دسته‌بندی نشده

دو مورد از بهترین روش ها برای شفاف کردن لیوان و استکان کدر شده

چگونه لیوان های کدر شده را مانند روز اول نو کنیم؟

لیوان ها یکی از پر مصرف ترین وسایل آشپزخانه می باشند که به مرور زمان به دلیل موادی که در آن ها ریخته شده و نگهداری می شود، دچار کدر شدگی می شوند و حالت اولیه خود را از دست می دهند. لیوان کدر شده می تواند زیبایی کریستال را از بین برده و دیگر نمی توانید از آن لیوان برای مهمانان استفاده نمایید.

استفاده از روش هایی که در این پست به شما داده می شود، دارای تاثیر بسیار زیادی بوده و نیازی به استفاده از تجهیزات خاصی ندارد و شما می توانید با وسایل پیش دست در آشپزخانه، کدر شدگی لیوان کدر شده را انجام دهید. در ادامه به بررسی بهترین روش های تمیز کردن لیوان های کدر شده می پردازیم.

روش اول، سرکه سفید، جوش شیرین و پارچه

سرکه سفید یکی از بهترین موادی است که برای تمیزکاری نقاط مختلف منزل به خصوص لیوان کدر شده می تواند گزینه ای مناسب به شمار رود. این محصول ارزان قیمت تقریبا در تمامی خانه ها یافت می شود و شما می توانید آن را به سادگی تهیه نمایید. برای این که لیوان های لکه دار را با استفاده از سرکه سفید تمیز کنید، کافی است لیوان های کدر شده را برای ۵ دقیقه درون سرکه سفید قرار دهید و سپس با آب بشویید.

سرکه قابلیت جرم گیری بسیار زیادی دارد و به احتمال زیاد با استفاده از سرکه سفید، لیوان های شما تمیز می شود. اگر نتیجه ای از کاری که گفته شد ندیدید می توانید برای تمیز کاری لیوان های کدر پس از آن که از سرکه در آوردید، آن را با جوش شیرین تمیز نمایید. این روش برای لکه های سفت و سخت تر می تواند جوابگو باشد. به یاد داشته باشید که جوش شیرین را با آب نشویید و با استفاده از پارچه نانو، چند دقیقه پس از آن که جوش شیرین روی سطح شیشه آغشته به سرکه سفید ماند، آن را پاک کنید.

چگونه لیوان های کدر شده را مانند روز اول نو کنیم؟

براق کردن استکان و لیوان با چند ترفند جادوی

روش دوم، خمیردندان

خمیردندان یکی از بهترین جرم گیر های موجود در بازار است که در تمامی خانه ها یافت می شود. لیوان کدر شده را می توانید با استفاده از یک لایه خمیردندان بپوشانید و سپس با استفاده از پارچه، سطح خمیردندان کشیده شده روی سطح لیوان را تمیز کنید. این کار باعث می شود تا در کمترین زمان، لیوان کدر شده شما مانند روز اول بدرخشد.

استفاده از خمیردندان نباید از خمیردندان های جدید، ژله ای و چند رنگ باشد و اصولا نیازی به استفاده از خمیردندان های گران قیمت برای این کار نیست. شما می توانید با خمیردندان های قدیمی به جنگ با لکه های دائمی روی لیوان های کریستال بروید. در آخر برای اینکه استفاده از روش خمیردندان جوابگو باشد، نیازمند آن هستید که از مسواک های قدیمی و مستعمل سالم برای پاک کردن خمیردندان از روی سطح شیشه استفاده نمایید.

استفاده از روش خمیردندان به خصوص برای لیوان هایی که دارای خش های بسیار ریزی می باشند می تواند روش بسیار مناسبی باشد. در ادامه به بررسی دلایل کدر شدن لیوان ها می پردازیم و به شما خواهیم گفت چگونه می توانید با استفاده از این روش ها، جلوی کدر شدن لیوان ها را بگیرید.

استفاده از ماشین ظرفشویی، ممنوع!

اکثر مواقع دلیل لیوان کدر شده، استفاده از ماشین ظرفشویی می باشد. شاید ساده و پیش پا افتاده باشد ولی استفاده از ماشین ظرفشویی به دلیل عملکردی که برای تمیز کردن ظروف استفاده می کند، آب پاش های قوی و همچنین مواد شوینده بسیار قدرتمند می تواند باعث بروز بسیاری از مشکلات شود. برای اینکه خیالتان از بابت لیوان کدر شده کریستالی راحت باشد، بهتر است این ظروف را با استفاده از ماشین ظرفشویی نشویید و برای شستشوی آن از روش دستی استفاده کنید.

شستن استکان و لیوان

البته شستشو با دست نیز نیازمند مراقبت های خاص خود می باشد و برای آن که بتوانید شستشوی مناسبی با استفاده از دست ها داشته باشید باید به برخی از نکات توجه کنید که در ادامه به آن می پردازیم. در صورتی که چاره ای به جز شستشوی ظروف با ماشین ندارید و اصلا وقت شستشوی لیوان های کریستالی با دست را ندارید، برای جلوگیری از لیوان کدر شده در ماشین ظرفشویی بهتر است به آب ورودی دقت کنید. اگر آب سبک است بهتر است از میزان شوینده کمتری استفاده نمایید تا از لک افتادگی روی لیوان ها جلوگیری شود.

دمای مناسب شستشو را حفظ کنید!

۴۰ تا ۶۸ درجه سانتیگراد بهترین دما برای شستشوی انواع لیوان به شمار می رود و باعث جلوگیری از بروز لیوان های کدر شده می شود. شما باید دمای مناسب را برای شستشو حفظ کنید و از شستشوی لیوان با استفاده از دمای پایین اکیدا خودداری نمایید چرا که در این صورت مواد شوینده به صورت کامل از روی لیوان جدا نمی شود و ممکن است باعث بروز بسیاری از بیماری ها شود.

حتماً بخوانید:

همچنین تجمع مواد شوینده روی بدنه لیوان می تواند باعث بروز لیوان کدر شده شود که این امر اصلا خوشایند نیست. همچنین در زمان شستشو با دست بهتر است دقت داشته باشید که برای شستشو از کف و ابر استفاده کرده و به هیچ عنوان درون و بیرون لیوان کریستالی را با استفاده از سیم ها نشویید. همچنین بهترین زمان برای شستشوی لیوان را می توان بلافاصله پس از استفاده عنوان نمود.

راهکارهای تمیز کردن لیوان زیاد هستند ولی بهتر است که شما دقت در شستشوی لیوان داشته باشید و از بروز کدر شدگی در لیوان ها جلوگیری نمایید.

کلام آخر

لیوان کریستالی کدر شده یکی از بدترین معضلاتی است که می تواند هزینه های زیادی را برای شما در پی داشته باشد. در این پست ما به شما بهترین روش های شستشوی انواع لیوان کدر شده کریستالی را عنوان کردیم که می توانید برای شستشوی لیوان کثیف از آن استفاده نمایید.

ترفند تمیز کردن لیوان، یکی از بهترین ترفندهای نظافت منزل به شمار می رود و شما می توانید از آن استفاده نمایید. ترفندهایی که در این خصوص به شما ارائه دادیم، دو مورد از بهترین و ساده ترین روش هایی بود که برای تمیز کردن لیوان های کدر شده مورد استفاده می باشد. بهتر است پیش از تمیز کردن لیوان ها به روش هایی که گفته شد، اطمینان حاصل کنید که لیوان ها دارای خش های قدیمی نیستند.

منبع : آریافن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا