دسته‌بندی نشده

جراحی لاغری به روش لیپوست چگونه انجام می شود ؟

لاغری با لیپوست

لیپوست مدرن ترین روش تخلیه چربی های موضعی در دنیاست . این سیستم توسط کمپانی Moller آلمان طراحی و ساخته شده است و در حال حاضر آخرین تکنیک پیکرتراشی (LipoSculpture) در سال 2016 میلادی به حساب می آید .

این دستگاه دارای کلیه استانداردهای معتبر بین المللی نظیر FDA امریکا ، CE اروپا و همچنین دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران می باشد . این روش با استفاده از تکنیک منحصر به فردی به نام T.L.A در تزریق و سپس با بهره گیری از تکنیک وایبریشن ( Vibration ) و به کمک مکش میکروسکوپی با حرکات رفت و برگشت در خط مستقیم (با فرکانس کمتر از 20 HZ ) عمل می کند .

در نتیجه این تکنیک باعث تخلیه چربی به صورت همگن و یکنواخت می شود . از ویژگی دیگر این دستگاه ، اتصال آن به لیپوکالکتور است ، که امکان جداسازی سلول چربی زنده راجهت تزریق مجدد به پزشک می دهد .

separator line

پیکرتراشی با لیپوست چگونه انجام می‌شود؟

همان‌طور که گفته شد این دستگاه ورژن پیشرفته‌ای از لیپوماتیک است. برای لاغری با لیپوست این دستگاه از تکنیک T.L.A در زمان تزریق و تکنیک لرزش (vibration) با استفاده از حرکات رفت و برگشت استفاده می‌کند.

استفاده همزمان این دو تکنیک باعث می‌شود که تمام سلول‌های چربی به صورت همگن از بافت جدا شوند. در نتیجه، احتمال گلوله شدن چربی‌ها زیر پوست و ایجاد ناهمواری وجود نخواهد داشت.

مشابه با لیپوماتیک، چربی اضافه‌ای که از بدن خارج می‌شود، بدون نیاز به شستشو و سانتریفیوژ برای حجیم کردن سایر قسمت‌های بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این دستگاه میتوان برای تخلیه چربی مناطق زیر استفاده کرد.

• شکم
• پهلو
• ران
• کمر و پشت
• بازو
• پشت پا
• غبغب

separator line

آیا لاغری با لیپوست روش ایمنی است؟

یکی از مهمترین عواملی که هنگام انتخاب روش جراحی لاغری باید به آن توجه کنید، این است که تا چه اندازه مطمئن و ایمن است. در میان روش‌های مختلف جراحی لاغری، LIPOSAT و Body Jet از جمله کم خطرترین روشهای جراحی در چند سال اخیر هستند؛ بنابراین، می‌توان گفت خطراتی که در روش‌های سنتی مانند لیزر لیپولیز، لیپوساکشن و … وجود داشته، در این دو روش وجود ندارد. البته توجه داشته باشید که پزشک و کلینیکی که برای انجام این کار انتخاب می‌کنید، نیز در نتیجه این جراحی بی‌تاثیر نیست.

separator line

کاربردهای دستگاه لیپوست

کاربردهای دستگاه لیپوست

Infiltration سیستم تزریق یکنواخت لیپوست ، که با استفاده از این تکنیک (TLA )شما قادر خواهید بود محلول تاموسنت را مستقیم به بافت چربی بیمار تزریق کنید (قابل تنظیم بین 50 تا 300 میلی لیتر در دقیقه) در نتیجه باعث پـخش سریع و همگن مـحلول تاموسنت در تمام نقاط می شود . لیپوست با استفاده از ویژگی منحصر به فرد خود محلول تاموسنت را متناسب با دمای بدن به صورت ثابت نگه می دارد .

که این امـر باعث افزایـش زمـان بی حسی و ایمنـی و آرامش بیمار می گردد . از ویژگی مهم دیگر این دستـگاه ، بـکار گیری ( Vibrasat ) تکنیک وایبریشن به همراه ساکشن ( مکش میکروسکوپی ) با حرکات رفت و برگشت کانولا در یک خط مستقیم و با فرکانس کمتر از 20 HZ باعث تخلیه چربی به صورت همگن و یکنواخت می شود. در نتیجه پزشک نیازی به وارد کردن فشار برای حرکت کانولا ندارد ، بنا بر این با دقت بالاتری کار انـجام می گردد .

separator line

فواید جراحی لاغری با لیپوست

از مزایای این دستگاه پیکرتراشی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

دستگاه لاغری لیپوست کاملا ایمن بوده و هیچ گونه عوارضی در پی ندارد.

میزان درد و تورم ناشی از این روش درمانی بسیار کم می باشد.

چربی های بدن در این روش سالم از بدن خراج شده و قابلیت تزریق در ناحیه های دیگر بدن را دارد.

این دستگاه لاغری نیازی به اعمال فشار توسط پزشک را ندارد.

در لاغری با لیپوست می توان دمای تامسونت را با دمای بدن تنظیم کرد.

لیپوست به صورت سرپایی انجام شده و نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.

separator line

نکاتی درباره جراحی لاغری با لیپوست

افرادی که قصد انجام پیکرتراشی با لیپوست را دارند برای اینکه نتیجه مطلوب و ایده آلی را به دست آورند بهتر است به یک پزشک خوب و مجرب مراجعه کنند به همین منظور توصیه می شود قبل از اقدام به لاغری با لیپوست درباره پزشک تحقیق کرده و نمونه کارهای او را مشاهده کنید.

separator line

مراقبت های قبل و بعد از لیپوست چیست ؟

1. آزمایشاتی را که که پزشک برا یتان تجویز نموده است به طر کامل انجام داده و نتیجه آن را برای بررسی های بیشتر به پزشک نشان دهید.

2. به مدت یک هفته قبل و بعد از پیکرتراشی با این روش از داروهای رقیق کننده خون ، الکل و دخانیات استفاده نکنید.

3. در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید و دارو استفاده می کنید حتما به اطلاع پزشک مورد نظر خود برسانید.

4. داروهایی را که پزشک برای تان تجویز نموده است بعد از لیپوست به طور مرتب استفاده کنید.

5. تا مدتی که پزشک مشخص نموده است از انجام فعالیت های سنگین جدا خودداری نمایید.

6. در صورتی که لیپوست شکم و پهلو انجام داده اید گن مخصوص را تهیه کرده و تا مدتی بعد از لیپوست آن را ببندید.

7. جلسات معاینه را به طور مرتب بروید.

8. بیمار پس از انجام لیپوست شکم تا مدتی از نشستن به صورت 90 درجه خودداری کند.

separator line

نکاتی درباره جراحی لاغری با لیپوست

عوارض لیپوست چیست ؟

همانطور که گفته شد در صورتی که برای انجام لیپوست به بهترین پزشک مراجعه کنید و مراقبت های قبل و بعد از آن را رعایت کنید دچار عارضه ای نخواهید شد.ممکن است بعد از لیوست خونابه هایی از بدن خارج شود که امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

separator line

هزینه لیپوست چقدر می باشد؟

هزینه لاغری با لیپوست با توجه به دستمزد پزشک ، ناحیه تحت درمان ، هزینه داروها و آزمایشات ، جلسات معاینه و غیره تعیین می شود.

به این نکته توجه کنید که صرفا به خاطر هزینه کمتر به هر پزشکی مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید.

separator line

لیپوست و لیپوساکشن چه تفاوت هایی دارند

لیپوست یک دیگر از تکنیک های لیپوساکشن می باشد که با اعمال فشار رسوبات چربی از زیر پوست به بیرون رانده شده و حذف خواهد شد اما در روش لیپوساکشن چربی ها توسط لیزر از بین می رفتند و امکان استفاده مجدد از چربی ها وجود نداشت .

میزان چربی های تخلیه شده در لیپوست به نسبت لیپوماتیک بیشتر بوده و عمده ترین تفاوت لیپوست و لیپوماتیک در قدرتمندتر بودن دستگاه لیپوست می باشد .میزان درد ،کبودی ،تورم و ناهمواری های پوستی در هنگام استفاده از این دستگاه به نسبت لیپوماتیک بسیار کمتر بوده و لیفت پوست بهتر انجام می شود.

همچنین بخوانید :

عوارض کوچک کردن ران و برداشتن چربی( لیپوماتیک، لیپوساکشن)

جراحی تامی تاک : همه چیز در مورد جراحی زیبایی ابدومینو پلاستی

پیکر تراشی(ابدومینوپلاستی)عمل نوین لاغری+عوارض این عمل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا