دسته‌بندی نشده

خواص خارق العاده سیب شکری Sugar-Apple

سیب شکری چیست ؟

میوه سیب شکری یک میوه عجیب و غریب لذت بخش است که دارای چندین ماده مغذی مهم، طعم و مزه منحصر به فرد و مزایای سلامتی چشمگیر است.

میوه سیب شکری یک میوه گرمسیری است و بومی آمریکای مرکزی و بخشی از آمریکای جنوبی است که نام علمی آن Annona reticulata است.این میوه منحصر به فرد به سارسپ، سیب سبز و میوه های مختلف مرکبات مربوط می شود. این میوه کمی بزرگتر از سیب سبز است.

این میوه در اشکال مختلفی یافت می شوداین میوه دارای طعمی شیرین است و مزه آن یادآور یک میوه از خانواده مرکبات است.این میوه بیشتر در مناطق گرمسیری محبوب است اما اخیرا در بسیاری از کشورهای غربی گسترش یافته است.

سیب شکری داری مقدار قابل توجهی از ویتامین D و ویتامین B6 و همچنین کلسیم و پتاسیم و منیزیم و آهن است . هیچ گونه چربی یا اسید های چرب و یا کلسترول در این میوه وجود ندارد و اکثر کالری آنها از کربوهیدرات تشکیل می شود.در نهایت ترکیبات مختلف پلی فنولی موجود در این میوه آنتی اکسیدان های خوبی وجود دارد که باعث افزایش ارزش این میوه در رژیم غذایی شما می شود.

divider

خواص درمانی سیب شکری

  1. بهبود ظاهر پوست
  2. تقویت سیستم ایمنی بدن
  3. محافظت از مغز
  4. کمک به افزایش تمرکز
  5. جلوگیری از انواع خاصی از سرطان
  6. در زنان باردار مناسب است

مراقبت از پوست :

مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان های پلی فنولی در سیب شکری وجود دارد که باعث می شود که آن یک راه حل ایده آل برای افرادی باشد که می خواهند خود را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت کنند. این می تواند به از بین بردن علائم پیری ، مانند چین و چروک و لکه های سن ، و همچنین افزایش کشش پوست برای کاهش علائم پیری کمک کند.

مراقبت از مو :

با مصرف منظم این میوه های غنی از مواد معدنی، می توانید قدرت موهایتان را افزایش دهید، همچنین از تاثیرات مثبت ویتامین C بهره مند شوید. کلاژن برای هر قسمت از بدن ضروری است و ویتامین C برای تولید آن ضروری است. بنابراین این میوه قطعا می تواند به ریزش مو و شوره سر کمک کند.

جلوگیری از سرطان :

برخی از تحقیقات آنتی اکسیدان های موجود در سیب شکری را برای پیشگیری از سرطان یا حداقل جلوگیری از گسترش سلول های سرطانی به سایر قسمت های بدن مرتبط کرده اند. رادیکال های آزاد راه عالی برای جلوگیری از جهش سلولی و کاهش خطر ابتلا به سرطان است.

خواص معجزه آسا سیب شکری

افزایش بینایی :

بتا کاروتن در مقادیر محدودی در سیب شکری یافت می شود، اما با سایر مواد مغذی و آنتی اکسیدان های موجود در این میوه، مصرف منظم می تواند به افزایش سطح بینایی چشم کمک کند. این شامل کاهش خطر ابتلا به دیابت ماکولا و کاهش پیشرفت آب مروارید است.

دیابت را درمان می کند

میزان بالای فیبر رژیمی موجود در سیب شکری وجود دارد که در پاسخ به مصرف شکر می تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش تولید میزان انسولین بدن شما را کاهش دهد. این مقررات برای بیمارانی مناسب است که باید همیشه در معرض توازن بین گلوکز و انسولین باشند.

جلوگیری از آرتروز :

مطالعات برخی از خواص ضد التهابی را در این سیب منحصر به فرد پیدا کرده اند، به این معنی که این می تواند به آرامش درد آرتریت کمک کند، در حالی که التهاب در دستگاه گوارش و سیستم قلبی عروقی را نیز کاهش می دهد.

divider

سیب شکری چگونه خورده می شود؟

ساده ترین راه برای خوردن یک سیب شکری این است که به سادگی آن را به نصف تقسیم کنید، که نشان دهنده منطقه مرکزی است که معمولا با دانه پر می شود. این دانه ها را بردارید و سپس گوشت میوه را با قاشق خرد کنید، اگر میخواهید میوه خام بخورید. شما همچنین می توانید انواع دسر را با سیب خرد شده آماده کنید و همچنین آن را در مخلوط میوه ها در ظرف قرار داده و بخورید.

divider

بیشتر بخوانید :

رامبوتان میوه ای پر از خاصیت!

خواص میوه لونگان (چشم اژدها)

خواص بی نظیر و معجزه آسای میوه پاپایا (خربزه درختی)

ترجمه شده توسط :

معصومه راهی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا