دسته‌بندی نشده

داروی تقویت سیستم ایمنی چیست؟

داروی تقویت سیستم ایمنی با کمکی که به سلول‌های سیستم ایمنی بدن می‌کند سبب عملکرد بهتر آن در مقابل عوال بیماری‌زا می‌شود.

وقتی موضوع تقویت سیستم ایمنی مطرح می‌شود نقش ویتامین پررنگ‌تر می‌شود. تعادل و میزان ویتامین در بدن آن قدر اهمیت دارد که کم بودن آن بدن را اختلالات فراوانی روبه رو می‌کند؛ اما خوشبختانه این کمبود از طریق مصرف مواد غذایی و داروی تقویت سیستم ایمنی و یا قرص جوشان قابل جبران است.

نقش قرص جوشان در تقویت سیستم ایمنی

درماه‌های اخیر به دلیل ازدیاد مبتلایان به کرونا و همچنین جهش این ویروس، تقویت سیستم ایمنی بیش از پیش اهمیت خود را نشان می‌دهد. گرچه همه‌ی ویتامین‌های مورد نیا زبدن در مواد غذایی موجود در طبیعت نهفته شده است ولی به دلیل عادات غلط غذایی و یا در دسترس نبودن بخشی از مواد غذایی، معمولا دریافت همه‌ی ویتامین‌ها از غذا میسر نیست و مصرف داروی تقویت سیستم ایمنی و یا قرص جوشان در هنگام ضعف و بیماری توصیه می‌شود. در رابطه با ویروس کرونا مصرف ویتامین سی به صورت بیشتر تاکید می‌شود که این به خاطر اثرات ضد التهابی این ویتامین و نقش آن در درمان عفونت است. زیرا همان‌طور که می‌دانید این ویروس در موارد حاد باعث عفونت ریوی می‌شود و عمل تنفس را که حیات انسان به آن وابسته است دچار مشکل می‌کند. خوشبختانه با توجه به در دسترس بودن مواد غذایی این ویتامین بخش زیادی از آن را از طریق مواد غذایی می‌توان تامین کرد ولی در زمان احساس ضعف و سرماخوردگی و یا علائم کرونا مصرف مکمل و یا قرص جوشان آن توصیه می‌شود. از آنجا که نحوه مصرف این قرص‌ها بسیار راحت و به صورت محلول در آب است افرادی که در بلع قرص دچار مشکل می‌شوند و یا دارای بیماری‌های گوارشی‌اند مشکلی در هضم و بلع نخواهند داشت. خوب است بدانید نیاز به مصرف ویتامین سی در مادران باردار بیش از دیگران احساس می‌شود.

ویتامین سی و بارداری

برای حفظ سلامت مادر و جنین وجود یک برنامه غذایی کامل و مفید حائز اهمیت است. در این برنامه غذایی باید تمامی مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز جنین و مادر گنجانده شود ولی با این حال، این نمی‌تواند تضمین کننده دریافت کامل همه ویتامین‌های مورد نیاز بدن باشد پس حتما مصرف مکمل‌ها و داروی تقویت سیستم ایمنی را در این دوران جدی بگیرید. یکی از ویتامین‌هایی که پزشک در این دوران پیشنهاد می‌کند ویتامین سی است. در ادامه به تاثیرات ویتامین سی در دوران بارداری پرداخته‌ایم.

داروی تقویت سیستم ایمنی چیست؟

  • از آنجایی که ویتامین سی کمک موثری به جذب آهن می‌کند پس مصرف آن سبب جلوگیری از ایجاد کم خونی در جنین و یا مادر می‌شود.
  • از آنجا که این ویتامین یک آنتی اکسیدان است پس در مقابل عفونت‌ها در دوران بارداری نقش بسزایی دارد.
  • ویتامین سی در سلامت پوست و ترمیم زخم می‌تواند مثمرثمر باشد. زیرا این ویتامین در تولید پروتئین ساختاری کلاژن نقش عمده‌ای دارد و کلاژن هم یکی ازعوامل بهبود زخم است.
  • مصرف این ویتامین در دوران بارداری سلامت مادر و جنین را به میزان مشخصی تامین می‌کند.

مصرف مکمل دوران بارداری بانوان

در دوران بارداری نیاز به مکمل‌های مختلفی به عنوان داروی تقویت سیستم ایمنی احساس می‌شود که این به دلیل تضعیف سیستم ایمنی در این دوران است. در واقع سیستم ایمنی اگر همانند قبل عمل کند ژن‌های پدری جنین را بیگانه تلقی کرده و ومانع لانه گزینی جنین می‌شود؛ به همین دلیل سیستم ایمنی ضعیف شده و مانع از این امر می‌شود. مکمل دوران بارداری بانوان یکی از مکمل‌های موثر در سلامت مادر و جنین است.

  • پودر لیدی میل فاسبل: مصرف این پودر به دلیل دارا بودن کلسیم، روی، آهن و دیگر مواد معدنی و نیز پروتئین در دوران بارداری و شیردهی توصیه می‌شود. در دوران بارداری بعضی از مادران حجم خیلی زیادی از مواد غذایی را تنها به دلیل دریافت ویتامین و مواد مورد نیاز مصرف می‌کنند. در حالی که ممکن است باز هم این نیاز برطرف نشود. مصرف پودرلیدی فاسبل علاوه بر تامین مواد ضروری بدن از چاقی در این دوران جلوگیری می‌کند.
  • فولیک اسید: احتمال تولد نوزادانی با وزن پایین در مادرانی که دچار کم خونی هستند و یا فولیک اسید مصرف نمی‌کنند بسیار بیشتر است. همان‌طورکه می‌دانید بدن توانایی تولید آهن مورد نیاز خود را ندارد و اگرچه با گنجاندن مواد غذایی مثل عدس، سویا، گوشت قرمز و یا مرغ به وعده غذایی نیاز به آهن تا اندازه‌ای قابل جبران است ولی بازهم پزشکان به مصرف فولیک اسید و قرص آهن را در این دوران توصیه می‌کنند چراکه فقر آهن موجب زایمان زود رس و مرگ و میر نوزادان می‌شود.
  • مکمل پرگانکرویتابیوتیکس: از آنجایی که جذب ویتامین‌های B12 و B6 درصورت مصرف قرص ضد بارداری به زحمت صورت می‌گیرد پس در صورت مصرف این قرص قبل از بارداری باید استفاده از داروی تقویت سیستم ایمنی و یا مکمل‌ها را جدی بگیرید. قرص پرگانکر ویتابیوتیکس با کمک به تامین ویتامین‌های مورد نیاز به سلامت مادر و جنین کمک بسزایی می‌کند. از جمله ویتامین‌های موجود در این مکمل، ویتامین E وK وB6 وB3 و مواد معدنی زینکو فولیک اسید می‌باشد.
  • قرص مولتی ویتامین پرنامکس: املاح و ویتامین مورد نیاز در دوران بارداری در این مکمل گنجانده شده است. یکی از ویتامین‌های موجود در این مکمل ویتامین D است که در تقویت سیستم ایمنی و استخوان نقش موثری دارد و سبب جذب کلسیم، منگنز و فسفات می‌شود. مصرف این ویتامین باید با احتیاط صورت پذیرد زیرا درست است که از احتمال ابتلا به دیابت در دوران بارداری پیشگیری می‌کند ولی می‌تواند منجر به زایمان زودرس شود و یا باعث ایجلد فشار خون در نوزاد شود. پس در مصرف ویتامین دی با پزشک خود مشورت نمایید تا به میزان مشخصی آن را مصرف کنید.

داروی تقویت سیستم ایمنی چیست؟

داروخانه آنلاین دکتر شهبازی در 365 روز از سال آماده خدمت رسانی به هموطنان است و با ارائه داروی تقویت سیستم ایمنی و مکمل دوران بارداری بانوان و نیز سایر مکمل‌ها و محصولات آرایشی و بهداشتی از بهترین برند‌ها سعی در کسب رضایت مشتریان دارد. با نظارت دقیق داروخانه آنلاین دکتر شهبازی بر روی مرسوله‌ها نگرانی بابت ارسال محصولات خریداری شده وجود ندارد. برای ارتباط با این داروخانه به سایت darookhaneonline.come مراجعه فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا