دسته‌بندی نشده

داستان جذاب ایلان ماسک + ویدیو

چه کسی حاضره برای رسیدن به اهداف بلند پروازانه ای که ازنظر بسیاری پایانی شکست خورده داره و جز حماقت نام دیگه ای بر اون نمیشه گذاشت، تمام داراییش رو قمار کنه؟!

ویدیوی اختصاصی زیر که در دلگرم تولید شده را حتما ببینید

به عقب تر برگردیم، چگونه ذهن یه نوجوونی که در دهه 80 میلادی، در آفریقای جنوبی با حکومتی نژاد پرستانه زندگی میکنه، به بانک داری اینترنتی قد میده؟ در حالی که هنوز اینترنت در جهان در ابتدای راهشه!

بله درست حدس زدید، این شخص عجیب، ایلان ماسک است.

روزی نیست که به رسانه‌ها سری بزنید و خبری در مورد ایلان ماسک نشنوید. او همه‌جا حضور دارد.

محل تولد

ایلان ماسک متولد شهر پرتوریای آفریقای جنوبی است. او دوران کودکی و نوجوانی خود را در این کشور سپری کرد. ایلان در ۱۰ سالگی صاحب یک دستگاه کامپیوتر شد و وقتی ۱۲ سالش شد توانست اولین بازی کامپیوتری خود را بسازد و به قیمت 500 دلار بفروشد.

مهاجرت

ایلان در ۱۹ سالگی، برای تحصیل به کانادا مهاجرت کرد و بعد از دو سال تحصیل در دانشگاه کویینز، در سال ۱۹۹۱ این دانشگاه را رها کرد و به دانشگاه پنسیلوانیا رفت. او در آنجا در رشته‌های کسب‌وکار و فیزیک، دو مدرک لیسانس گرفت.سپس برای ادامه‌ی تحصیل در دکترای رشته‌ی فیزیک انرژی به دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا رفت. اما ایلان، دو روز بعد دانشگاه را رها کرد.

اولین شرکت

ورود او به دانشگاه استنفورد هم‌زمان بود با اوج‌گیری شرکت‌های اینترنتی نوپا. او هم برای این‌که از قافله عقب نماند، به این موج پیوست و اولین شرکت خود را با نام Zip2 راه انداخت.سپس zip2 را فروخت و ۲۲ میلیون دلار به جیب زد.ایلان ماسک در سال ۱۹۹۹، شرکت X.Com را تاسیس کرد. این شرکت در زمینه‌ی خدمات مالی آنلاین فعالیت می‌کرد. یک سال بعد پی‌پال (PayPal) متولد شد.همون بانکداری اینترنتی که اول گفتیم.در سال ۲۰۰۲ هم فروشگاه اینترنتی eBay شرکت PayPal‌ را با قیمت ۱٫۵ میلیارد دلار تصاحب کرد. در آن هنگام ۱۱ درصد سهام PayPal به ایلان ماسک تعلق داشت.

اسپیس ایکس

سال ۲۰۰۲، ایلان ماسک سراغ علاقه‌مندی دیگرش یعنی فضا رفت و SpaceX را راه انداخت. او با جاه‌طلبی تمام می‌خواست سفرهای فضایی را وارد مرحله‌ی جدیدی کند.

در سال ۲۰۰۸ توانست اعتماد ناسا را هم جلب کند و قراردادی با SpaceX بست که بر اساس آن این شرکت وظیفه‌ی انتقال محموله به ایستگاه بین‌المللی فضایی را برعهده می‌گرفت.سال ۲۰۱۲ ماسک با SpaceX تاریخ‌ساز شد. آن‌ها در این سال توانستند موشک «فالکن ۹ را همراه ۱۰۰۰ پاوند محموله به ایستگاه بین‌المللی فضایی بفرستند.SpaceX‌ اولین شرکت خصوصی بود که توانست این کار را بکند و موفقیت های زیادی کسب کرد.

تسلا موتورز

تسلا موتورز، ماجراجویی جدید ایلان ماسک بود. این شرکت در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد. تسلا موتورز روی طراحی و تولید خودروهای الکتریکی مقرون‌به‌صرفه تمرکز دارد. در سال ۲۰۰۸ این شرکت «رودستر را معرفی کرد. خودرویی اسپورت که در ۳٫۷ ثانیه سرعت آن از صفر به ۹۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودروی تمام‌برقی با یک بار شارژ تا حدود ۳۹۳ کیلومتر مسافت را طی می‌کند، او جرقه ی انقلاب خودری برقی را با تسلا زد.بلندپروازی‌های او حد و مرزی ندارد. ایلان در سال ۲۰۱۳ طرح مفهومی انقلابی به نام هایپرلوپ را منتشر کرد.در این سیستم افراد داخل کپسول‌های مخصوصی می‌نشینند و با سرعت باورنکردنی ۹۶۲ تا ۱۲۲۰ کیلومتر بر ساعت جابه‌جا می‌شوند.

تاسیس نورالینک

نورالینک، شرکت عجیب بعدی او، پروژه ای برای توسعه فناوری های مغز به همراه بهترین دانشمندان علوم عصبی و مهندسان تاسیس شد.
شرکت نورالینک در آغاز بیماری‌ها و آسیب‌های مغزی را هدف گرفته تا درمانشان کند و در ادامه با شناخت دقیق‌تر مغز بتواند با افزودن بخش‌هایی به آن توانایی‌هایش را افزایش دهد و حتی کارهای عجیبی مثل اتصال مغز به اینترنت و اشیاء را فراهم کنند.و در آخرین اقدامات او، خرید یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی، یعنی توییتر به مبلغ هنگفت 44 میلیارد دلار بود.به نظر شما، آیا ایلان ماسک نمونه ی انسانی هست که برای رویاهایش جنگیده؟ یا فقط شانس آورده؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا