محمد حسین پور یا دکتر سایان دارای مدرک دکترای استاتیک گرایش پاتابیولوژی از دانشگاه سابانجی استانبول از ترکیه میباشد.محمد حسین پور ، گریمور سری اول سریال آلمانی هشدار برای کبری 11 نیز بوده است.وی سبکی رزمی به نام سایان پدید آورده ، که به پیروان آن سبک ساکاری یو میگویند.وی در مسابقات رزمی قهرمانی MME ترکیه، در سال 2012 – دبی سال 2014 و باکو 2017 مقام قهرمانی را گرفته است و حالا یک تیم با سبک جدید خود تشکیل داده است این تیم در مسابقات آزاد MME حضور چشمگیر و موفقی داشت

بیوگرافی دکتر سایان ، محمد حسین پور ، مدعی امام زمان

نویسندگی محمد حسین پور

دکتر سایان نویسنده است و ادعا کرده است تابحال 5 جلد کتاب نوشته است اقیانوس غم (در وصف اهل بیت)، مادر غم ها (در وصف حضرت فاطمه)، مجرمان بهشتی (اجتماعی)، و دایره المعارف هنر در جامعه و رسانه های جهانی با 22 فصل و 600 صفحه و یک دایرت المعارف رشته ساکاریو ها دو زبان انگلیسی – فارسی می باشد

اخبار دایرت المعارف های او پوشش رسانه عجیبی در تمام اخبار ایران در اوایل سال 97 داشت بطوری که او در بیش از 10 ها برنامه حضور داشت

بیوگرافی دکتر سایان ، محمد حسین پور ، مدعی امام زمان

ادعای محمد حسین پور

محمد حسین پور معروف به دکتر سایان ادعا میکند که منجی عالم است ، بدین منظور کلیپی منتشر کرده که این کلیب در شبکه های مجازی درحال چرخیدن است.

درباره سایان در فضای مجازی مطالب مختلفی دست به دست می‌چرخد که در بسیاری از آنها تعریف و تمجیدهای اغراق شده زیادی وجود دارد. شخصیتی عجیب و همه فن حریف در این متن‌ها دیده می‌شود که هم فلسفه می‌داند هم عرفان، هم ورزشکار است هم قهرمان. هم دست‌گیر آدم‌هاست و هم از مال دنیا دوری می‌کند.

بیوگرافی دکتر سایان ، محمد حسین پور ، مدعی امام زمان

شاید نام «اشو» را شنیده باشید. کتاب‌هایش در دستفروش‌های میدان انقلاب پیدا می‌شود. همان فردی که در هند با طرح نگاهی جدید به دنبال ایجاد آرامش نهایی در آدم‌ها بود و توانسته بود مریدان زیادی دور خود جمع کند و در نهایت با مشکلات فراوان مالی و اخلاقی که در هند و آمریکا ایجاد کرد، مطرود شد تا مرد. یا حتی ناپلئون هیل که به عنوان پدر روانشناسی موفقیت از او یاد می‌کنند با حقه‌بازی تمام توانست بسیاری از آثار خودش را به فروش رسانده و بسیاری از آدم‌ها را به امید ثروتمند شدن درگیر مباحث خود کند. کتاب «بیاندیشید و ثروتمند شوید» هنوز بعد از چند دهه جزو کتاب‌های پرفروش حوزه موفقیت است و بعید می‌دانم به جز خود او فرد دیگری با آن کتاب ثروتمند شده باشد.

محمد حسین‌پور یا دکتر سایان در این بین معلوم نیست که در کدام دسته قرار می‌گیرد. آیا به دنبال شیادی بوده؟ آیا ترکیب علم و فلسفه و ورزش و عرفان با هم و در نهایت ادعا منجی بودن از بیماری روانی خبر می‌دهد؟ آیا او یک نابغه است که توانسته همه این‌ها را با هم ترکیب کند و بسیاری از آدم‌ها را دور خود جمع و توجه رسانه‌ها را نیز به خود جلب کند؟

گفتنی است این پدیده در گذشته نیز سابقه زیادی دارد. افرادی که از بحران معنویت استفاده کرده و برای خود دکانی ایجاد کردند و به کسب درآمد پرداختند. گروهی که با ترکیبی از گزاره‌های مذهبی و علم روز به دنبال معنابخشی به افراد بوده‌اند. وقتی فردی با هزاران سوال پیچیده درباره خود و جهان روبرو است، افرادی به سراغ آنها می‌روند که از این مساله به سود منافع خود استفاده می‌کنند.


بیوگرافی دکتر سایان ، محمد حسین پور ، مدعی امام زمان

دکتر سایان در برنامه حالا خورشید

محمد حسین پور در فروردین ماه سال 1397 در برنامه ی صبحگاهی حالا خورشید حضور یافت. وی به عنوان ، نویسنده بزرگترین دایره المعارف دنیا و خالق یک سبک ورزشی معرفی شد. و اکنون که ادعای امام زمانی کرده رضا رشیدپور در توئیتی از مردم بابت دعوت دکتر سایان عذرخواهی کرد.

بیوگرافی دکتر سایان ، محمد حسین پور ، مدعی امام زمان

همه چیز در مورد دکتر سایان به روایت تصویر !

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا