دسته‌بندی نشده

دستور تهیه دسر بیسکوئیتی کابلر شلیل ساده و خوشمزه

دسر کابلر با شلیل

برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه کابلر شلیل در ادامه با سایت آموزشی ما همراه باشید.

مواد لازم : میزان مورد نیاز :
شلیل ۸ عدد
شکر ۲ قاشق غذا خوری
پودر نشاسته ذرت ۱ قاشق غذا خوری
اسانس وانیل مایع ۱ قاشق غذا خوری
مواد لازم : میزان مورد نیاز :
آرد سفید ۱ لیوان
شکر ۴ قاشق غذا خوری
وانیل ۱ قاشق چای خوری
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری
کره سرد ۵۰ گرم
ماست ۳/۱ لیوان
شیر ۳/۱ لیوان
شکر برای روی بیسکوئیت‌ها ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه دسر کابلر شلیل

مرحله ۱: تهیه و آماده‌سازی میوه‌ها
برای طرز تهیه کابلر شلیل ابتدا شلیل‌ها را تمیز بشورید و پوست بگیرید و در اندازه‌های کوچک‌تر برش بزنید به جای شلیل از هر نوع میوه دیگری می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان استفاده کنید. سپس شلیل‌ها را داخل یک ظرف مناسب بریزید و مقداری شکر به آن‌ها اضافه کنید.

دسر کابلر با شلیل

نوشته های مشابه

مرحله ۲: افزودن شکر و نشاسته
بعد شکر و شلیل‌ها را خوب با هم مخلوط کنید و سپس مقداری نشاسته ذرت روی مواد بریزید و هم بزنید اگر از میوه‌هایی مثل آلبالو و توت فرنگی که آب می‌اندازند استفاده می‌کنید باید مقدار نشاسته ذرت را دو برابر کنید و زمان پخت هم کمی تغییر می‌کند.

مرحله ۳: افزودن اسانس وانیل
سپس مقداری اسانس وانیل به ترکیب مواد اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید توجه کنید که برای میوه‌ها بهتر است از اسانس وانیلی استفاده کنید چون وانیل پودری ممکن است باعث تلخ شدن میوه‌ها شود بعد مخلوط مواد را داخل ظرف مناسب بریزید.

مرحله ۴: تهیه‌ی لایه بیسکوئیتی
بعد برای درست کردن لایه بیسکوئیتی مقداری آرد را در یک ظرف دیگر الک کنید تا بافت آن یکدست و سبک شود و سپس به آن مقداری وانیل و شکر و کمی بکینگ پودر اضافه کنید و هم بزنید و خوب با هم مخلوط کنید تا بافت یکدستی تشکیل شود.

مرحله ۵: افزودن کره به مخلوط آرد
سپس مقداری کره سرد را که تازه از یخچال بیرون آورده‌اید با چاقو در اندازه‌های کوچک برش بزنید و به ترکیب مواد آردی اضافه کنید و سپس با یک چنگال با هم مخلوط کنید تا به شکل خرده نان بشود به جای چنگال می‌توانید از نوک انگشتان استفاده کنید.

حتماً بخوانید:

مرحله ۶: افزودن ماست به مخلوط
کره نباید به هیچ عنوان گرم و آب شود بنابراین بهتر است از چنگال استفاده کنید که دمای بدن باعث گرم شدن کره و آب شدن آن نشود و خیلی سریع این کار را انجام دهید. سپس ماست را به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید و با هم ترکیب کنید.

مرحله ۷: تهیه مخلوط شیر و آرد
سپس شیر را به مواد اضافه کنید و به اندازه‌ای که با هم مخلوط شوند هم بزنید و بعد مقداری از مواد را با اسکوپ بردارید و روی میوه‌هایی که در داخل ظرف ریخته بودید با فاصله بچینید چون بعد از پخت، مواد بیسکوئیتی روی میوه‌ها پهن و باز می‌شوند.

پوستر دسر کابلر شلیل

مرحله ۸: پخت کابلر در فر
بعد روی مواد مقداری شکر بپاشید و ظرف را داخل فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده هست قرار دهید و دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه خوب بپزند و لایه بیسکوئیتی تقریباً طلایی رنگ شود.

مرحله ۹: خنک کردن کابلر و تزئین
سپس ظرف را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی سرد شود بعد کابلر شلیل را از داخل قالب بیرون بیاورید و بعد در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، سپس کمی پودر دارچین و یا پودر قند روی آن‌ها الک کنید و کابلر را تزئین کنید.

مرحله ۱۰: تزئین نهایی و سرو کابلر
بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید یک اسکوپ بستنی وانیلی روی مواد قرار دهید و روی آن را با پودر پسته و مغز گردوی خرد شده تزئین کنید سپس کابلر شلیل را به عنوان یک دسر خوش طعم و شیک برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.

منبع : نکته چی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا