دسته‌بندی نشده

خوراکی های مناسب دوران سرماخوردگی

خوابیدن و استراحت کردن باعث می شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش یابد و همه توانایی خود را برای مبارزه با ویروس سرما خوردگی استفاده کند.

درد وخارش گلو، سرفه خشک و کوتاه و گرفتگی بینی از علائم رایجی هستند که معمولا” همه ما در هنگام سرماخوردگی از آنها رنج می بریم ، بنابراین طبیعی است که همه ما از این بیماری متنفریم.

معمولا” درمان کامل سرما خوردگی حدود ۵ روز طول می کشد اما اگر ما رژیم غذایی و روش زندگیمان را تغییر دهیم می توانیم سریعتر از دست این بیماری ویروسی خلاص شویم.

در دوران سرماخوردگی چه باید بخوریم؟

در دوران سرماخوردگی چه باید بخوریم؟

در زیر لیستی از مواد غذایی را برای شما آورده ایم که ضمن آنکه برای مبارزه با سرماخوردگی بسیار مفیدند خوردن آنها نیز راحتر است.

بستنی یخی
بستنی یخی خارش، تورم و خشکی گلو را تسکین می دهد. همچنین شما را هیدراته نگه می دارد که این موضوع کلید مبارزه با آنفلوانزا است. دریافت مایعات به مقدار کافی ضخامت مخاط را کم می کند و در کاهش احتقان نقش دارد.

از آن نوع بستنی یخی استفاده کنید که از آبمیوه های 100% طبیعی درست شده باشد و مطمئن شوید مواد مغذی به بدنتان می رسانید نه آب قند. می توانید طعم های سیب، انگور و توت فرنگی را امتحان کنید.

در دوران سرماخوردگی چه باید بخوریم؟

ساندویچ بوقلمون
بوقلمون یک منبع پروتئین بدون چربی است که یک عنصر ضروری در تغذیه می باشد. اگرچه شما ممکن است متوجه نشوید اما خوردن آن به بدن شما انرژی می دهد تا بتوانید با بیماری مقابله کنید. می توانید با اضافه کردن سس زغال اخته طعم بهتری به آن بدهید.

در دوران سرماخوردگی چه باید بخوریم؟

آب سبزیجات
درست کردن و خوردن سالاد آخرین چیزی است که در دوران نقاهت میل به آن دارید. می توانید به جای آن یک لیوان آب سبزیجات کم نمک را امتحان کنید. این نوشیدنی به هیدراته کردن بدن و تامین آنتی اکسیدان ها کمک می کند. هوس شیرینی کرده اید؟ به جای آن یک آبمیوه صد در صد طبیعی را امتحان کنید.

در دوران سرماخوردگی چه باید بخوریم؟

زنجبیل
دل درد و حالت تهوع دارید؟ زنجبیل یک درمان خانگی است که اغلب در تسکین این علایم موثر است. برخی از مطالعات نشان داده است که این ماده در مقابله با التهاب کمک کننده است. می توانید آن را به صورت رنده شده، یا پودرشده به غذاهای مختلف اضافه کنید و یا آن را صاف کرده و به صورت نوشیدنی استفاده کنید.

در دوران سرماخوردگی چه باید بخوریم؟

سوپ مرغ
برخی از تحقیقات علمی نشان داده است که سوپ مرغ علاوه بر مغذی بودن در روند بهبود کمک کننده است و اثرات ضد التهابی دارد. این مطالعات نشان داده است که سوپ مرغ توانایی مژک های بینی را افزایش می دهد و با این کار از بدن در برابر باکتری ها و ویروس ها محافظت می کند.

در دوران سرماخوردگی چه باید بخوریم؟

سیر
افزودن سیر به عنوان طعم دهنده به سوپ یک انتخاب مناسب است. به نظر می رسد که این ماده خواص ضد میکروبی دارد و تحریک کندده سیستم ایمنی است و ممکن است در تخفیف احتقان کمک کننده باشد.

در دوران سرماخوردگی چه باید بخوریم؟

چای داغ
چای سبز، چای سیاه و چای اولانگ آنتی اکسیدان های مورد نیاز برای مقابله با بیماری ها را در اختیار بدن قرار می دهند و تنفس در بخار آن ها به کاهش احتقان کمک می کند.

افزودن یک قاشق مربا خوری عسل و یک برش لیمو به چای در تسکین درد گلو موثر است. اگر کافئین موجود در چای شما را ناراحت می کند انواع بدون کافئین و یا چای های گیاهی را جایگزین کنید.

در دوران سرماخوردگی چه باید بخوریم؟

موز
هضم موز به صورت قطعه قطعه شده، پوره شده و یا به صورت کامل برای معده بسیار راحت است. در کودکانی که آنفلونزا دارند اغلب علایمی مانند تهوع، استفراغ، و اسهال دیده می شود

که در این موارد می توانید از موز به عنوان غذا استفاده کنید. موز در کنار برنج، نان تست و سیب از جمله مواد غذایی هستند که پزشکان توصیه می کنند که پس آنفلوانزای شکمی استفاده کنید تا بدن برای مواد غذایی جامد آماده شود.

در دوران سرماخوردگی چه باید بخوریم؟
نان تست
اگر میل به خوردن غذا دارید نان تست و یا کراکر(بیسکوییت بدون شکر) را امتحان کنید. این مواد هنگامی که شما در حال مبارزه با بیماری هستید غذاهای آسانی هستند.

علاوه بر آن به خوبی با سوپ مرغ و نودل هماهنگ هستند و می توانند هنگامی که معده شما تحمل غذاهای سنگین را ندارد گرسنگی شما را برطرف کنند.

در دوران سرماخوردگی چه باید بخوریم؟

نوشیدنی های جایگزین وعده های غذایی
اگر اشتهای خود را بدست آورده اید یکی از این دست نوشیدنی ها را امتحان کنید تا مطمئن شوید مواد مغذی و کالری کافی بدست می آورید.

از نوشیدنی های بدون لاکتوز، با حداقل 6 گرم پروتئین و کم شکر استفاده کنید. نوشیدنی هایی با طعم هایی مانند توت فرنگی و شکلات، برای تامین ویتامین ها و مواد مغذی و کالری لازم بدن، جذاب تر به نظر می آیند.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا