دسته‌بندی نشده

حکم نزدیکی در حضور کودک شیرخوار چیست؟ آیا گناه است؟

در حضور نوزاد رابطه جنسی برقرار نکنید!

تأثیر نوزاد در تغییر احساسات شما

شما یا همسرتان ممکن است دریابید یا احساس کنید که پیوند و رابطه‌ای که با نوزاد خود برقرار کرده‌اید، باعث شده است از لحاظ احساسی کمتر به یکدیگر توجه کنید. از سوی دیگر، ورود یک نوزاد می‌تواند آن‌قدر شادی‌بخش باشد که رابطۀ جنسی شما را بهبود دهد.

اگر همسرتان نسبت به رابطۀ شما با کودک احساس حسادت یا ترس می‌کند، سعی کنید به شکل مداوم به او اطمینان دهید که عشق و نیاز شما به همسرتان تغییری نکرده است و به او فرصت‌های زیادی برای مراقبت و ایجاد ارتباط با کودک بدهید.

در میان گذاشتن شادی‌ها و خستگی‌های مادر بودن با همسرتان نیز می‌تواند بسیار مؤثر باشد و حتی ممکن است احساسات عاشقانۀ شما را نسبت به یکدیگر بسیار بیشتر کند.


برای داشتن رابطه ی جنسی با وجود نوزاد چه باید کرد؟

  • در صورت امکان، زمانی را برای تنها بودن و رابطۀ جنسی کنار بگذارید. اگر متوجه شده‌اید که حواس شما مرتب پرت می‌شود و گوشتان به صدای نوزاد تیز خواهد شد، شاید بتوانید یک یا دو ساعت کودک را نزد یکی از اعضای خانواده یا یک پرستار قابل اعتماد بگذارید.
  • اگر نمی‌توانید این کار را بکنید، بهتر است زمان برقراری رابطۀ جنسی را با زمان چرت یا خواب کودکتان هماهنگ کنید و اگر کودک شما در نامناسب‌ترین زمان ممکن بیدار شد، شوخ‌طبعی خود را حفظ کنید و صبور باشید.
  • هنگامی که کودک شما شروع به خوابیدن منظم در طول شب کند، این مشکل حل می‌‌شود و شما نیز در آن زمان کمتر خسته هستید و برای داشتن رابطۀ جنسی نیز وقت بیشتری خواهید داشت.

حکم شرعی نزدیکی در حضور کودک شیرخوار

قبل از اینکه به نظرات چند مرجع تقلید بپردازیم باید به این نکته اشاره کنیم که در روایات اسلامی، نزدیکی زن و شوهر در اتاقی که کودک شیرخوار در آن وجود دارد به شدت نهی شده‌است چرا که این مسئله موجب بلوغ زودرس، بزهکاری و مشکلات این چنینی می‌شود.

البته این مسئله در میان کودک شیرخوار و کودک غیر شیرخوار متفاوت است. بدیهی است که کودک شیرخوار فهم بسیار کمتری نسبت به این مسائل دارد.


نظر مراجع تقلید در این‌باره به شرح زیر است:

  • نظر آیت الله خامنه‌ای

این عمل حرام نیست، ولی بهتر است که انجام نشود.

  • نظر آیت الله سیستانی

مطابق با نظر ایشان، نزدیکی در اتاقی که کودک شیرخوار خواب است اشکالی ندارد اما نزدیکی در اتاقی که کودک شیرخوار بیدار است، بسیار مکروه بوده و بهتر است که انجام نشود.

  • نظر آیت الله مکارم شیرازی

مطابق با نظر ایشان، نزدیکی در حضور کودک شیرخوار (خواب یا بیدار) که توانایی درک چنین اعمالی را ندارد حرام نیست، ولی مکروه است و بهتر است مواقعی که پدر و مادر قصد انجام دادن چنین اعمالی را دارند، مانعی در میان پدر و مادر و کودک قرار داشته باشد.

  • نظر آیت الله فاضل لنکرانی

مطابق با نظر این مرجع تقلید، نزدیکی در حضور کودک شیرخوار مکروه است.

  • نظر آیت الله بهجت

نزدیکی در حضور کودک شیرخوار حرام نیست، ولی چون انجام دادن این عمل تاثیر منفی بر کودک می‌گذارد، بهتر است که در زمانی انجام شود که کودک در اتاق حضور ندارد.

توضیحات تکمیلی

در روایتی، معصوم (ع) می‌فرمایند: ” اگر زن و شوهری در حضور کودک بیدار با هم نزدیکی کنند این کار باعث می‌شود که آن کودک در آینده زناکار شود.

پیامبر در نصیحتی می‌فرمایند که “در حضور کودکان خود به هیچ‌عنوان نزدیکی نکنید. “

اگرچه این روایات به این معنا نیست که هر زن و شوهری که اینکار را انجام بدهد قطعا فرزندی زناکار خواهد داشت، یا فرزند او در آینده از سعادت و کمال دینی به دور خواهد بود ولی به‌صورت ضمنی به این مسئله اشاره می‌کند که انجام‌دادن اینکار در حضور کودک، می‌تواند زمینه‌ساز چنین آینده‌ای باشد.

مسئله رشد و تکوین کودک و نقش پدر و مادر در این قضیه، بسیار حساس است. چنانکه اسلام نیز به این مسئله بار‌ها اشاره کرده‌ در این مورد نیز بزرگان اسلام، این مسئله را زمینه‌ساز برداشت‌های ناخودآگاه نامناسب توسط کودک می‌دانند.

در مواردی حتی ممکن است که کودک دچار بلوغ زودرس شود. البته چنانکه که اشاره کردیم این کار در حضور کودک شیرخوار و غیر ممیز و کودک غیرشیرخوار و ممیز، کودک خواب و کودک بیدار و … متفاوت است اما بهتر است که پدر و مادر حتی در حضور کودکی که خواب است نیز این‌کار را انجام ندهند.


زندگی جنسی ، در صورت نداشتن آمادگی برای شروع رابطه چگونه است؟

راه‌های بسیاری برای صمیمیت عاطفی و فیزیکی وجود دارد که بیشتر زوج‌ها آنها را می‌دانند و بارها آنها را در طول شبانه‌روز انجام داده‌اند. اما بعد از تولد نوزادتان، ممکن است حس کنید که چیزی وجود دارد که شما از آن بی‌خبرید و همین باعث سردرگمی روابط زناشویی شما شده است.

راه کارهای مناسب جهت داشتن زندگی زناشویی ایده آل حتی با وجود فرزند :

  1. قبل از به خواب رفتن چند دقیقه همدیگر را ببوسید یا فقط در آغوش بگیرید.
  2. از همسرتان بخواهید کمی شما را ماساژ دهد.
  3. شما هم می‌توانید کف پاهای همسرتان را ماساژ دهد.
  4. اجازه دهید همسرتان بداند که شما رابطۀ احساسی و عاطفی بدون نزدیکی کامل جنسی با او را نیز دوست دارید.
  5. با همسر خود در مورد احساسات، نگرانی‌ها و انتظارات خود صحبت کنید.
  6. بگذارید همسرتان بداند که هنگام بهبود از زایمان، شما نیاز به پشتیبانی و حمایت بیشتری دارید.
  7. شما هم از همسرتان در مورد نیازها و نگرانی‌هایش سؤال کنید.
  8. سعی کنید فرصت‌هایی فراهم کنید که بتوانید تنها باشید، بدون این که چیزی مزاحم شود یا عجله‌ای داشته باشید.
  9. بین انجام کارهای روزانه هر وقت برایتان ممکن بود، با یکدیگر درد دل کنید.

همچنین بخوانید:

زمان هایی که آمیزش با همسر حرام است؟

حکم شرعی لیسیدن و خوردن آلت همسر از دیدگاه اسلام

عوارض و حکم رابطه جنسی در زمان قاعدگی از دیدگاه اسلام

حکم رابطه مقعدی در زمان پریودی چیست؟

رابطه زناشویی (رابطه جنسی) در ماه رمضان چه حکمی دارد؟

آیا رابطه جنسی روزه را باطل می کند؟

خطرات و عوارض رابطه ی مقعدی (پشت)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا