دسته‌بندی نشده

جاذبه های گردشگری و توریستی تورنتو

جاهای دیدنی تورنتو

تورنتو با جمعیتی معدل 6/2 میلیون نفر، بزرگترین شهر کانادا و مرکز استان اونتاریو می باشد و موارد بسیار زیادی را برای دیدن و لذت بردن برای گردشگران مهیا کرده است. لیست جاذبه های گردشگری شهر تورنتو شامل موزه هایی در کلاس جهانی، فروشگاه هایی فوق العاده، انواع غذاهای قابل انتخاب و فعالیت های در فضای باز مخصوص فصول تابستان و زمستان می باشند. این شهر به خاطر تیم های ورزشی حرفه ای مانند تیم بیس بال بلو جیز و تیم هاکی مپل لیوز دارای شهرت جهانی است. تورنتو به خاطر وجود شهرک بزرگ چینی ها، بناها و ساختمان های بازسازی شده مربوط به دوره سلطنت ملکه ویکتوریا و آسمان خراش های مدرن امروزی اش، شهری پرجنب و جوش به نظر می رسد.

برج CN تورنتو

این برج که در قلب مرکز شهر تورنتو احداث شده است، شناخته شده ترین نماد کانادا است. این برج مخابراتی در طی سال های 1973 الی 1976 توسط یک شرکت راه آهنی کانادایی به نام کانادیئن نشنال ساخته شده و دارای ارتفاعی معادل 33/553 متر، به این ترتیب به مدت 30 سال بلندترین سازه جهان بود تا اینکه با ساخت بنای برج در شهر دوبی، این عنوان را واگذار نمود. یک آسانسور شیشه ای بازدیدکنندگان را تا جائی بالا می برد که بتوانند از پشت پنجره های شیشه ای و یا از روی یک بالکن روباز از طریق یک نمایشگر فلزی محیط اطراف را تماشا نمایند. کسانی که از قبل رستوران را رزرو کرده باشند، می توانند بدون منتظر ماندن در صف انتظار محیط اطراف را تماشا نمایند و در طول شب نیز نورهای منطقه راچستر واقع در نیویورک از روی دریاچه قابل رویت هستند.

تورنتو

نوشته های مشابه

تالار مشاهیر ورزش هاکی تورنتو

تورونتو از سال 1917 با تأسیس تیم هاکی مپل لیوز به عنوان کشور هاکی روی یخ شناخته می شود. این شهر منزلگاه تالار مشاهیر هاکی است و از جمله جاذبه هایی است که برای گردشگران طرفدار و علاقه مند به ورزش های مهیج جزء بایدها است. این موزه که کاپ معتبر استنلی را در خود دارد، تصاویر و اطلاعات بازیکنان بزرگ این ورزش را به نمایش گذاشته و با استفاده از مصنوعات و فیلم، تاریخچه آن را توصیف می نماید. همچنین دارای نمایشگاه های چندرسانه ای،‌ منحصربفرد و تعاملی می باشد که به بازدید کنندگان اجازه می دهد تا به صورت مجازی با بازیکنان حرفه ای بازی کرده و یا یک بازی را با تمام جزئیات آن گزارشگری نمایند.

مرکز ایتون تورنتو

بازدید کنندگان می توانند در برترین مرکز خرید تورنتو یعنی مرکز ایتون خرید کنند. گردشگرانی که احساس گرسنگی داشته باشند می توانند در یکی از چندین رستوران این مرکز خرید به استراحت بپردازند، رستوران هایی که انواع غذاهای فست و فود و قومی را ارائه می دهند. با در نظر گرفتن همه اینها با هم، مرکز ایتون دقیقاً در مرکز شهر تورنتو، دارای بیش از 235 مغازه و رستوران است. این مجتمع عظیم، که دفاتر اداری نیز در خود دارد، در طی هفته حدود یک میلیون مراجعه کننده را میزبانی نموده و همین موضوع باعث تبدیل شدن آن به یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری شهر تورنتو گردیده است. متأسفانه گردشگران دیگر نمی توانند در بخش فروشگاه های زنجیره ای ایتون خرید کنند، چرا که مدتی است فعالیت خود را متوقف نموده است.

مرکز خرید

های پارک تورنتو

های پارک برای هر کسی که علاقه مند به لذت بردن از فعالیت های فضای باز باشد،‌ مناسب است. بزرگترین پارک عمومی تورنتو دارای امکانات مخصوص پیاده روی، زمین بازی ویژه کودکان، باغ وحش و برخی امکانات رفاهی دیگر می باشد. این مجموعه دارای یک آبشار نیز است که تالاب گرنادیر با داشتن حیوانات آبزی مانند اردک ها و پرندگان دریایی، جزئی از آن مجموعه می باشد؛ بهترین چشم انداز این بخش مربوط به بالای باغ های تپه ای این منطقه است. این پارک برای گردشگرانی که فعالیت های بدنی بیشتر را به پیاده روی معمولی در مسیرهای طبیعی ترجیح می دهند، دارای یک استخر رو باز، زمین های بیس بال و زمین تنیس می باشد. یک برگ درخت افرا (نشان ملی کشور کانادا که با استفاده از انواع گل ها و گیاهان دیگر ساخته شده است،‌ به عنوان مشهورترین بخش این پارک شناخته می شود.

موزه رویال اونتاریو تورنتو

مسئولان این موزه معتقدند که رویال اونتاریو یکی از مطلوب ترین موزه های تورنتو می باشد. با انواع نمایشگاه هایی که برگزار می نماید، سخت می توان این ادعا را نپذیرفت. این موزه، تاریخ طبیعی را با فرهنگ های جهانی ادغام کرده و نمایشگاه هایی مملو از تصاویر و مجسمه های دایناسورها و انسان های ماقبل تاریخ و نیز منسوجات و تنوع زیستی، در آن برگزار می گردند. تعداد زیادی از نمایشگاه های عملی و تعاملی به منظور افزایش دانش و اطلاعات بازدیدکنندگان در مورد گذشته و حال وجود دارند. موزه رویال اونتاریو منزلگاه بزرگ ترین کلکسیون آثار معماری چینی خارج از این کشور است اما کلکسیون های زیادی از مصنوعات و ساخته های سایر کشورها مانند کشورهای افریقایی و منطقه خاورمیانه را نیز در خود دارد.

کاسا لوما تورنتو

کاسا لوما یکی از نقاط برجسته تورنتو است که نباید دیدن آن را از دست داد. این بنا، یک قلعه بسیار بزرگ است که از لحظه ای که بر روی دامنه ای از کوهستان در قرن بیستم ساخته شد، برجستگی و فوق العاده بودن خود را حفظ کرده است. این بنا رویای یک شخص ثروتمند و متملک بود که همیشه علاقه مند به زندگی در یک قلعه بود، بنابراین این قلعه را ساخت. این قلعه دارای مسیرهای مخفی برای عبور و مرور، باغ های زیبا و دوست داشتنی، یک کتابخانه،‌ یک سالن بزرگ و حتی یک آسانسور نیز می باشد. سیصد نفر به مدت سه سال مشغول ساخت این مجموعه باشکوه و مجلل بوده اند.

کاسا لوما

آکواریوم ریپلی کانادا – تورنتو

استفاده از لغت “شگفت انگیز” برای توصیف این آکواریوم عظیم در کشور کانادا کفایت نمی کند، مجموعه ای که دارای 16000 حیوان آبزی است که همگی در داخل یک محفظه شیشه ای قرار دارند. با این حال این محفظه شبیه به شیشه های معمولی نگهداری ماهی در منزل شما نیست. این محفظه با حجمی معادل 5/1 میلیون گالون آب (7/5 میلیون لیتر) پر شده است. بازدید کنندگان تمام این حیات دریایی را با قدم زدن در تونلی شیشه ای در درون آب که بزرگترین تونل مخصوص تماشا در امریکای شمالی است، از نزدیک نظاره می کنند. کوسه ها، نوعی ماهی پهن برقی و موجودات دریایی دیگر را از نزدیک ببینید. این آکواریوم دارای بیش از 100 نمایشگاه تعاملی برای آموزش بازدیدکنندگان در رابطه با حیات دریایی است. هر دو ساعت یک مرتبه نمایش هایی زنده ارائه می گردند که در آنها حیوانات ایفاگر نقش های آنها هستند.

جزایر تورنتو

جزایر موجود در این شهر یکی دیگر از مقاصد تفریحی برجسته در تورنتو می باشند. این جزایر که از طریق قایق و کشتی از کنار سواحل تورنتو قابل دسترسی هستند، تنها جزایر این بخش از دریاچه اونتاریو می باشند. به دلیل اینکه فقط تعدادی خودرو اجازه دسترسی به این مناطق را دارند، بزرگترین منطقه در امریکای شمالی هستند که شهری بوده و البته خالی از خودرو می باشند. فرصت های تفریحی فراوانی، از شنا و قایق سواری گرفته تا دوچرخه سواری و گلف فریزبی، همه و همه در این جزایر یافت می شوند. سنترویل که در بخش مرکزی بزرگترین جزیره واقع شده است، یک پارک تفریحی با سبک دهه 1900 هستند که مخصوص کودکان می باشد و راه آهنی مینیاتوری و چرخ فلک آنتیکی را در درون خود جای داده است. جزایر تورنتو به صورت سالیانه میزبان جشنواره های موسیقی سبک راک و آثار هنری نیز می باشند.

ناحیه دیستیلری تورنتو

گردشگران زمانیکه بخواهند حضور در تورنتوی دوران ویکتوریا را تجربه نموده و شگفتی آن را از نزدیک نظاره گر باشند، به این منطقه می روند. این منطقه بازار مانند که در یک منطقه تاریخی با فاصله ای اندک نسبت به مرکز شهر قرار دارد، فقط مخصوص پیاده روی بوده و در اطراف ساختمان ها و بناهای بازسازی شده که زمانی محل تولید نوشیدنی های گودرمن و ورتز بود، واقع گردیده است. گردشگران با بیش از 80 مغازه خرده فروشی، بوتیک و غذاخوری و نیز نمایشگاه های هنری و سالن های سرگرمی در این منطقه که یکی از گرم ترین و جالب ترین نقاط کانادا قلمداد می شود، روبه رو می شوند. این ناحیه در طول سال میزبان برخی از رویدادها، همانند نمایش های هنری و جشنواره های موسیقی می باشد.

منطقه تفریحی

بازار سِینت لارنس تورنتو

گردشگرانی که به این بازار قدیمی سفر می کنند، خریدهایی تاریخی انجام می دهند، بازاری که از سال 1803 در همین مکان مورد توجه عموم قرار گرفته بوده است. امروزه این بازار در سه ساختمان برپا می گردد که یکی از آنها برای غذاهای مخصوص، یکی دیگر برای بازار روزهای شنبه مزرعه داران و سومی دارای مغازه ها و فروشگاه های خرده فروشی است. بازار جنوب میزبان 120 مغازه فروش غذاهایی ویژه مانند برادز اند پرودیوس است. خدمات فرهنگی تورنتو در طبقه دوم در معرض نمایش قرار گرفته اند. بازار شمال میزبان شنبه بازار مزرعه داران است، بازاری که از سال 1803 فعالیت خود را آغاز نموده است؛ روزهای یکشنبه این بازار تبدیل به بازار لوازم آنتیک و قدیمی می گردد. سالن و بنای سِینت لارنس که در سال 1850 ساخته شده است،‌ میزبان کسب و کارهای خرده فروشی است.

باغ وحش تورنتو

باغ وحش بزرگ تورنتو، مجموعه‌ای از چندین هزار حیوان مختلف را جمع‌آوری کرده که در کنار “Red River” در ۴۰ کیلومتری از شمال‌شرقی مرکز شهر قرار دارد. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های این باغ وحش، بخش مربوط به پانداها است که در سال ۲۱۰۳ افتتاح شد. باغ وحش به چند قسمت تقسیم شده است و هر کدام از این بخش‌ها، یکی از مناطق مهم دنیا را نمایش می‌دهند. مثلا بخش آمریکای شمالی دارای منطقه‌ای حفاظت‌شده‌ی بزرگ برای خرس‌های گریزلی است. از دیگر بخش‌های مهم باغ وحش می‌توان ساوانای آفریقایی و دیواره‌ی بزرگ مرجانی را نام برد.

منطقه تفریحی تورنتو

این منطقه‌ی تفریحی در تورنتو درواقع پاسخی به محله‌ی “Broadway” نیویورک است. این منطقه، شب‌ها حال‌وهوای دیگری دارد. برای اینکه بزرگ‌ترین نمایش‌های تئاتر و آخرین کنسرت‌ها و رویدادهای موسیقی را ببینید، باید به این منطقه سر بزنید. علاه‌بر اجرای آثار هنری، این منطقه جاذبه‌های تفریحی دیگری هم دارد که شامل انواع رستوران و مکان‌هایی برای گردهمایی‌ها و جمع‌های دوستانه و اجتماعی است. هتل و فروشگاه نیز در این منطقه ساخته شده است.

پارک

آبشار نیاگارا در نزدیکی تورنتو

آبشار نیاگارا در تورنتو نیست، ولی فقط یک ساعت‌ونیم با آن فاصله دارد. آبشار نیاگارا یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کاناداست و تورهای زیادی از تورنتو برای بازدید از این آبشار شگفت‌انگیز برگزار می‌شود. این تورها معمولا شامل سرویس از هتل، سفر به آبشار نیاگارا، قایق‌سواری در پای آبشار، ناهار، سکوی بازدید “Whirlpool Rapids” و توقف در شهر زیبای “Niagara-on-the-Lake” است.

سرزمین عجایب کانادا در تورنتو

سرزمین عجایب کانادا، بیرون از شهر تورنتو قرار دارد. این شهربازی برای طرفداران هیجان و ماجراجویی بسیار جذاب است و در حدود ۷۰ سرگرمی و وسیله‌ی تفریحی پرهیجان دارد. بخشی از این مجموعه‌ی تفریحی به پارک آبی “Splash Works” اختصاص پیدا کرده است. در این پارک، وسایل تفریحی پرهیجانی مثل انواع ترن هوایی وجود دارد که بعضی از آنها در کل کانادا بی‌نظیر‌ند.

separator line

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به نخجوان آذربایجان و جاذبه های توریستی آن

از هزینه های سفر به ونزوئلا و جاذبه های گردشگری آن بیشتر بدانید

هزینه های سفر به هاوایی و آشنایی با جاذبه های گردشگری آن

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا