دسته‌بندی نشده

دعاهای مجرب به هنگام خروج از منزل از امامان و معصومین

متن دعای خروج از منزل همراه با ترجمه فارسی

ما روزانه بار ها ممکن است خروج از خانه را تجربه کنیم، البته که در دعاهای اسلامی و کتب دینی بیرون آمدن از منزل ادعیه و ذکر های خاص خود را دارد. برای آشنایی با این دعاها با دلگرم همراه شوید .

دعاهای مجرب به هنگام خروج از منزل از امامان و معصومین

هنگام بیرون آمدن از منزل این ذکر را بخوانید!

دعای خروج از منزل از امام صادق (ع)

امام صادق علیه ‏السلام می‏فرماید: امام پنجم علیه‏ السلام هنگامی که از خانه‏ اش بیرون می‏ رفت می‏ فرمود:

بسم الله خرجت، و بسم الله و لجت، و علی الله توکلت، لا حول و لا قوه إلا بالله العلی العظیم.

به نام خدا، خارج شدم، و به نام او داخل می‏شوم، و به خدا توکل نمودم، هیچ قدرت و توانائی جز از خدا نیست
اسلام براى ورود به منزل و خروج از آن آداب مهمى دارد که رعایت آن آداب بر هر فرد مسلمانى لازم است

دعای خروج از خانه از امام علی (ع)

امیرالمؤمنین علیه‏السلام میفرماید : هرگاه یکى از شما داخل در خانه خود شد ، بر اهل خانه سلام کند ، اگر نبودند ، بگوید : سلام بر ما از جانب پروردگار و نیز سوره اخلاص را بخواند که زُداینده فقر است .
در روایت مهمى آمده : وقتى قصد خروج از منزل کردى بگو :

بِسْمِ اللّهِ وَلا حَوْلَ ولا قُوَّةَ إِلاّ بِاللّهِ تَوَکَّلْتُ عَلَى اللّهِ .

به نام خداوند هیچ قدرت و قوتى نیست مگر با کمک خداوند ، واگذار مىیکنم کارهایم را بر خدا .
چون گفتى : « بسم اللّه » ، ملکى میگوید : راهنمایى شدى ، چون گفتى : « لا حول و لا قوة الا باللّه » ، مىیگوید : از هر شرى حفظ شدى ، چون گفتى : « توکلت على اللّه » ، می‏گوید . خداوند تو را کفایت کرد ؛ در این حال است که شیطان مى‏گوید : چه کنم با بنده‏اى که راهنمایى شده و حفظ گردیده و او را کفایت کرده‏ اند .

سپس « قل هو اللّه » را از جانب راست و چپ و روبرو و پشت سر و بالاى سر و زیر پا بخوان که در تمام روز در امان خدا باشى . و وقتى وارد منزل شدى ، بر اهل بیت خود سلام کن ، اگر نبودند بگو :

بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ وَالسَّلامُ عَلى رَسُولِ اللّهِ وَالسَّلامُ عَلَیْنا وَعَلى عِبادِ اللّهِ الصَّالِحینَ .

به نام خداوند و سلام و درود بر فرستاده خداوند ، و سلام و درود بر ما و بر بندگان صالح خدا .
در جمیع برنامه‏ هایت تقوا پیشه کن ، خلقت را نیکو گردان ، در معاشرت با بزرگ و کوچک جانب اعتدال را رعایت کن ، با اهل علم و دین متواضع باش ، با آن کسى که در ید قدرت توست مدارا کن ، با برادران ایمانى هم پیمان باش ، در قضاى حاجت و حل مشکل آنان سرعت به خرج بده . از غیبت و سخن چینى و سوء خلق با زن و فرزندت بپرهیز ، با همسایه نیکى کن که خداوند از تو نسبت به همسایه می پرسد !

دعای خروج از خانه از پیامبر اسلام

از پیامبر عزیز اسلام صلی علیه و آله آمده : خدا مرا به همسایه سفارش کرد ، در حدى که گمان بردم از من ارث مىیبرد !

امام صادق علیه‏السلام فرمود : کسى که وقت خروج از منزل ، ده بار « قل هو اللّه » را بخواند در حفظ و مراقبت خداست تا برگردد .

امام رضا علیه‏السلام میفرماید : پدرم هرگاه از منزل خارج مىیشد ، میگفت :

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ خَرَجْتُ بِحَوْلِ اللّهِ وَقُوَّتِهِ لا بِحَوْلٍ مِنّى وَلاَ قُوَّتی بَلْ بِحَوْلِکَ وَقُوَّتِکَ یا رَبِّ مُتَعَرَّضا لِرِزْقِکَ فَأْتِنی بِهِ فی عافِیَةٍ.

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی هایش همیشگى است ، خارج شدم به قوت و نیروى خداوند نه به قدرت و نیروى خویش بلکه به قدرت و نیروى تو اى پروردگارم روزی ات را خواستارم ، آن را در همین عافیت به من عنایت کن. امام رضا علیه‏السلام از پدرش از حضرت صادق علیه‏السلام نقل مى‏کند :

هرگاه از منزلت بیرون رفتى بگو :

بِسْمِ اللّهِ تَوَکَّلْتُ عَلَى اللّهِ ما شاءَ اللّهُ لا قُوَّةَ إلاّ بِاللّهِ اللّهُمَّ إِنّی أَسْئَلُکَ خَیْرَ ما خَرَجْتُ لَهُ وَأَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ ما خَرَجْتُ إِلَیْهِ ، اللّهُمَّ وَسِّعْ عَلَیَّ مِنْ فَضْلِکَ وَأَتِمَّ عَلَیَّ نِعْمَتَکَ وَاسْتَعْمِلْنی فی طاعَتِکَ وَاجْعَلْنی راغِبا فیما عِنْدَکَ وَتَوَفَّنی فی سَبیلِکَ وَعَلى مِلَّتِکَ وَمِلَّةِ رَسُولِک .

به نام خدا ، توکل کردم بر خداوند ، آنچه خدا خواهد ، جنبش و نیرویى نیست مگر به خداوند ، خداوندا ! خیر آنچه به خاطرش از خانه بیرون شدم از تو می خواهم و از شرّ آنچه به خاطرش بیرون آمدم به تو پناه می آورم . خداوندا !
از فضیلت بر من وسعت بخش و نعمتت را بر من کامل کن و مرا در طاعتت به کار گیر و اشتیاقم را در آنچه نزد توست قرار ده و مرا بر آیینت و آیین رسولت بمیران .

دعای خروج از خانه از امام باقر (ع)

امام باقر علیه‏السلام فرمود : کسى که این دعا را هنگام خروج از منزل بخواند :

أَعُوذُ بِمَا عاذَتْ بِهِ مَلائِکَةُ اللّهِ وَرِسُولِهِ مِنْ شَرِّ هذَا الْیَوْمِ الْجَدیدِ الَّذی إذا غابَتْ شَمْسُهُ لَمْ تَعُدْ ، مِنْ شَرِّ نَفْسی وَمِنْ شَرِّ غَیْری وَمِنْ شَرِّ الشَّیاطینِ وَمِنْ شَرِّ مَنْ نَصَبَ لِأَوْلِیاءِ اللّهِ وَمِنْ شَرِّ الْجِنِّ وَالإِنْسِ وَمِنْ شَرِّ السَّباعِ وَالْهَوامِ وَمِنْ شَرِّ رُکُوبِ الْمَحارِمِ کُلِّها ، أُجیرُ نَفْسی مِنَ اللّهِ مِنْ کُلِّ سُوءٍ .

پناه میبرم به آنچه ملائکه خدا و رسولش به آن پناه بردند از شرّ این روزى که چون خورشید غروب کند برنمیگردد و از شرّ نفس خودم و دیگران و شیاطین و دشمنان اولیاى الهى و جن و انس و حیوانات وحشى و حشرات و محرّمات الهى ! پناه مى‏برم به خداوند از تمام بدى‏ها . خدا او را می آمرزد و به او توجه می‏کند و مهم او را کفایت کرده و از بدى و شر او را نگهدارى میکند.

بیشتر بخوانید :

مجربترین دعاها برای نزدیک شدن به معشوق

بهترین دعاها برای پسر دار شدن با اثر تضمینی

بهترین دعاها برای افزایش شیر مادر از مفاتیح

مجربترین دعاها برای ایجاد عزت نفس در جامعه

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا