دسته‌بندی نشده

درمان آلرژی و حساسیت غذایی نوزادان از دیدگاه طب سنتی

علائم آلرژی و حساسیت غذایی در نوزادان و کودکان

از علائم آلرژی غذایی می توان به استفراغ ، درد معده ، کهیر ، تنگی نفس ، خس خس ، سرفه تکراری ، تورم لب ها یا قسمت های دیگر بدن ، آبریزش بینی و سرگیجه که بعد از چند دقیقه تا یک ساعت بعد از مصرف غذایی است می تواند اشاره کرد .هرکسی می تواند به حساسیت غذایی مبتدا باشد اما وراژت ، عوامل محیطی ، سن جوانی و سابقه آلرژی غذایی باعث می شود شما در معرض خطر بالاتری قرار بگیرید . حساسیت یا آلرژی به غذاها، یک بیماری ژنتیک است که می تواند از شما به فرزندتان منتقل شده باشد. حساسیت غذایی وقتی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن، یک ماده خوراکی را با یک ماده مهاجم نظیر میکروب ها اشتباه می گیرد و بنابر این نسبت به آن واکنش نشان می دهد. این واکنش باعث آزاد شدن مقدار زیادی هیستامین در بدن کودک می شود که علائم حساسیت را به دنبال دارد.

توجه : این درمان های گیاهی فقط درمان کمکی در کنار درمان پزشک است پس لازم است ابتدا به پزشک مراجعه کنید و روش های زیر را به عنوان یک درمان کمکی برای بهبود بهتر خود به کار ببرید .

اجتناب از آلرژن های غذایی

بخش مهمی از درمان حساسیت غذایی مربوط به شناخت مواد غذایی است که سبب ناراحتی شما می شود و باید از رژیم غذایی شما حفظ شود .برای شناسایی آلرژن های غذایی ، نوشتن هر چیزی که شما می خورید و 2 تا 3 روز بعد از آن علائم ظاهر می شوند ، سپس آنها را از رژیم غذایی خود حفظ کنید .قبل از خرید هر مواد غذایی به برچسب مواد تشکیل دهنده دقت کنید تا ماده حساسیت زا برای شما نباشد.همچنین وقتی به بیرون می روید و چیزی سفارش می دهید از آنها بخواهید لیست مواد تشکیل دهنده را به شما بگویند.

علائم و درمان حساسیت غذایی کودکان

درمان حساسیت غذایی با سرکه سیب

باتوجه به آنتی هیستامین و دیگر خواص دارویی ، سرکه سیب می تواند به درمان حساسیت غذایی ( آلرژی غذایی ) به شما کمک کند .سرکه سیب به بازگرداندن مواد مغذی در بدن که به نوبه خود سبب تنظیم پاسخ ایمنی بدن می شود کمک می کند .همچنین سرکه سیب با قلیایی کردن بدن به تنظیم PH کمک می کند .اضافه کردن 1 قاشق غذاخوری سرکه سیب طبیعی با یک لیوان آب گرم و سپس به آن عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو اضافه کنیداین مخلوط را 3 بار در روز بنوشید تا وقتی که احساس بهتری پیدا کنید

درمان حساسیت غذایی با غذا های پروبیوتیک از دیدگاه طب سنتی

برای کاهش علائم حساسیت غذایی مانند : درد معده و اسهال خوردن غذا های پروبیوتیک مفید است .زیرا حاوی میزان بالایی از باکتری های خوب مانند : لاکتوباسیل است که به بازگرداندن تعادل طبیعی باکتری های روده و درمان مشکلات گوارشی کمک می کند .همچنین در درمان حساسیت غذایی نیز به تقویت و بهبود سیستم ایمنی بدن شما نیز کمک می کند .روزانه 3 فنجان ماست شیرین نشده مصرف کنید همچنین می توانید کلم ترش ، میسو ،کیمچی و تمپه را به رژیم غذایی خود به مدت 2 هفته نیز اضافه کنید

درمان حساسیت غذایی با زنجبیل

زنجبیل برای درمان ناراحتی های دستگاه گوارش مرتبط با آلرژی غذایی موثر است .زنجبیل دارای خواص ضد التهاب ، آنتی اکسیدان و ضد باکتری است که به اسپاسم گوارشی ، تهوع ، استفراغ ، سوء هاضمه و اسهال نیز کمک می کند . نوشیدن 3 فنجان چای زنجبیل در روز ، برای درست کردن این چای مقداری برش زنجبیل یا پودر آن را به یک فنجان آب جوش اضافه کردن و سپس به مدت 10 دقیقه بجوشانید ، برای طعم دهی نیز می توانید از عسل استفاده کنید. روش دیگر مقداری آب زنجبیل را با 1 قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید تا علم هضم بهبود یابد.

حتماً بخوانید:

درمان حساسیت غذایی و آلرژی در کودکان با لیمو

لیمو سبب تقویت سیستم ایمنی بدن و به درمان حساسیت غذایی کمک می کند ، همچنین سبب قلیایی نگه داشتن بدن شما می شود . اضافه کردن آب یک عدد لیمو به یک فنجان آب گرم. سپس اضافه کردن مقداری عسل، نوشیدن این مخلوط با معده خالی در صبح و چند بار در روز این روند را تا وقتی علائم حساسیت غذایی از بین رفته اند ادامه دهید.

درمان حساسیت غذایی با چای سبز

چای سبز یکی از بهترین دارو های خانگی برای درمان حساسیت غذایی است .چای سبز دارای خواص ضد التهابی ، آنتی هیستامین و آنتی اکسیدان است ، همچنین به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند .قرار دادن 2 قاشق چای خوری چای سبز در یک فنجان آب گرم سپس به مدت چند دقیقه بجوشانید و مقداری لیمو یا عسل برای طعم دهی اضافه کنید نوشیدن 4 فنجان چای سبز در طول روز.

درمان حساسیت غذایی و آلرژی در کودکان با سیر

سیر حاوی کوئرستین است که یک آنتی هیستامین طبیعی است که در درمان حساسیت غذایی بسیار موثر است .علاوه بر این خواص ، ضد التهاب ، آنتی بیوتیک و آنتی اکسیدانی دارد که به کاهش علائم و بهبود آنها نیز کمک می کند .جویدن 3 حبه سیر خام روزانه برای مبارزه با نشانه های مختلف آلرژی غذایی.

درمان حساسیت غذایی

درمان حساسیت غذایی با گزنه

گزنه دارای خواص آنتی هیستامین و ضد التهابی است که به درمان حساسیت غذایی کمک می کند .گزنه می تواند علائم مختلف از جمله آبریزش بینی ، عطسه ، خارش پوست ، تهوع و درد معده را تکسین دهد .قرار دادن 1 قاشق غذاخوری برگ خشک گزنه در یک فنجان آب گرم و سپس به مدت 5 دقیقه بجوشانید و مقداری عسل به آن اضافه کنید ، 3 بار در روز بنوشید تا علائم آن از بین رود. همچنین می توانید از کپسول گزنه با مشورت پزشک نیز مصرف کنید.

درمان حساسیت غذایی با روغن کرچک

روغن کرچک گزینه مفیدی برای درمان آلرژی غذایی است که می تواند سبب استحکام و مقاومت معده به مواد غذایی مختلف شود و همچنین با کاهش حساسیت غذایی سبب از بین رفتن ناراحتی های گوارشی می شود .مخلوط نیم قاشق چای خوری روغن کرچک در یم لیوان آب میوه و یا آب سبزیجات و یا آب ساده سپس نوشیدن آن هنگام صبح با معده خالی این درمان را تا زمانی که شرایط شما بهبود یافته است ادامه دهید.

حتماً بخوانید:

درمان حساسیت غذایی و آلرژی در نوزادان با ویتامین C

ویتامین C به دلیل خواص آنتی اکسیدانی به بهبود سیستم ایمنی در درمان حساسیت غذایی کمک می کند و همچنین مانع از شکل گیری هیستامین و حذف سموم از بدن می شود میوه ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C مانند : کلم بروکلی ، پرتقال ، گریپ فروت ، کیوی ، فلفل دلمه ای ، توت فرنگی ، کلم و گوجه فرنگی.

توجه : مطمئن شوید که به مواد بالا حساسیت نداشته باشید و بعد مصرف کنید .

نکات پایانی

هیدراته نگه داشتن بدن در فواصل مختلف با نوشیدن آب. می توانید از طب سوزنی و طب فشاری برای بهبود سیستم ایمنی بدن نیز استفاده کنید. ورزش یوگا می تواند واکنش های آلرژیک را نیز کاهش دهد. ویتامین E سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند ، غذا ها غنی از ویتامین E مانند : اسفناج ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، آووکادو ، میگو ، قزل آلای ، روغن زیتون و کلم بروکلی. مقدار کافی استراحت کنید و خواب کافی داشته باشید. همچنین با قرار گرفتن در نور خورشید هنگام صبح سبب تولید ویتامین D در بدن می شود که به پاسخ های ایمنی کمک می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا