دسته‌بندی نشده

دستور تهیه یخمک طالبی دسر خنک تابستانی با ثعلب

روش تهیه یخمک طالبی خانگی

یخمک طالبی یکی از خوراکی‌های خوشمزه و فوق‌العاده است که طرفداران زیادی دارد و خیلی راحت و سریع درست می‌شود، این یخمک خوش طعم در روزهای گرم بسیار دلچسب است، یخمک را می‌توانید با انواع میوه‌ها و طعم‌های مختلف آماده کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه یخمک طالبی در ادامه با سایت آموزشی ما همراه باشید.

مواد لازم: میزان مورد نیاز :
پوره طالبی ۲ لیوان
ثعلب ۲/۱ قاشق چای خوری
وانیل ۴/۱ قاشق چای خوری
گلاب ۲ قاشق غذا خوری
شکر یا عسل به مقدار دلخواه

طرز تهیه یخمک طالبی

برای تهیه یخمک طالبی خوشمزه ابتدا طالبی را برش دهید و به تکه‌های کوچکتر تقسیم کنید، سپس پوست طالبی را بگیرید و تخمه‌های آن را جدا کنید و کنار بگذارید و سپس طالبی را در اندازه‌های کوچک خرد کنید و در ظرفی بریزید و داخل فریزر قرار دهید تا خوب یخ بزنند.

بعد از ۳ تا ۴ ساعت که طالبی‌ها خوب یخ زدند، آن‌ها را از فریزر بیرون بیاورید و طالبی‌ها را در میکسر بریزید و سپس مقداری ثعلب به آن‌ها اضافه کنید، اگر ثعلب در دسترس نبود لازم نیست آن را بریزید، ثعلب فقط باعث کش دار شدن یخمک می‌شود.

نوشته های مشابه

به ازای هر یک لیوان از پوره هر میوه‌ای که دوست داشتید با آن یخمک درست کنید فقط لازم است نصف قاشق چای خوری ثعلب به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یخمک کشدار شود، از ثعلب برای درست کردن بستنی‌های مختلف‌ هم استفاده می‌شود.

طرز تهیه یخمک طالبی

سپس با توجه به ذائقه و به دلخواه خودتان مقداری گلاب را روی طالبی‌ها بریزید و بعد کمی هم وانیل اضافه کنید و سپس با توجه به این که می‌خواهید یخمک خیلی شیرین و یا با شیرینی کمتری داشته باشید، مقداری هم شکر روی مواد یخمک بریزید.

دقت کنید که مقدار گلاب و وانیل و شکر کاملا سلیقه‌ای است و بستگی به ذائقه خودتان دارد، به جای شکر می‌توانید از عسل استفاده کنید و آن را داخل مواد بریزید و اگر طعم و عطر گلاب را در یخمک نمی‌پسندید گلاب را اصلا داخل مواد نریزید.

حتماً بخوانید:

بعد همه مواد را با هم خوب میکس کنید تا کاملا مخلوط یکدست و صافی تشکیل شود و سپس مقداری از مخلوط را در قالب‌های آماده بریزید و در فریزر قرار دهید و اجازه دهید ۲ تا ۳ ساعت در فریزر کامل خودشان را بگیرند و سفت و منسجم شوند.

بعد از این زمان قالب یخمک‌ها را از داخل فریزر بیرون بیاورید و یخمک‌ها را به آرامی از قالب جدا کنید تا شکل آن‌ها خراب نشود و بعد چند یخمک طالبی را در ظرف مناسب قرار دهید و در روزهای گرم برای رفع تشنگی نوش جان کنید.

منبع : در نهایت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا