دسته‌بندی نشده

گردش در گردنه حیران

اگر هوای سفر به یک جای خوش آب‌وهوا با طبیعتی بکر به سرتان زده‌است، مقاصد شگفت‌انگیز بسیاری در انتظار شما هستند. از جاهای دیدنی کرمانشاه گرفته تا جاهای دیدنی رشت همگی بخش عظیمی از زیبایی‌های بی‌رقیب طبیعت را برای شما به نمایش می‌گذارند. اگر بخواهید سفری به مقصد شمال کشور و در قلب طبیعت داشته‌باشید، گردنه حیران از بی‌نظیرترین مقاصدی است که نباید از خیر آن بگذرید!

گردنه حیران کجا است؟!

حیران نام روستایی است ییلاقی، که در فاصله 30 کیلومتری شهرستان آستارا در استان زیبای گیلان قرار گرفته‌ است. این روستا شامل روستاهای حیران وسطی ، حیران سفلی و حیران علیا می‌شود. اکنون شاید سوال پیش بیاید که گردنه حیران معروف در کجای این روستای فوق زیبای حیران قرار دارد. گردنه حیران از مهم‌ترین و پرجاذبه‌ترین قسمتهای روستای حیران است که در مسیر آستارا-اردبیل قرار دارد. این مکان دیدنی از یک طرف به دره ای اشراف دارد که از رود ارس عبور می کند و از طرفی دیگر به کوه های سرسبز مشرف است.

اکنون وقت آن رسیده است که خود را برای یک تجربه رویایی آماده کنید! کوه‌پایه‌ای فرش شده از گل و گیاه‌های رنگی را متصور شوید که زیر ابرهای پر از مه پنهان شده است. جاده‌ای که دور کوه پیچیده‌شده است و شما را تا ارتفاع زیادی به بالا هدایت می‌کند. انگار بهشتی گمشده میان مه یافته‌اید که می‌خواهید تا ابد همان جا بمانید و از همه دنیا فاصله بگیرید!

گردنه حیران چه مناطق دیدنی دارد؟

اگر اهل مسافرت به مناطق کوه‌پایه‌ای و گشت‌وگزار در دل طبیعت هستید، یا حتی اگر به دنبال جایی برای تجربه بهترین و بدون دغدغه‌ترین تنفس هستید، گردنه حیران با آغوشی باز در انتظار شما خواهدبود. پس از آن می‌توانید با سفر به دیگر نقاط طبیعت احساس سرزندگی درون خود را بیشتر و بیشتر کنید. برای مثال کرمانشاه و رشت از دیگر مناطقی هستند که بخش عظیمی از طبیعت فوق‌العاده ایران را در خود پرورانده‌اند. می‌توانید سری به سایت علی بابا بزنید و جاهای دیدنی رشت را به همراه جاهای دیدنی کرمانشاه مطالعه کنید. آنگاه دیگر نمی‌خواهید سفر خود را به اتمام برسانید و مدام از یک تکه از طبیعت به تکه‌ای دیگر از آن پناه می‌برید.

گردنه حیران چه مناطق دیدنی دارد؟

چشم‌انداز این منطقه بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است. از این رو تماشای آن، خود جاذبه تفریحی به حساب می‌آید. با این حال جاذبه‌های دیگری نیز در این ناحیه به وجود آمده است که به جذابیت آن می‌افزاید.

تله‌کابین حیران

تله‌کابین حیران که تقریبا در اواسط گردنه حیران واقع شده است، بخشی از یک مجموعه تفریحی خصوصی به حساب می‌آید. این تله‌کابین 30 کابین شش نفره معمولی و سه کابین وی‌آی‌پی دارد. طول تله‌کابین حیران آنقدر زیاد نیست. با این حال ارتفاعی که در طی این مسیر نسبتا کوتاه برای شما به نمایش می‌گذارد به اندازه کافی مهیج و حیرت‌انگیز است.

دهکده گردشگری حیران

اگر دنبال تجربه‌ای مهیج و درعین‌حال بسیار زیبا هستید که حال و هوای شما را تغیر دهد، حتما سری به دهکده گردشگری حیران بزنید. این دهکده کنار تله‌کابین حیران است. از سرگرمی‌های آن می‌توان به پیست‌های کارتینگ ، ترامبولین و همچنین بلند ترین سورتمه ایران اشاره کرد. جالب است بدانید که پروژه‌های در حال ساخت دیگری نیز در این منطقه وجود دارند که از نمونه آن‌ها استخر، شهربازی و همچنین اقامتگاه ها و سوئیت های ویلایی هستند.

سورتمه و زیپ‌لاین

سورتمه و زیپ‌لاین

هیجان سورتمه‌سواری از چیزهایی است که نمی‌توان به سادگی از خیر آن گذشت. با سفر به گردنه حیران باید خود را برای تجربه‌ای جذاب و متفاوت از سورتمه‌سواری آماده کنید. این سورتمه در ایستگاه پایینی تله‌کابین و در مسیری مارپیچ با گذر از میان درختان از شما استقبال می‌کند. برای تکمیل یک روز هیجان‌انگیز می‌توانید زیپلاین گردنه حیران را نیز به لیست تجربیات لذت‌بخش و مهیج خود بیافزایید.

کافه وی‌آی‌پی و رستوران

طبیعتا در ناحیه‌ای که ایستگاه‌های تفریحی پرطرفداری دارد خوراکی‌های خوشمزه‌ای هم می‌توانید پیدا کنید! می‌توانید یک روز کامل خود را در گردنه حیران برنامه بریزید. در ایستگاه بالایی تله‌کابین حیران رستورآن‌هایی وجود دارد که هر نوع غذای باکیفیتی را به شما ارائه می‌دهند. از جالب‌ترین چیزهایی که می‌توانید در ایستگاه بالایی ببینید کافه‌ای دایره شکل است که پنجره تمام نمای آن به طرف حیران باز شده و منظره حیرت انگیز ی به نمایش می‌گذارد. صرف کوچکترین نوشیدنی در چنین کافه‌ای می‌تواند یکی از زیباترین لحظات و احساس‌های زندگی شما را رقم بزند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا