دسته‌بندی نشده

دلایل اصلی درد و سوزش در قسمت لگن کدامند ؟

علل و درمان سوزش لگن

شاید بتوان گفت یکی از بدترین دردهایی که ممکن است تجربه کنید سوزش لگن و کشاله ران باشد، این سوزش و درد معمولا در ناحیه متصل شدن ران و شکم صورت می گیرد و یکی از سخت ترین مناطق برای درمان توسط متخصصین ارتوپد می باشد.

در این قسمت از بدن ساختار های بسیار پیچیده ای از استخوان ها و همین طور ماهیچه ها وجود دارد که کار را برای پزشکان و متخصصان سخت می کند. درد و سوزش در ناحیه لگن معمولا برای خانم های باردار اتفاق می افتد. در ادامه قصد داریم کمی درباره دلایل و درمان سوزش لگن صحبت کنیم.

دلایل سوزش لگن

دلایل سوزش لگن

1. بیماری آرتریت

یکی از معروف ترین درد هایی که ممکن است برای خانم های باردار اتفاق بیفتد درد در ناحیه مفاصل قسمت لگن می باشد که نام این بیماری آرتریت است، در این بیماری مفاصل کم کم شروع به پوسیده شدن می کنند و همین امر باعث احساس درد بسیار شدیدی در قسمت جلو و کشاله ران می شود.

2. شکستگی لگن

یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث سوزش لگن شود شکستگی این ناحیه به دلیل پوسیدگی استخوان می باشد، این عامل بیشتر در بانوان به سن بالا و مسن دیده می شود و دلیل آن کمبود کلسیم در این بانوان است. اگر در هنگام سرپا ایستادن در قسمت راست لگن خود احساس درد کردید می توانید شک کنید که ممکن است دچار شکستگی لگن شده اید.

3. فتق

عامل سوم سوزش لگن بیماری فتق کشاله ران در قسمت لگن می باشد، این عامل می تواند سوزش شدیدی را در در قسمت لگن برای بانوان به وجود بیاورد. این بیماری بیشتر برای بانوان باردار اتفاق می افتد چرا که دیواره شکم فشار زیادی را تولید می کند که باعث فتق بیشتر می شود.

دلایل سوزش لگن

4. مشکلات به وجود آمده در تاندون

دلیل چهارم به وجود آمدن سوزش لگن می تواند مشکلاتی باشد که در تاندون های شما به وجود می آید، در اطراف لگن تاندون های بسیار زیادی وجود دارند که وظیفه آن ها متصل کردن عضلات به یکدیگر است، این تاندون ها ممکن است در صورتی که ورزش شدید کنید دچار التهاب شوند و همین التهاب باعث می شود تا دچار سوزش لگن شوید.

5. مشکلات کمر عامل دیگر سوزش لگن

همان طور که می دانید کمر و ستون فقرات به لگن شما متصل هستند و درد در قسمت کمر می تواند به راحتی به قسمت لگن شما منتقل شود و باعث سوزش در این قسمت شود. سیاتیک قسمتی است که در پشت لگن قرار دارد و در صورتی که دچار درد شود می تواند باعث سوزش لگن شود.

6. تخمک گذاری عامل آخر سوزش لگن

گاهی اوقات ممکن است در دوران قاعدگی خود دچار درد و سوزش لگن شوید، این درد و سوزش می تواند بسیار دردناک باشد، دلیل این سوزش این است که تخمدان ها تخمک ها را به همراه کمی خون دفع می کنند که ممکن است درد هایی را در قسمت شکم ایجاد کند این درد به سرعت به قسمت لگن شما منتقل می شود ولی معمولا بعد از چند ساعت تسکین پیدا می کند.

بیشتر بخوانید :

علت و درمان سریع درد استخوان های لگن چیست؟

علت و درمان درد لگن در زنان

علت درد پشت لگن شما چیست؟

تهیه شده مجله اینترنتی دلگرم

وحید محقق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا