دسته‌بندی نشده

آشنایی با هزینه های سفر به تورنتو

معرفی شهر تورنتو

تورنتو مرکز استان اونتاریو و پرجمعیت ترین شهر کانادا می باشد. در این شهر علاوه بر اینکه یک مقصد مهم اقتصادی برای کانادا محسوب می شود، گردشگران را به دلیل جاذبه های متعددی که برای آن ها فراهم کرده به خود جذب می کند. در اینجا علاوه بر مکان هایی که برای آن باید ورودی بپردازید می توانید از مکان های دیدنی رایگان آن بازدید کنید. تورنتو کانادا جزو شهرهای گران برای یک توریست به حساب می آید اما باز هم جزو مقصد های محبوب برای گردشگران است.

جغرافیا و تاریخ تورنتو

شهر تورنتو در جنوب استان انتاریو و در شمال غرب دریاچه انتاریو قرار گرفته که جمعیت آن حدود ۲٫۵ میلیون نفر می باشد. تورنتو مناطق ایرانی نشینی مانند ویلو دیل و تپه ریچموند دارد. در ابتدا قبیله هورون در این منطقه ساکن بود تا زمانی که اروپایی ها به این منطقه وارد شدند. نام آن به “معنای “محلی است که درختان بر روی آب ایستاده اند.

تورنتو

نوشته های مشابه

اطلاعات کلی در مورد تورنتو

زبان این کشور انگلیسی و فرانسوی می باشد که کار بسیاری از گردشگران را راحت کرده است. واحد پول تورنتو دلار کانادایی می باشد که در حال حاضر معادل ۳۲۴۵ تومان است. فرودگاه تورنتو فرودگاه بین المللی پیرسن تورنتو نامیده می شود. اختلاف زمانی آن با ایران منفی ۱۱:۳۰ است. در موارد بسیار ضروری می توانید با شماره ۹۱۱ تماس بگیرید و اگر تماس شما ضرورت کمتری دارد می توانید با این شماره ها تماس بگیرید.

آب و هوا و بهترین زمان سفر به تورنتو

تورنتو جزو شهرهایی در کاناداست که دارای چهار فصل می باشد. تابستان های گرم و زمستان های بسیار سردی دارد. با تمام تفاصیل بهترین زمان مسافرت به این شهر بهار و تابستان می باشد. اوایل بهار شاید کمی سرد باشد که با پوشیدن لباس مناسب نگرانی خاصی برای شما وجود ندارد. اما اگر در زمستان قصد سفر به این شهر را دارید، باید انتظار برف و باران زیاد و همچنین دمای منفی صفر درجه را داشته باشید. دمای این شهر در زمستان گاهی برای چندین هفته به بالای صفر نمی رسد.

اقامت در تورنتو

اگر بخواهید در هزینه های سفر به تورنتو صرفه‌جویی کنید، یکی از موثرترین کارها انتخاب یک هتل ارزان‌قیمت است. در این میان می‌توانید با انتخاب یک هاستل، هزینه‌های خود را به شکل چشمگیری پایین بیاورید؛ مثلا اقامت یک هاستل معمولی در تورنتو چیزی بین 25 دلار (برای خوابگاه‌های چند تخته) تا 55 دلار (برای اتاق‌های خصوصی) متغیر است. معمولا تمام هاستل‌ها اینترنت بی‌سیم رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند و حتی برخی صبحانه هم می‌دهند. البته تعداد هاستل های تورنتو زیاد نیست و بهتر است پیش از سفر، هاستل مورد نظر خود را رزرو کنید. البته اگر در طول تابستان به این شهر سفر می‌کنید، می‌توانید با در کمپ‌های مخصوص، خارج از شهر چادر بزنید (البته برای چادرزدن هم باید بین 20 تا 30 دلار بپردازید).

اگر بخواهید در هر هتل اقامت کنید، باید بدانید که هتل های ارزان تورنتو برای هر شب اقامت حداقل 85 دلار (برای یک اتاق دو تخته) از شما دریافت می‌کنند. البته این هتل‌های ارزان، امکانات خاصی ندارند و بیشتر شبیه خوابگاه هستند؛ اما اینترنت رایگان را به شما ارائه می‌دهند. در فصل پاییز یا بهار می‌توانید با سر زدن به وبسایت Airbnb، اقامتگاهی اشتراکی با حداقل هزینه 30 دلار برای هر شب پیدا کنید. کرایه کردن یک آپارتمان هم در این فصل حداقل شبی 75 دلار برایتان خرج برمی‌دارد. البته اگر بخواهید در هتل های 4 یا 5 ستاره اقامت کنید، باید روی بیش از این‌ها حساب کنید.

کانادا

هزینه خورد و خوراک در تورنتو

اگر می‌خواهید سفرتان بازهم کم‌خرج‌‌تر شود، می‌توانید به جای غذا خوردن در رستوران های تورنتو، خودتان در خانه آشپزی کنید. تهیه مایحتاج شما برای یک هفته، چیزی بین 50 تا 90 دلار خواهد شد که البته فهرست کامل قیمت اقلام غذایی کانادا را می‌توانید در مقالۀ هزینه های سفر به کانادا مشاهده کنید.

اما اگر حوصلۀ آشپزی نداشتید و تصمیم گرفتید در رستوران غذا بخورید، خوب است بدانید که هزینه صرف غذا در رستوران‌های عادی تورنتو (به همراه نوشیدنی و پیش‌غذا) بین 20 تا 25 دلار هزینه دارد. اگر به رستوران‌های شیک‌تر سر بزنید ، باید روی 30 تا 35 دلار حساب کنید؛ اما غذاهای حاضری و فست‌فود، کمتر از 10 دلار برایتان آب می‌خورد. هات‌داگ نیز از جمله غذاهای ارزان تورنتو است که بسته به نوعِ سوسیس آن، بین 2.5 تا 4 دلار متغیر است.

شکم گردی در تورنتو

از جمله غذاهایی که می توانید در تورنتو میل بفرمایید را در لیست زیر ببینید.
۱- خوا سوی: نودل سوپ تخم مرغ که با رشته فرنگی طلایی آروماتیک و مرغ یا توفو پر شده است.
۲- گرن فریتو میستو: ظرفی پر از غذاهای سرخ شده که در آن می توانید کدو سبز، گل کلم، تعدادی از سبزیجات فصلی دیگر و مقداری غذاهای دریایی را پیدا کنید.
۳- سوسور به سبک سنگاپوری: سالادی که از یک غذای کامل کامل تر است!
۴- ناچوی تاج پادشاه: تکه ای وسیع از ذرت ترد شده با سسسا روجا، فریولی، گوشت گاو، گوجه فرنگی، پیاز، فلفل ترکیبی، نعناع، پنیر ذوب شده و خامه ترش

ساحل تورنتو

هزینه های رفت و آمد در تورنتو

خوشبختانه کشورهای توسعه یافته اهمیت زیادی به سیستم حمل نقل عمومی می دهند. تورنتو نیز از این قضبه مبرا نیست. سیستم امن و قابل اطمینان این شهر که شما را به هر کجا که بخواهید می برد، در تمام نقاط قابل استفاده است. پس در سفر به کانادا از بابت رفت آمد در سطح شهر هیچ گونه نگرانی به دلتان راه ندهید. حمل و نقل عمومی این شهر شامل تاکسی، مترو، تراموا و اتوبوس است.

تاکسی: نرخ تاکسی بر اساس کیلومتر محاسبه میشود که در هر سه کیلومتر برای شما ۶ الی ۹ دلار هزینه می برد.

مترو: سرویس متروی تورنتو بسیار کار آمد است. قطارهای هر دو دقیقه یکبار و در زمان خلوتی هر ۵ دقیقه یکبار حرکت می کنند. برای استفاده از مترو می توانید بلیط کارت تهیه کنید، کارت یک روزه یا ۷ روزه ی نامحدود خریداری کنید.

تراموا: یکی از جذاب ترین سرویس های حمل و نقل در تورنتو تراموا می باشد. ترامواها به دو نوع قدیم و جدید تقسیم می شوند که اگر نوع قدیمی را انتخاب کنید قادر خواهید بود که هزینه سفر را نقدا حساب کنید اما در نوع های جدید باید از همان کارت بلیط ها استفاده کنید.

اتوبوس: ایستگاه های اتوبوس را می توانید در سراسر شهر ببینید. علاوه بر ایستگاه ها می توانید وقتی به مقصد رسیدید با فشردن کلید توقف از راننده بخواهید که ماشین را برای پیاده شدن شما متوقف کند. کرایه مسیر را می توانید در صندوق های مخصوص تعبیه شده در اتوبوس بیندازید.

هزینه تهیه بلیط کارت های یک روزه ۱۱ دلار و هفت روزه ۳۹٫۲۵ دلار می باشد.

هزینه های جاذبه های تفریحی و گردشگری تورنتو

  • تور اتوبوسی تورنتو، 35 دلار
  • قلعه-موزۀ کاسالوما، 20 دلار
  • باغ‌وحش، 28 دلار
  • سافاری شیر افریقایی، بالغ 33 دلار، کودک 26 دلار
  • اجاره وسایل اسکی، 40 دلار
  • کایاک سواری روی دریاچه آنتاریو، 30 دلار برای هر ساعت، 70دلار روزانه.
  • بیلیارد و بولینگ، ساعتی 6 دلار

کاخ

نکاتی در مورد کاهش دادن هزینه ها در تورنتو

تجربۀ سفر ارزان به این معنی نیست که در طول سفر به خودتان سختی بدهید و در اقامتگاه‌های شلوغ و کثیف شب را به صبح برسانید؛ بلکه با مدیریت مخارج و هزینه‌های خود، می‌توانید در عینِ حال، هم سفری آرامش‌بخش و ماندگار را تجربه کنید، و هم کمترین هزینه‌های ممکن را بپردازید. در ادامه با چند نکتۀ مانلی پروازی برای کاهش دادن هزینه‌های سفر به تورنتو آشنا خواهید شد.

  • فعالیت‌های تفریحی رایگان را از دست ندهید (موزه‌های رایگان، جاذبه‌های گردشگریِ بدون ورودی، دیدنی‌های طبیعی تورنتو …)
  • کارت توریستی (City Pass) را فراموش نکنید (با 72 دلار امریکا می‌توانید از برخی از جاهای دیدنی تورنتو به صورت رایگان دیدن و در هزینه‌های خود ‌صرفه‌جویی کنید)
  • تورهای رایگان همیشه انتظار شما را می‌کشند (مثلا تورهایی که شرکت هریتیج تورنتو واکز ارائه می‌دهد)
  • سایت Airbnb برای یافتن اقامتگاه بی‌نظیر است
  • سرویس‌های اشتراک خودرو مثل اوبر، هزینه‌هایتان را پایین می‌آورد
  • تابستان‌ها به تورنتو سفر نکنید (زمستان‌های سردِ تورنتو قابل‌تحمل هستند و می‌توانید بلیط هواپیما و هتل‌های ارزان‌تری برای خود پیدا کنید)
  • مثل کانادایی‌ها غذا بخورید؛ رستوران‌های محلی را پیدا کنید، به محلۀ چینی‌ها سر بزنید، غذاهای خیابانی را امتحان کنید، بازار کنزینگتون را از دست ندهید.)

بایدها و نبایدها در سفر به تورنتو

  • کانادایی ها از این که مدام با مردم آمریکا یا اروپا مقایسه شوند خوششان نمی آید. سعی کنید که در برابرشان مقایسه انجام ندهید.
  • هیچ جاذبه، استراحتگاه یا پارکی را به هیچ وجه خراب نکنید. شما باید از تمامی قوانین و سیاست های جاذبه های توریستی و همچنین قوانین تورنتو پیروی کنید.
  • در پیاده رو در لاین مستقیم راه بروید.
  • از کسی که هدست به گوشش است سوال نپرسید.
  • تحت هیچ شرایطی برای برنامه هایی که ساعت مشخص دارند دیر نکنید.
  • هیچ غذایی به درون اتوبوس نبرید.
  • به تورنتو کانادا سفر کنید و از این شهر مدرن و زیبا خاطره خوبی بسازید.

separator line

بیشتر بخوانید:

هزینه های سفر به قزاقستان و جاذبه های توریستی این کشور

هزینه های سفر به نخجوان آذربایجان و جاذبه های توریستی آن

از هزینه های سفر به ونزوئلا و جاذبه های گردشگری آن بیشتر بدانید

گردآوری توسط بخش گردشگری

مجله دلگرم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا