دسته‌بندی نشده

خصوصیات مردانی که دست بزن دارند چیست؟

مردانی که نباید با آنها رابطه برقرار کرد

اگر قصد ازدواج کردن با پسری را دارید و می خواهید بدانید که آیا این مرد دست بزن دارد یا نه ما شما را در این مطلب راهنمایی می کنیم. خشونت خانگی تنها کتک زدن نیست؛ ما در ادامه این بخش از دلگرم به شما می‌گوییم که چه کسانی در یک رابطه پر از خشونت قرار می‌گیرند؟

خصوصیات مردانی که دست بزن دارند چیست؟

لیستی از مردهایی تهیه کرده‌ایم که به هیچ عنوان نباید با آنها رابطه‌ای شروع کنید.

  • مردی که خود را آفتابی نمی‌کند

در شهری با هم آشنا می‌شوید که هیچکدام در آن زندگی نمی‌کنید. تماس‌های تلفنی و ایمیل‌ها ارتباط را برایتان شیرین می‌کند؛ دو ماه بعد از شما خواهش می‌کند همدیگر را دوباره ببینید و به شهر او سفر کنید. در مسیر رفت، در هواپیما، وقتی که می‌خواهید با بغل‌دستی‌تان کمی دردودل کنید، می‌گویید که تصور می‌کنید کسی که همیشه می‌خواستید را پیدا کرده‌اید. سی دقیقه بعد، وقتی هواپیما می‌نشیند و کسی برای استقبال از شما نیامده‌ است، بغل‌دستی‌تان با ترحم به شما نگاه می‌کند و پیشنهاد می‌دهد که شما را تا مسیری برساند. این همان زمانی است که باید مستقیم به باجه فروش بلیط بروید و همان لحظه به شهر خودتان برگردید!

اوایل وقتی گارسون رستوران کمی بیشتر از حالت متداول به شما توجه می‌کند، کوتاه می‌آید. اما بعدها وقتی مکالمه‌تان با یکی از همکاران مرد یا هم‌کلاسی‌هایتان طول می‌کشد، تحمل نکرده و از جا در می‌رود. وقتی می‌گوید که شما و برادرتان بیش از اندازه همدیگر را بغل می‌کنید یا حتی دوست دخترتان را به داشتن تمایل به جنس موافق متهم می‌کند و می‌گوید که به شما نظر دارد، زمان آن است که ترکش کنید. بااینکه این تعصبات و توجهات در ابتدای رابطه جالب و خوشایند می‌آید اما خیلی زود جذابیت خود را از دست داده و بیش از اندازه محدود‌کننده خواهند بود. و وقتی بالاخره رابطه‌تان با او را تمام می‌کنید، مطمئن باشید تا مدت‌ها به دنبال شما با نفر بعدی که با او وارد رابطه می‌شوید هم خواهد بود!

  • مردی که دست بزن دارد

این مردی است که شما را می‌نشاند، بازویتان را می‌گیرد، موهایتان را می‌کشد یا کتکتان می‌زند. بااینکه خودمان بهتر از هر کس دیگری می‌دانیم که بودن با چنین مردی عین دیوانگی است اما خیلی وقت‌ها به بهانه‌های مختلف خودمان را گول می‌زنیم. اما قبل از اینکه این خشونت‌ها مشکل جدی‌تری برایتان ایجاد کند، باید از رابطه بیرون بیایید.

  • مرد خیانت‌کار

بعد از اولین قرار ملاقاتتان، تظاهر به مریضی می‌کند و قرار نمی‌گذارد. سعی می‌کنید فراموش کنید که تولدتان است و شروع به پختن سوپ معروفتان می‌کنید و به در خانه‌اش می‌روید. دو روز بعد، هنوز مریض است اما دعوتتان می‌کند به خانه‌اش بروید. از او می‌پرسید دوست دارد برایش سوپ داغ کنید و با صدایی آرام می‌گوید، «عالی میشه اگه اینکارو بکنی.» قابلمه سوپ را از یخچال درمی‌آورید که روی گاز بگذارید و می‌بینید که داخل این سوپ قارچ هست درحالیکه سوپی که شما درست کرده بودید قارچ نداشت. خیلی راحت باید نتیجه بگیرید که این مرد یک منبع دیگری برای سوپ درست کردن دارد و تا زمانیکه شما به او اجازه دهید به شما خیانت خواهد کرد.

ممکن است خیلی از شما اینطور باشید که با هر مردی که آشنا می‌شوید، می‌بینید کم‌کم کارش را رها می‌کند، ماشینش را می‌فروشد و حتی گاهی خانه‌اش را پس می‌دهد و سر شما سوار می‌شود. خیلی از مردها، بیشتر از همه موزیسین‌ها، نقاشان و هنرمندان همیشه به دنبال زن‌هایی قوی هستند که از آنها حمایت کند. این نوع از مردها به هیچ درد شما نمی‌خورند و باید سریعاً رهایشان کنید.

  • مرد خیانت‌دیده

ممکن است با مردی آشنا شوید که به تازگی از رابطه‌ای شکست‌خورده بیرون آمده باشد. این مردها کلاً بی هیچ دلیلی همیشه عصبانی هستند، هر چقدر هم که رابطه شما ادامه پیدا کند و تصور کنید که اعتماد او را جلب کرده‌اید، باز هم باید حتی قید خانواده و دوستان دخترتان را بخاطر او بزنید.

از لباستان خوشش نمی‌آید؟ آیا اصلاً لازم است درمورد این دسته از مردها صحبت کنیم؟ این مردها کسانی هستند که اگر بچه داشته باشید حتی به چشمان فرزندتان نگاه نمی‌کند، دوست ندارد خواهر یا مادرتان را ببیند و دفعه اولی که بخواهید با دوستانتان برنامه بگذارید داد و بیدادش بر‌خواهد خواست. وارد رابطه شدن با چنین مردهایی، بحث و جدل‌هایی را وارد زندگیتان می‌کند که خیلی زود خسته‌تان خواهد کرد.

به موانعی که سر راه موفق شدنتان می‌گذارد خوب دقت کنید. اگر ترفیع رتبه‌ای با افزایش حقوق بگیرید و او سعی کند آن را کوچک جلوه دهد، می‌تواند اولین تلنگر برایتان باشد. وقتی موقع حرف زدن درمورد شما همیشه از عبارات و اصطلاحات تحقیرآمیز استفاده می‌کند، دومین تلنگر خواهد بود. فقط به این دلیل که مردها برایشان سخت است که باور کنند زنی می‌تواند نان‌آور باشد، به این معنی نیست که باید خودتان را قربانی کنید تا این را به او بفهمانید. خیلی از مردها اصلاً از پیشرفت زن زندگیشان خوشحال نمی‌شوند و دستاوردها و استعدادهای شما تاثیر مثبتی بر آنها ندارد.

  • مردی که شادترین کودکی ممکن را داشته است

مادر او بهترین بوده است؛ پدرش هیچوقت سیگار نمی‌کشیده، مشروب نمی‌خورده و به مادرش خیانت نکرده است. از اینکه دوستانش والدینشان را برای همه چیز مقصر می‌دانند متنفر است درحالیکه او و هفت خواهر و برادرش همیشه سیراب از عشق و محبت خانواده بوده‌اند، شاید ابتدا تصور کنید که چقدر جالب است و اولین باری باشد که چنین چیزهایی را می‌شنوید اما خوب به صدای او توجه کنید، صدایی که ممکن است قصد توجیه کردن خودش را داشته باشد، صدایی که ممکن است شکننده و همراه با بغض باشد. زمانیکه این بغض بشکند، صدای آن همه جا را گرفته و مطمئن باشید که رابطه شما را هم با خود خواهد شکست..

مردانی که نباید با آنها رابطه برقرار کرد

_________________________________________________________

راه حل های مناسب

  • از همسرتان تعريف کنيد

از کارها و اعمال همسرتان تعريف و تمجيد کنيد. مهم است که تمام توانمندي ها و مهارت هاي او را بستاييد و حتي کوچک ترين آن ها را از قلم نيندازيد. گاهي به دليل اين که هميشه در کنار همسرمان هستيم، برخي ويژگي ها و نقاط قوت او برايمان عادي مي شود به طوري که آن ها را جزئي از ويژگي هاي شخصيتي او به حساب مي آوريم.

اگرچه اين امر تا حدي طبيعي است، اما تلاش ما بايد اين باشد که تا جاي ممکن نگذاريم ويژگي هاي همسرمان برايمان به عاداتي پذيرفته شده تبديل شود و به خاطر رفتارهاي خوب و مناسب اش، هميشه از او تشکر کنيم. لازم است که شما همسرتان را از لحاظ عاطفي به طور کامل حمايت کنيد طوري که او خود را بيش از پيش دوست بدارد. به عبارتي نقش شما در افزايش عزت نفس همسرتان غير قابل انکار است. شما بايد بتوانيد شرايطي را براي همسرتان فراهم سازيد که از زندگي خود رضايت کافي داشته باشد تا عزت نفس او بيشتر شود و نگذارد حقش پايمال شود.

  • همسرتان را تحت فشار روحي قرار ندهيد

شما نبايد به همسرتان فشار بياوريد. اين که مدام از او بخواهيد حقش را از اطرافيان خود در زندگي بگيرد اين پيام را در ذهن او خواهد آورد که «من نمي توانم» يا «من ضعيف و بي عرضه هستم». اين امر اضطرابي را به همراه دارد که قادر است اعتماد همسرتان به شما، اعتماد او به توانمندي هاي خودش، احساس خوب او نسبت به خودش و رضايت از زندگي و کيفيت رابطه زناشويي شما را به شدت تحت تأثير منفي قرار دهد. بنابراين مدام او را تحت فشار قرار ندهيد چراکه در آن صورت، نتيجه معکوس خواهيد گرفت. به جاي چنين رفتاري تلاش کنيد در فرصتي مناسب با همسرتان به گفت و گو بنشينيد و نظرتان را در فضايي صميمانه و محترمانه با او در ميان بگذاريد.

به ياد داشته باشيد بهترين و مفيدترين کمکي که شما مي توانيد به همسرتان داشته باشيد آن است که خالصانه و صادقانه او را دوست بداريد و اين دوست داشتن را به او ابراز کنيد. گاهي اضطرابي که ما به همسرمان وارد مي کنيم به علت توقعاتي که از او داريم يا عجله اي که در برآورده شدن توقع هايمان از او داريم، اعتماد به نفس او را براي انجام کارهاي ساده و حتي روزمره اش به شدت کاهش مي دهد و اين امر قابل پيشگيري است.)

  • بررسي تغيير رفتارهايتان

اگر بروز چنين رفتارهايي از سمت شوهرتان به تازگي اتفاق افتاده است، ممکن است رفتار شما نسبت به قبل تغيير کرده باشد. اگرچه در هر صورت رفتار همسرتان يعني تنبيه بدني شما به خصوص در حضور فرزندان، کاملا اشتباه است اما بهتر است رفتارهاي اخيرتان و عوامل تغيير آن ها را بررسي کنيد. به طور کلي نوع برخورد و رفتار شما در مقابل همسرتان مي تواند باعث تقويت و تشديد حالت هاي پرخاشگري در او شود. فراموش نکنيد و مطمئن باشيد که اگر شما به رفتارهاي خودتان مسلط شويد و هر رفتاري از شما سر نزند، نوع رفتار و برخورد شوهرتان نيز تغيير خواهد کرد.

به زمان هاي بروز اين نوع رفتار يعني پرخاشگري هاي شوهرتان نيز دقت کنيد يعني بررسي کنيد که در چه موقعيت هايي شوهرتان اين رفتارها را بروز مي دهد چراکه با آگاهي از آن مي توانيد کنترل موقعيت ها را به دست آوريد. همچنين شما بايد تلاش کنيد تا زمينه هاي بروز رفتارهاي پرخاشگرانه در شوهرتان را به وجود نياوريد. يک احتمال ديگر هم اين است که همسرتان دچار مشکلات روحي و عاطفي شده باشد. دلايل متعددي باعث به وجود آمدن اختلال رواني در افراد مي شود. افرادي که دچار رفتارهاي ناهنجار از نظر عملي يا گفتاري هستند، معمولا توان اين را ندارند که روي خود مسلط باشند و هرچند ممکن است متوجه غير طبيعي بودن رفتار خود باشند اما نمي دانند بايد چگونه رفتارهاي اشتباه شان را اصلاح کنند.

البته ممکن است شوهرتان متوجه زشتي رفتارهاي خود نباشد در هر حال مراجعه به مشاور مي تواند به همسرتان کمک کند تا عوامل زير بنايي رفتارش شناسايي شود و به درمان و اصلاح رفتارهايش اقدام کند. در بسياري از خانواده ها به خصوص با رسيدن فرزندان به سن نوجواني و جواني تضادهايي در اصول تربيتي آن ها از سوي والدين ايجاد مي شود که اين دوگانگي در مسائل تربيتي مي تواند روابط همسران را خدشه دار کند. در چنين موقعيت هايي همه اعضاي خانواده آسيب مي بينند چون والدين نوع تربيت يکديگر را قبول ندارند و فرزند نيز سردرگم مي شود. بنابراين و باتوجه به شرايط فعلي شما توصيه اکيد مي کنم که ضمن مطالعه کتب تربيتي و بالا بردن اطلاعات در خصوص نحوه برخورد با فرزند از نظرات کارشناسان تربيتي هم استفاده کنيد تا خطري آينده فرزندتان را تهديد نکند.

  • عمل نکردن به خواسته هاي غير منطقي

به بعضي خواسته هاي غير منطقي شوهرتان عمل نکنيد. توجه داشته باشيد اگر شما به خاطر حفظ زندگي مشترک، حاضر باشيد هر خواسته غير منطقي شوهرتان را انجام دهيد، اين روال به تدريج طبيعي مي شود و ممکن است روزي از اين وضعيت خسته شويد که امکان تغيير تا حد زيادي کاهش يافته باشد. نکته ديگر اين که شايد همسرتان با پرخاشگري و تنبيه بدني شما مي خواهد به نوعي جايگاه خود را در خانواده استحکام بخشد و با اين روش اقتدار خود را نشان دهد، اگر اين چنين است بايد از طريق يک مشاور خانواده، وي را مطلع کنيد که سخت در اشتباه است و اقتدار مرد به هيچ وجه به معني پرخاشگري در خانواده نيست. در مطلب محوري امروز توضيحات بيشتري در اين باره ارائه شده است.

_________________________________________________________

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا