دسته‌بندی نشده

دستور پخت کتلت شوید ساده و فوری با طعم بی نظیر

کتلت شوید

کتلت شوید یک غذای خوشمزه و رژیمی است که می تواند یک سورپرایز جالب برای مهمانی ها شما باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت شوید در ادامه با سایت ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
شوید ۳۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
پیاز ۱ عدد
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
زیره نصف قاشق چایخوری
نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کتلت شوید خانگی

مرحله اول
برای تهیه کتلت شوید ابتدا باید سیب زمینی ها را همراه مقداری آب در قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا سیب زمینی ها کم کم آبپز شوند. اضافه کردن مقداری نمک به قابلمه طعم سیب زمینی را بهتر می کند.

مرحله دوم
در این مرحله شویدها را پاک کرده و شسته و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی شوید کاملا خارج شود. بعد از خشک شدن شویدها باید به صورت ساطوری ریز خرد شده و در کاسه ای بزرگی می ریزید.

مرحله سوم
در این مرحله پیاز را پوست بگیرید و با رنده ریز ، رنده کنید و بعد از رنده کردن آب آن را گرفته و به شوید ها اضافه کنید. اگر آب پیاز در این مرحله گرفته نشود کتلت شل می شود و کیفیت آن پایین می آید.

طرز تهیه کتلت شوید خانگی

مرحله چهارم
در یک ظرف مجزا تخم مرغ ها را شکسته و خوب به هم بزنید به طوری که زرده و سفیده کاملا با هم ترکیب شده و کف ریزی روی آن حاصل شود. سپس زردچوبه و نمک و فلفل سیاه را به تخم مرغ ها اضافه کنید.

مرحله پنجم
تخم مرغ را به شوید و پیاز اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا کاملا یکدست شود. حالا وقت آن است که سیب زمینی آبپز شده از قبل را رنده کرده و به سایر مواد کتلت اضافه کنید و خوب به هم بزنید.

حتماً بخوانید:

مرحله ششم
تابه را روی اجاق قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم و صبر می کنیم تا روغن کاملا داغ شود. بعد از داغ شدن با قاشق مقداری از مایع کتلت برداشته و به شکلی که مدنظرمان است در تابه می ریزیم.

مرحله هفتم
بعد از پختن طرف اول کتلت باید برگردانید و صبر کنیم تا طرف دوم نیز پخته شود. بعد از چند دقیقه کتلت های را در کاغذ آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود و آماده سرو کردن شود.

منبع : مُچ مَگ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا