دسته‌بندی نشده

جراحی رفع گودی کاسه چشم

جراحی رفع گودی کاسه چشم

گودی چشم از جمله مشکلاتی است که با افزایش سن در خانم ها و آقایون مشاهده می شود و احساس ناخوشایندی از این عارضه دارند زیرا افراد را خسته و پیرتر نشان می دهد به همین دلیل در صدد رفع گودی چشم بر می آیند.

گودی زیر چشم بیشتر زمینه ژنتیکی و ارثی دارد . کمبود خواب و یا خواب ناکافی در طی شبانه روز می تواند یکی دیگر از علل گودی کاسه چشم به شمار آید. التهاب سینوسی یا عفونتی به نام سینوزیت می تواند کاسه چشم شما را تیره تر و گود نشان دهد.

علاوه بر تزریق بوتاکس و ژل که موقتی است و گاها ممکن است عوارض ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد(تزريق ژل به دليل اتصالات عروقي دور چشم با عروق شبكيه ممكن است سبب نابينايي شود)، از جراحی رفع گودی کاسه چشم نیز استفاده می شود.

جراحی رفع گودی کاسه چشم

در این جراحی با استفاده از کارگذاری پروتز داخل کاسه چشم، گودی کاسه چشم برطرف می شود. این جراحی در همه افراد قابل انجام نیست و پس از معاینه توسط جراح چشم می توان درباره انجام آن تصمیم گرفت. از کارگذاری پروتز هنگام شکستگی کاسه چشم که باعث گود افتادگی نیز می شود استفاده می گردد که بسته به نوع و محل و میزان گود افتادکی شکل پروتز متفاوت است.

نمونه جراحی رفع گودی چشم توسط دکتر رجبی

جراحی رفع گودی کاسه چشم

 پس از کار گذاری پروتز در کف کاسه چشم ،گود ا‌‌فتادگی شدید کاسه چشم اصلاح شد و فاصله بین چشم وپلک کمترشد

پرسش و پاسخ توسط دکتر رجبی

سوال : باسلام وخسته نباشید وقدردانی از سایت وخدمت به مردم توسط شما، میخواستم بپرسم که ایا زیر چشمها چربی یا ماهیچه یا غیره وجود داره که به مرور زمان اینها به دلایلی مثل(سیگار،وغیره) از بین بره وچشم به طرف داخل حرکت کنه وچشم دورش گود بشه وکوچک به نظر بیاد.درضمن باید بگم برادر ومادرم همچین مشکلی ندارند وچشم هایشان به صورت عادی رشت کرده ودرشت نشون میده ولی من حدود شش ساله کمکم چشمم به طرف داخل رفته وبسیار کوچک بنظر میاد.ممنونم

پاسخ : بله بافت عضله اي به نام اربيكولاريس و بافتهاي چربي دور چشم در چند لايه وجود دارند و با گذر زمان و تحليل اين بافتها چشم گود مي افتد، خواب كافي و مصرف فراوان آب و دستكاري نكردم دور چشم به حفظ طولانيتر سلامتي اين بافتها كمك ميكند اما در كل عمق كاسه چشم استخواني و سايز كره چشم نيز در جلوه چشم در كاسه چشم نقش داد و مجموعه اي از عوامل گوناگون با هم دخيلند.

جهت پرسش از دکتر رجبی ، به قسمت پرسش و پاسخ مراجعه نمایید

نمونه ویدیو جراحی رفع گودی کاسه چشم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا