دسته‌بندی نشده

«توئیتر» خود را امن‌تر کنید

شبکه‌های اجتماعی مجازی دنیای ما را دستخوش تغییر کرده‌اند. بسیاری از مردم سراسر دنیا روز خود را با سرکشی به حساب کاربری خود در این سایت ها آغاز می‌کنند و کار به جایی رسیده که بعضی از کاربران از «اعتیاد» خود به آنها صحبت می‌کنند.

«توئیتر» خود را امن‌تر کنید

توییتر

اما سایت‌هایی مثل فیس‌بوک، توئیتر، گوگل پلاس و اینستاگرام همانقدر که جذاب هستند، ترسناک هم می‌توانند باشند، چرا که خلافکاران سایبری با استفاده از همین شبکه‌های دوست داشتنی می‌توانند قربانیان خود را از میان میلیون‌ها کاربر انتخاب کنند.

خوشبختانه با صرف تنها پنج دقیقه و ایجاد تغییراتی جزئی در تنظیمات امنیتی حساب کاربری خود می‌توانید احتمال موفقیت دستبردهای اطلاعاتی را به میزان زیادی کاهش دهید و از ساعت‌ها شرمساری اجتماعی و تلاش پیگیر برای بازیافت هویت به سرقت رفته‌تان جلوگیری کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید روش‌های ارتقای امنیت در «توئیتر» است که در مجله «پی سی وُرلد» منتشر شده است. نوشتار حاضر سومین بخش از مجموعه‌ای چهار قسمتی است که به روش‌های بهبود امنیت در فیس‌بوک،گوگل پلاس، توئیتر، و اینستاگرام خواهد پرداخت.

توئیتر تکانی کنید!

ماهیت توئیتر برای به اشتراک‌گذاری عکس، فیلم و پیام‌های کوتاه است. به همین دلیل گزینه‌های چندانی برای شخصی کردن داده‌های فرستاده شده ندارد. اما چه بخواهید و چه نخواهید، در نهایت این شما هستید که مسئول بخش اعظم هر آن چیزی هستید که بر روی صفحه حساب کاربری‌تان ظاهر می‌شود. افزون بر آن، توئیتر چند «درز» اطلاعاتی هم دارد که با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید آنها را برای خودتان ترمیم کنید.

۱. توئیتر خود را به فیس‌بوک وصل نکنید

اول اینکه باید توئیتر خود را از فیس‌بوک و هر شبکه اجتماعی مجازی دیگری که احتمالاً به آن وصل شده، جدا کنید. دیدن نام کاربری توئیتر شما بر روی صفحه فیس‌بوکتان از چند جهت مضر است، یکی اینکه ارتباط اطلاعات واقعی فیس‌بوک به توئیتر پیوند می‌خورد و، برای مثال، نام شما، موقعیت مکانی شما و سوابق کاری‌تان، همه و همه در اختیار میلیون‌ها کاربر توئیتر قرار می‌گیرد که لزوماً در فهرست دوستانتان جایی ندارند و قرار نیست این جزئیات را درباره شما بدانند. دیگر اینکه، با این کار برای دوستان فیس‌بوکتان هم دردسر ایجاد می‌شود و اطلاعات شخصی آنها هم در معرض خطر قرار می‌گیرد.

بنابر این،‌ اگر مالک یک شرکت کوچک یا شخصیتی معروف نیستید که تلاش می‌کند اطلاعاتش را در آنِ واحد در چندین شبکه اجتماعی منتشر کند، حساب کاربری توئیتر خود را حتماً از دیگر شبکه‌های اجتماعی مجازی جدا کنید. برای این کار کافی است وارد توئیتر خود شوید، سپس در فهرست تنظیمات بخش مربوط به ویرایش «پروفایل» را انتخاب کنید. در پایین این قسمت دنبال گزینه مربوط به ارتباط با فیس بوک بگردید و عبارت قطع حساب کاربری توئیتر از فیس‌بوک را برگزینید.

۲. برچسب‌های مکانی را غیرفعال کنید

دومین اقدام مهمی که باید در حساب کاربری توئیتر خود انجام دهید این است که سرویس برچسب مکانی (ژئوتگ) توئیتر را خاموش کنید. این عمل بدان معناست که با هر توئیت ارسالی، مخاطبین از روی پُست جدیدتان محل ارسال مطلب را متوجه نخواهند شد. توجه داشته باشید که به رغم جذاب بودن این سامانه، در بهترین حالت – که کسی با مقاصدی نامشخص در پی کسب اطلاعات درباره شما نباشد، – با انتخاب آن ردپایی قدم به قدم از اینکه در هنگام ارسال کدام توئیت در چه جایی بوده‌اید، تهیه و آن را به صورت عمومی منتشر می‌کنید.

در سناریویی بدبینانه نیز ممکن است با استفاده از همین اطلاعات به ظاهر کم اهمیت، بدخواهانی با دنبال کردن لحظه به لحظه شما را زیر نظر گرفته و مقاصد خود را علیه تان اجرا کنند. شایان ذکر است که توئیتر به صورت پیش‌فرض اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی کاربران را در حالت غیرفعال قرار می‌دهد، که البته دلیل نمی‌شود که خودتان برای اطمینان از غیرفعال بودن این سامانه، حسابتان را بررسی نکنید.

برای این کار، وارد تنظیمات حساب کاربری خود شوید، گزینه «موقعیت مکانی را به توئیت‌های من اضافه کن» را از حالت انتخاب خارج کنید. حال که تا اینجا آمدید، می‌توانید گزینه «حذف تمامی اطلاعات مکانی» را هم انتخاب کنید.

۳. حساب کاربری تان را خصوصی کنید

دست آخر آنکه، می‌توانید درباره خصوصی کردن حساب کاربری توئیتر خود هم تصمیم بگیرید. راهش هم بسیار آسان است – کافی است وارد تنظیمات حساب کاربری شوید، و گزینه «از توئیت‌های من محافظت کن» را انتخاب کنید، با چنین اقدامی مطالب به روزگردانی شده شما در معرض دید عموم قرار نخواهد گرفت و کنترل شما را بر سرنوشت توئیت‌هایتان میسر می‌کند، چرا که بدین ترتیب دنباله‌روهای توئیتری شما نخواهند توانست توئیت‌های شما را بازتوئیت کنند، و دنباله‌روهای جدید هم برای دنبال کردنتان به کسب اجازه از شما نیاز خواهند داشت.

منبع: رادیوفردا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا