دسته‌بندی نشده

حسین فریدون کیست ؟ همه حواشی پیرامون برادر رئیس جمهور

حسین فریدون کیست ؟

حسین فریدون برادر حسن روحانی متولد 1342 در سرخه سمنان است.

همسر و فرزندان حسین فریدون

حسین فریدون ازدواج کرده ، نام همسر او آذر غفوری است . آنها دو پسر و یک دختر دارند . پسر بزرگ آنها علی به همراه همسرش در امریکا اقامت دارد آنها به تازگی صاحب فرزند شده اند، آذر غفوری نیز برای مراقبت از عروسش و دیدار نوه ی تازه متولد شده به امریکا سفر کرده است .
پسر کوچک حسین فریدون اکنون در دانشگاه شهید بهشتی در حال تحصیل است و دختر آنها مریم فریدون، همان کسی است که چندی پیش ماجرای بورسیه شدن او هم حاشیه ساز شد.

در مورد مریم فریدون تنها دختر حسین فریدون ، سایت آمریکایی “بیزینس اینسایدر” درباره او می نویسد: “مریم فریدون دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه کلمبیای آمریکا بوده و پس از آن با دریافت بورس تحصیلی موسوم به لرد دارندورف Lord Dahrendorf (جامعه‌شناس انگلیسی – آلمانی ۱۹۲۹-۲۰۰۹) توانسته در کالج مشهور مدرسه اقتصاد لندن London School of Economics مشغول به تحصیل شود. این بورس، در قالب بورسیه‌هایی که دویچه بانک آلمان Deutsche Bank به دانشجویان کشورهای در حال توسعه و نوظهور اعطا می‌کند، به مریم فریدون داده شده است. هدف از اعطای این بورس تحصیلی کمک به دانشجویان نیازمند کشورهای در حال توسعه است و بر همین اساس، اعطای آن به دختر برادر رئیس‌جمهور ایران که وضع مالی مناسبی دارد، تعجب‌برانگیز است.”

بیزینس اینسایدر درباره شغل دختر حسین فریدون هم نوشته است: “او در شعبه لندن دویچه بانک مشغول به کار شده است.”

www.delgarm.com

تحصیلات حسین فریدون

تحصلات حسین فریدون حاشیه های زیادی به همراه داشته است . حسین فریدون در سال 93 یعنی یکسال پس از روی کارآمدن دولت برادر خود، طی نامه‌ای از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه شهید بهشتی معرفی و درخواست می‌شود که وی به عنوان دانشجوی دکترای روابط بین‌الملل! در این دانشگاه مهم کشور به تحصیل بپردازد.

خبرگزاری تسنیم در این زمینه گزارش داد که شورای گروه علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه شهید بهشتی پس از معرفی حسین فریدون توسط سازمان سنجش، با اکثریت آرا به جد با این مسئله مخالفت و این موضوع را به سازمان سنجش اعلام می‌کند.

امّا حسین فریدون دست از پیگیری برنداشته و به همین دلیل مجدداً بعد از مدتی سازمان سنجش نامه‌ای به دانشگاه شهید بهشتی نوشته و می‌گوید حسین فریدون یک سال قبل در آزمون دانشگاه گیلان امتحان داده و قبول شده اما برای مصاحبه نرفته است، در صورتی که دانشگاه شهید بهشتی تمایل داشته باشد وی در این دانشگاه به تحصیل دکترا بپردازد.

مسئولان دانشگاه شهید بهشتی نیز پس از پیگیری‌های سازمان سنجش نهایتاً تصمیم‌ می‌گیرند فریدون در “پردیس دانشگاه شهید بهشتی” به تحصیل بپردازد.

در این رابطه، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به فرآیند پذیرش حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور در پردیس دانشگاه شهید بهشتی، اظهار داشت: فکر می‌کنم سال 92 یا 93 بود که آقای حسین فریدون با سهمیه ایثارگری در کنکور دکترای نیمه‌متمرکز شرکت کرد و با احتساب سهمیه ایثارگری در مرحله تکمیل ظرفیت حد نصاب نمره دانشگاه گیلان را کسب کرد و برای فرآیند بررسی مدارک علمی و پذیرش به این دانشگاه معرفی می‌شود

بیوگرافی حسین فریدون ، همسر و فرزندان حسین فریدون ، اتهامات حسین فریدون
حسن روحانی و برادرش حسین فریدون

حسین فریدون و نقش او در انقلاب 57

بر اساس خاطرات حسن روحانی حسین فریدون در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ در زمان بازگشت امام خمینی ( ره ) به ایران، جزء تیم حفاظتی و امنیتی بوده است و مسئولیت برقراری نظم و مدیریت مراسم انتقال حضرت امام به از فرودگاه مهرآباد به بهشت زهرا را بر عهده داشته است.

در بازه یازده روزه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به وظایف حفاظتی و امنیتی خود در نگهداری از زندانیان سیاسی و اعضای ارشد ساواک، مشغول بوده است.


سمت ها و سوابق کاری حسین فریدون

در مورد سمت ها و سوابق کاری حسین فریدون میتوان به فرمانداری نیشابور و کرج اشاره کرد ، همچنین اون زمانی هم سفیر ایران در مالزی بود. به‌مدت چند سال به‌عنوان یکی از اعضای تیم نمایندگی جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد مشغول به فعالیت شد و پس از بازگشت به ایران، به‌عنوان مشاور حسن روحانی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب شد.

بیوگرافی حسین فریدون ، همسر و فرزندان حسین فریدون ، اتهامات حسین فریدون

حسین فریدون و نقش او در مذاکرات هسته ای

حسین فریدون در جریان مذاکرات لوزان و وین به تیم مذاکره کننده هسته‌ای پیوست و تا پایان مذاکرات و انعقاد برجام، در جلسات مذاکرات هسته‌ای ایران و پنج به‌علاوه یک حضور داشت. عباس عراقچی در یکی از اظهارات خود گفته بود که نقش اصلی فریدون در این مذاکرات مکالمه و انتقال جزئیات به برادرش در تهران با زبان و لهجه «سرخه‌ای» بوده است، احتمالاً علت اصلی این کار جلوگیری از امکان شنود قابل فهم مکالمات توسط دستگاه‌های امنیتی سایر کشورها صورت گرفته است. همچنین برخی رسانه ها نوشته اند که حسین فریدون عامل تماس تلفنی روحانی و اوباما بوده است

بیوگرافی حسین فریدون ، همسر و فرزندان حسین فریدون ، اتهامات حسین فریدون
حسین فریدون در کنار جواد ظریف در جلسات مذاکرات هسته ای

حسین فریدون و جنجال حقوق های نجومی

حسین فریدون در ماجرای جنجال فیش‌های حقوقی، به دخالت در تعیین رئیس بانک رفاه کارگران متهم شد که البته به شدت آن را تکذیب کرد اما این شائبه هرگز پاسخ روشنی نیافت.


اتهام فساد اقتصادی حسین فریدون

حسین فریدون در آستانه انتخابات ۱۳۹۶ ریاست‌جمهوری ایران به فساد اقتصادی متهم شد. در آن زمان منتقدان دولت با شدت بیشتری خواستار محاکمه حسین فریدون به اتهام فساد مالی شدند. سید ابراهیم رئیسی، رقیب اصلی حسن روحانی در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری، در یکی از مناظره‌های زنده تلویزیونی، حسن روحانی را متهم کرد که مانع رسیدگی به جرایم «نزدیک‌ترین» افرادش شده‌است. او گفت معاون اول قوه قضاییه و دادستان کل کشور با اسناد و مدارک کافی به دفتر رئیس‌جمهور رفته‌اند اما حسن روحانی گفته موضوع فعلاً نباید پیگیری شود. همچنین محمدباقر قالیباف دیگر کاندیدای ریاست جمهوری اتهاماتی را متوجه حسین فریدون کرد.

در اواخر سال ۱۳۹۵ شماری از نمایندگان اصولگرای مجلس، حسین فریدون را به ارتباط با رسول دانیال‌زاده متهم کرده‌اند؛ فردی که به گزارش برخی از وب‌سایت‌های خبری در ایران، از بدهکاران بزرگ بانکی است و روز ۲۵ دی ۹۵ بازداشت شده‌است. در ۱۲ بهمن همان سال، اکبر رنجبرزاده، یکی از عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که حسین فریدون در نامه‌ای به رئیس مجلس به اتهاماتی که برخی نمایندگان مجلس به او نسبت داده‌اند، اعتراض کرده‌است. ۴۶ نماینده اصولگرای مجلس روز ۱۵ دی در نامه‌ای، فریدون را به «فساد اقتصادی» متهم کرده و از حسن روحانی خواسته بودند تا برادرش را به قوه قضاییه معرفی کند.


زندانی شدن حسین فریدون

در ۲۵ تیر ۱۳۹۶ غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه ایران خبر داد که حسین فریدون پس از چندبار بازجویی همراه با افراد دیگر مرتبط به زندان منتقل شده‌است. محسنی اژه‌ای در یک کنفرانس خبری گفت: «دیروز برای ایشان قرار تأمین صادر شد و چون تأمین نشده، به زندان منتقل شده است. یعنی این قرار بازداشت موقت نیست و قرار تأمین وثیقه است و هرگاه قرار تأمین شود، او از زندان آزاد می‌شود.»

صبح روز ۲۶ تیر ۱۳۹۶ حسین فریدون به منظور تکمیل پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای کارکنان دولت حضور یافت اما به خاطر نامناسب بودن حال عمومی توسط آمبولانس از دادسرا به بیمارستان منتقل شد. سپس عصر همان روز با تودیع وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی آزاد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا