دسته‌بندی نشده

خواص فوق العاده مصرف سیر در کنار کلم بروکلی

مصرف سیر و بروکلی را جدی بگیرید

برخی مواد غذایی خاص دارای مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک هستند که می توانند تغییراتی اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایجاد کرده و آن را در برابر بیماری های مختلف مقاوم نگه دارند. با دلگرم همراه شوید .

خواص فوق العاده مصرف سیر در کنار کلم بروکلی

خواص خوردن کلم بروکلی به همراه سیر

سیر سرشار از ترکیبات گوگردی، ید، سیلیس و غیره می‌باشد که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی فوق‌ العاده‌ای دارند.

قرن‌هاست که سیر جایگاه خود را در هر مطبخ و آشپزخانه‌ای تثبیت کرده است.

اما این ماده‌ی غذایی علاوه بر طعم دادن به غذاها ارزش دارویی هم دارد. حالا که هوا سرد شده است مصرف آن را شروع کنید تا سرما نخورید.

نتایج یک پژوهش انگلیسی نشان می‌دهد که مصرف سیر از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند و حتی دوره‌ی سرماخوردگی را نیز کاهش می‌دهد.

سیر حاوی ترکیباتی به نام «آلیسین» است که باکتری‌ها را ناکار می‌کند. در واقع سیر ضدباکتری و ضدویروس است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

این ماده‌ی غذایی به بدن کمک می‌کند تا گلبول‌های سفید و آنتی‌کورهای بیشتری تولید کند که با عفونت‌ها و بیماری‌ها مقابله می‌کنند.

مصرف سیر به همراه ادویه‌های دیگری مانند فلفل، خردل و همچنین ترب سرماخوردگی را از شما دور می‌کند. علاوه بر این‌ها سیر سرشار از ترکیبات گوگردی، ید، سیلیس و غیره می‌باشد که خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی فوق‌ العاده‌ای دارند.

این ماده‌ی غذایی همچنین باعث کاهش فشار خون می‌شود. به خاطر اینکه آلیسین باعث تحریک جریان خون می‌شود. علاوه بر این سیر یک محرک جنسی طبیعی نیز محسوب می‌شود. اگر به خاطر بوی بد آن و یا به هر دلیل دیگری از خوردن آن اجتناب می‌کنید بهتر است از مکمل‌های غذایی حاوی سیر استفاده کنید.

خواص شگفت انگیز کلم بروکلی

نتایج پژوهش‌ها آمریکایی نشان می‌دهد که بروکلی نیز سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. قدرت سیستم ایمنی بدن با افزایش سن کمتر می‌شود اما ترکیبات گوگردی بروکلی خواص احیاکنندگی دارد.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که ترکیبات گوگردی بروکلی روی ژن‌ها و آنزیم‌ های آنتی‌ اکسیدانی موجود در سلول‌های سیستم ایمنی بدن تاثیر می‌گذارد. برای همین هم اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند.

مصرف کلم بروکلی و سیر یک استراتژی مفید محسوب می شود نه به این دلیل که ترکیب آنها خوشمزه است، بلکه به این دلیل که اثبات شده ترکیباتی در بروکلی و سیر یافت می شود که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و بالطبع منجر به روند بهتر در درمان سرطان می شود.

بیشتر بخوانید :

آشنایی با ۳۰ خواص بی نظیر سبزی ها و میوه ها برای سلامتی

ترکیبات شگفت انگیز ماست با مواد غذایی دیگر + خواص و مضرات

خواص و ارزش غذایی لوبیا قرمز

گردآوری شده مجله ی دلگرم

مریم امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا