دسته‌بندی نشده

جواب درس 17 فارسی هفتم

گام به گام درس 17 فارسی هفتم

جواب خودارزیابی و نوشتن فارسی هفتم

گام به گام درس 17 فارسی هفتم

نام درس : ما میتوانیم | موضوع : گام به گام | پایه هفتم

جواب خودارزیابی و نوشتن درس 17 فارسی هفتم

انتخاب سریع صفحه :

گام به گام فارسیی هفتم /  درس  17:: ما میتوانیم

معنی کلمات درس 17 فارسی هفتم

خود ارزیابی صفحه 159 فارسی هفتم

🧧 1- دانش آموزان چه جمله‌ هایی روی برگه های خود می‌نوشتند؟

پاسخ: جمله هایی که نشان دهنده ناتوانی های آنها در انجام کاری بود مثل : من نمیتوانم به توپ ضربه بزنم ، من نمیتوانم کاری کنم که دیگران مرا دوست داشته باشند و …

🧧 2- چرا دونا از دانش‌آموزان خواسته بود که «نمی‌توانم»های خود را بنویسند؟
پاسخ: چون می خواست با این کار تمامی نمی توانم ها را از بین ببرد و آن ها را درون خاک بگذارد و به همه بگوید که ما می توانیم.

🧧 3- منظور بازرس از جمله «فهمیدم که این شاگردان هرگز چنین روزی را فراموش نخواهند کرد» چیست؟
پاسخ: با این حرکت، دانش آموزان همیشه به یاد این روز و مراسم تدفین «نمی‌دانم» می‌مانند و هرگاه کلمه‌ی «نمی‌توانم» را می‌شنود، یاد مراسم تدفین و ترحیم آن می‌افتد.

🧧 4- چرا آقای دونا از بچه ها خواست که نمی توان های خود را داخل خاک بگذارند؟

پاسخ: زیرا می خواست به بچه ها بگوید که من می توانم برای همین مراسم تدفین نمی توانم را بر گزار کردیم.

کارگروهی صفحه 160 فارسی هفتم

1- درباره شخصیت‌ های داستان «ما می‌توانیم» گفت‌وگو کنید.
🧧 2- یکی از داستان ‌های قرآنی را بخوانید و درباره شخصیت ها و محتوای آن تحقیق کنید.
پاسخ: داستان حضرت یوسف که در آن یوسف دارای برادرانی می‌باشد که با حسد به او کینه ورزی می‌کنند و او را در چاهی حفر می‌کنند و او را در چاهی حفر می‌نمایند. برده فروشان یوسف را از چاه خارج و سپس به عزیز مصر فروختند. یوسف توانست با ایمان به خدا پس از عزیز مصر جانشین او شود و با تدبیر و اندیشه به مردم فقیر و قحطی زده کمک رساند و برادرانش که دچار فقر شده بودند به او روی آوردند و یوسف با بزرگواری به آنان نیز کمک کرد.

 

نوشتن صفحه 160 فارسی هفتم

🧧 1- واژه های ساده و غیر ساده را مشخص کنید و در جدول بنویسید.

ساده غیر ساده
روز ورقه
دست خاکی
شاگرد سخنرانی
کاغذ نمادین
گوش تخته

 

🧧 2- ده کلمه مهم املایی از پنج درس گذشته، انتخاب کنید و بنویسید.
پاسخ: مأمن، لحن، مدهوش، اخلاص، محزون، محدب، مصاحبت، ملاعت، اذیت، حصار

🧧 3- برای هر یک از کلمه‌های زیر، دو هم خانواده بنویسید.
وسط
واسطه، وساطت
اطاعت
مطیع، مطاع
رحمت
رحیم، ترحیم
اعلامیه
اعلام، علائم

🧧 4- جدول زیر را حل کنید.

1) اصطلاحی در رایانه و نام کوچک نویسنده آخرین درس کتاب
کلیک
2) نام یکی از کشورهای امریکایی
کوبا
3) مادر در عربی
ام
4) اهل کرمان
کرمانی
5) همان «اُحد» است.
یکتا
6) از انواع جمله
امری
7) این نوع جمله، خبری را می‌رساند.
خبری
8) تمنا، درخواست
خواهش
9) به معنای نکوهش است.
سرزنش
10) منفی فعل امر
نهی
11) واژه‌ای که با نام «نیما» پدر شعر نو فارسی می‌آید.
یوشیج
12) درخت همیشه سبز
کاج

 

درک و دریافت صفحه 165 فارسی هفتم

🧧 ١- به نظر شما، راز پیروزی‌های پسر جوان، چه بود؟
پاسخ: مشورت با پدر پیرش و استفاده از تجربیات او
🧧 ٢- چگونه رفتار کنیم که مورد احترام دیگران باشیم؟
پاسخ: قبل از هرکسی سلام کنیم، مغرور نباشیم، مهربان باشیم، همه را با یک چشم ببینیم، به دیگران احترام بگذاریم، در کار خیر شریک شویم، دست ضعفا را بگیریم، به پدر و مادر تا آخرین لحظه احترام بگذاریم و حرف‌هایشان را گوش دهیم و…

 

جواب درک و دریافت صفحه ۱۶۵ روان خوانی پیر دانا فارسی هفتم

پیشنهاد میشود از معنی کلمات درس 17 فارسی هفتم نیز دیدن فرمایید

 

 

جهت مشاهده سوالات و گام به گام کتاب های خود؛ کافیست نام درس یا شماره صفحه آن را به همراه عبارت “همگام درس” در گوگل جست و جو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا