دسته‌بندی نشده

جدول کامل قیمت سفته در سال ۱۴۰۲

قیمت سفته در سال جاری چقدر است ؟

قیمت سفته بانکی در سال ۱۴۰۲، برای هر یک میلیون تومان سفته ، مبلغ پانصد تومان می باشد که با افزایش مبلغ اسمی سفته ، قیمت خرید آن نیز افزایش می یابد . قیمت سفته را مجلس شورای اسلامی ، تعیین و تصویب می کند و سپس ، طی بخشنامه ای ، اعلام عمومی می نماید .

سفته ، یک سند تجاری است که صادر کننده آن ، می پذیرد ، مبلغ مشخصی را در زمان معینی ، به کسی که سفته در دست او بوده ، بپردازد . امروزه ، استفاده از این سند تجاری ، نقش مهمی در معاملات افراد داشته و از جنبه تضمینی نیز به کرات ، در قراردادهای کاری میان کارگر و کارفرما ، مورد استفاده قرار می گیرد .

اولین مسئله ای که صادر کنندگان سفته با آن سر و کار دارند ، موضوع قیمت و مبلغ سفته است که شخص صادر کننده سفته ، باید آن را پرداخته تا بتواند ، برگه سفته را از مراکز عرضه کننده آن ، خریداری نماید . قیمت سفته در هر سال ، تغییر می کند و سال 1402 نیز مستثنی از این امر نخواهد بود و هر برگه سفته، در سال ۱۴۰۲، نیز قیمت مخصوص به خود را خواهد داشت .

از این رو ، در این مقاله ، قصد داریم ، به این پرسش پاسخ دهیم که قیمت سفته بانکی ، چگونه تعیین می شود ؟ سپس ، نرخ خرید سفته اینترنتی و حضوری، در سال ۱۴۰۲ را بررسی نموده و در آخر ، جدول قیمت این سند تجاری در سال 1402​ را ارائه کنیم .

تعیین قیمت سفته چگونه است ؟

سفته ، یک سند تجاری است که امضا کننده آن ، تعهد می کند ، در تاریخ معینی ، مبلغ تعهد شده در آن را بپردازد . نحوه نوشتن سفته ، شرایطی دارد که این شرایط ، شامل درج نام امضا کننده و گیرنده ، ذکر تاریخ ، ذکر مبلغ مورد تعهد و سایر موارد می باشد. در صورتی که این شرایط ، رعایت نشود، سفته ، به یک سند عادی تبدیل شده و اعتبار خود را به عنوان یک سند تجاری ، از دست می دهد .

در پاسخ به این پرسش که نرخ خرید سفته اینترنتی و حضوری ، در سال 1402، چقدر است ، ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که نحوه تعیین قیمت سفته بانکی قیمت سفته بانکی سال ۱۴۰۲ به چه صورت است ؟ به طور کلی ، قیمت سفته را مجلس شورای اسلامی ، تعیین و تصویب می کند و سپس ، طی بخشنامه ای ، اعلام عمومی می نماید .

در خصوص قیمت سفته 1402 باید گفت ، نرخ و قیمت سفته سال 1402​، هنوز اعلام نشده و به محض اعلام، متن مقاله ، بروزرسانی می گردد و اکنون ، نرخ قیمت خرید سفته بانکی ۱۴۰۲ ، بر اساس سال گذشته ، بدین صورت می باشد که به ازای هر یک میلیون تومان سفته ، 500 تومان در نظر گرفته می شود . یعنی ، چنانچه شخصی ، قصد خرید یک برگه سفته ، با مبلغ اسمی 10 میلیون تومان را داشته باشد ، باید بر اساس قیمت سفته بانکی در سال ۱۴۰۲، مبلغ 5000 هزار تومان بپردازد .

لازم به ذکر است موارد اعلام شده، بر اساس روال سال گذشته بوده و به محض تغییر و اعلام برای سال 1402، در متن مقاله اطلاع رسانی می گردد.

در ادامه این مطلب ، قصد داریم ، نرخ خرید سفته اینترنتی و حضوری ، در سال ۱۴۰۲​، در بانک ملی را به تفصیل مورد بررسی قرار داده و جدول قیمت سفته بانکی در سال 1402 را ارائه دهیم .

قیمت سفته

قیمت سفته در بانک ملی

در قسمت قبل، توضیح دادیم که سفته چیست و گفتیم که سفته، یکی از اسناد تجاری است که با توجه به آن ، فرد امضا کننده ، ملزم می شود تا مبلغی که بر روی سفته نوشته شده یا مبلغ اسمی، را به ذی نفع بپردازد . تنها سفته ای اعتبار دارد که توسط بانک ملی، تنظیم شده باشد و بانک ملی، راسا مسئولیت توضیع و فروش سفته را بر عهده دارد. به همین دلیل ، دراین قسمت، قصد داریم در خصوص نرخ خرید سفته اینترنتی و حضوری ، در سال 1402، در بانک ملی صحبت کنیم.

قیمت سفته در بانک ملی در سال ۱۴۰۲، همانند سال گذشته به این صورت محاسبه می شود که برای خرید سفته، به ازای هر یک میلیون تومان از مبلغ اسمی، 500 تومان باید پرداخت شود؛ به این ترتیب برای سفته بیست میلیون تومانی، باید 10000 تومان، توسط متقاضی خرید برگه سفته، به باجه ارائه دهنده آن، پرداخت شود.

جدول قیمت سفته در سال ۱۴۰۲

همانگونه که در قسمت قبل اشاره شد ، سفته در موارد مختلف و متعددی همچون ، سفته حسن انجام کار ، مورد استفاده افراد قرار می گیرد . با این حال ، افرادی که سفته صادر می کنند ، همیشه این سوال را مطرح می کنند که قیمت سفته چقدر است و کسی که قصد دارد سفته ای را ارائه نماید ، چه مبلغی را باید بپردازد ؟ همانطور که اشاره شد ، قیمت سفته بانکی در سال ۱۴۰۲​​ ، بر اساس سال گذشته، برای هر یک میلیون تومان سفته ، 500 تومان می باشد . در جدول زیر ، برخی از مقادیر قیمت سفته بانکی در سال 1402 ، با توجه به سفته با مبالغ اسمی مختلف و قیمت آن در سال گذشته ، توضیح داده شده است:

مبلغ اسمی سفته نرخ فروش سفته
1 میلیون تومان 500 تومان
2 میلیون تومان 1000 تومان
5 میلیون تومان 2500 تومان
10 میلیون تومان 5000 تومان
20 میلیون تومان 10000تومان
50 میلیون تومان 25000 تومان
100 میلیون تومان 50000 تومان
150 میلیون تومان 75000 تومان

separator line

حتماً بخوانید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا