دسته‌بندی نشده

تفاوت هافبرد و فولبرد : هتل های فولبرد (FB) و هافبرد (HB) یعنی چه ؟

تفاوت هافبرد و فولبرد چیست؟

زمانی که برای رزرو یک هتل اقدام می‌کنید، گزینه‌های مختلفی پیش روی شما قرار می‌گیرند. هتل فولبرد چیست؟ هتل هافبورد چیست؟ این‌ها دو گروه از دسته‌ بندی هتل‌ها هستند که اتفاقا مشتریان زیادی نیز دارند.

رزرو اتاق هتل

حال بپردازیم به اینکه اتاق هافبرد یعنی چه؟ در صورتی که در نام اتاق عنوان هافبرد را دیدید به این معناست که این اتاق همراه با وعده صبحانه و ناهار یا شام قابل رزرو است. اینکه وعده دوم ناهار باشد یا شام در برخی هتل‌ها به انتخاب هتل و در برخی دیگر می‌تواند به عهده مسافر باشد.

هتل فولبرد هافبرد

اتاق فولبرد چیست؟ در این اتاق اقامت به همراه صبحانه، ناهار و شام هم در اختیار مسافر قرار می‌گیرد و هزینه کلیه وعده‌های غذایی مهمان در همان هزینه‌ای که می‌پردازید لحاظ شده‌است.

ارائه وعده‌های غذایی در هتل به دو صورت انجام خواهد شد: منوی بوفه یا منوی انتخابی. در صورتی که هتل برای وعده‌های غذایی خود منوی بوفه در نظر بگیرد که شرایط کاملاً مشخص است، تمام مهمانانی که اتاق با وعده غذایی دارند از منوی بوفه استفاده می‌نمایند. اما در صورتی که غذا به صورت منوی انتخابی باشد یعنی چند غذای مشخص برای میهمانان در نظر گرفته‌شده و افراد بنا به سلیقه خود یکی را انتخاب می‌کنند.

اتاق هتل همراه صبحانه

در بالا دیدیم که هتل فولبرد چیست و هافبورد چه کاربردی دارد. جالب است بدانید که در بسیاری از هتل‌های لوکس، صرفا با یکی از ساختارهای بالا روبرو نبوده و شما این امکان را دارید که از میان سرویس‌ها و اتاق‌های مختلف آن، اتاق Full board hotel یا هافبورد با سطح خدمات خاص هر یک را انتخاب کنید.

در واقع ضمن آن که فرصت دارید تا از همان فضای هتل استفاده کنید، با در نظر گرفتن سطح بودجه و پرداخت خود، امکان برخورداری از هر یک این سرویس‌ها را خواهید داشت.

در بعضی شرایط حتی این صرفه جویی در هزینه‌ها نیست که باعث می‌شود بخواهید به طور مثال یک اتاق سه تخته هافبورد رزرو کنید. احتمالا شما مایل هستید که زمان بیشتری را برای رستوران‌گردی در شهر مقصد سفر خود اختصاص داده و غذا خوردن پی در پی در هتل، برایتان جذابیت زیادی ندارد.

حتماً بخوانید:

در این صورت، بهتر است هزینه کمتری بابت رزرو هتل پرداخت کرده و این بودجه را به رستوران‌گردی در شهر اختصاص دهید. به خصوص زمانی که طول سفر شما بیشتر باشد، میل کردن پیوسته وعده‌های غذایی در رستوران هتل تکراری شده و قطعا علاقه‌مند خواهید بود که برخی از این وعده ها را بیرون از هتل و در رستوران های مختلف شهر میل کنید.

زمانی که هزینه آن را حین رزرو پرداخت کرده باشید، محاسبات اقتصادی شما کمی برهم خواهد ریخت. اما اگر از پیش رزرو یک half board hotel را انجام داده باشید، همیشه یک وعده غذایی شما، برای گردشگری غذا در شهر آزاد خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا