دسته‌بندی نشده

حسادت در روابط زناشویی،حسادت بین همسران خوب است یا بد؟

حسادت در روابط زناشویی و حسادت بین همسران:حسادت در بین همسران امری است که گاهی مورد علاقه و گاهی مورد انتقاد طرفین قرار میگیرد.در مورد مردان در ایران به نوعی اصطلاحا غیرت هم نامیده میشود.اما چه نوع حسادتی خوب و چه نوع حسادتی مضر و بد است.برای دانستن نکاتی درباره حسادت در روابط زناشویی با دلگرم همراه شوید:

حسادت در روابط زناشویی و حسادت بین همسران

حسادت در روابط زناشویی و حسادت بین همسران

1. حسادت در روابط زناشویی:حسادت یا غیرت زمانی خودش را نشان می دهد که به حریم رابطه احترام گذاشته نشود.

اما حریم رابطه در مراحل مختلف دوستی، نامزدی و ازدواج فرق دارد. اگر شما به تازگی با کسی آشنا شده اید نمی توانید از او انتظار تعهدی در حد زن و شوهر داشته باشید، همانطور که شما هم مجبور نیستید چنین تعهدی به او بدهید. بعد از ازدواج هم به همین صورت نباید تعهدتان به رابطه در حد دوران دوستی یا نامزدی باشد. خیلی از اوقات حد و مرزهای رابطه دو نفر مشخص نمی شود و جزء قوانین نانوشته رابطه است. به خاطر همین سوء تفاهم در این زمینه زیاد است. خوب است با هم در این مورد بحث و گفتگو کنید.

2.حسادت در روابط زناشویی اگر خیلی حساس و غیرتی هستید در انتخاب شریک زنگی تان دقت کنید.

همانطور که گفتیم حسادت احساسی ست که علاوه بر علت های درونی، می تواند علت بیرونی هم داشته باشد. پس در انتخاب رابطه تان هوشیار باشید و اگر فکر می کنید او آدم ضعیفی ست و نمی توانید کاملا به او اطمینان کنید بهتر است دورش را خط بکشید. به هر حال یک طرف حسادت، همسرتان است. اگر او بخواهد می تواند رقبا را از پیش پای شما بردارد. کسی که برای شما رقیب تراشی می کند شایسته ارتباط با شما نیست.

3.حسادت در روابط زناشویی آدم های ضعیف وقتی در مورد رابطه شان احساس خطر می کنند دست به حسادت و بازی های احمقانه می زنند،

آدم های قوی فکری در این مورد می کنند و به نقطه ضعف های رابطه شان رسیدگی می کنند. آنها از خودشان می پرسند: الان چرا دچار این احساس شده ام؟ می ترسم چه چیزی را از دست بدهم؟ چرا احساس می کنم تهدید شده ام؟ بهترین کاری که می توانم برای از بین بردن این حس بکنم چیست؟

حسادت در روابط زناشویی و حسادت بین همسران

4. حسادت در روابط زناشوییحسادت خانم ها بیشتر در مورد صمیمت عاطفی ست

در حالیکه مردان بیشتر روی صمیمیت جنسی حساسیت دارند. آقایان بیشتر زمانی حسادت شان گل می کند که حس کنند طرف مقابلشان به آنها تعهد زناشویی ندارد، ولی خانم ها از دیدن صمیمیت و درگیری عاطفی طرف مقابلشان با نفر سوم دچار این حس می شوند. البته حسادت آنها زمانی که حس کنند همسرشان هم از نظر عاطفی و هم زناشویی متعهد نبوده به اوج خودش می رسد.

5.حسادت در روابط زناشویی اینکه طرف مقابل شما حسادت داشته باشد لزوما به این معنا نیست که دوستتان دارد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید خیلی از اوقات حسادت وجود دارد بدون اینکه اصلا عشقی وجود داشته باشد: مثل رابطه ای که در آن یکی از طرفین به شدت به دیگری وابسته است و از این می ترسد که با از دست دادن او نابود شود. اما اگر به طور کلی هیچ نشانه ای از حسادت حتی در شرایط خاص در او نبینید می تواند به این معنی باشد که یا شما و رابطه تان برایش اهمیتی ندارد و یا کلا هیچ چیز برایش مهم نیست!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا