دسته‌بندی نشده

تشخیص و درمان توده سفت زیر پوست

علل ایجاد توده سفت زیر پوست

توده سفت زیر پوست می تواند به دلایلی مختلفی نظیر ؛ تجمع چربی ( این نوع توده بی خطر بوده و قابل لمس است ) ، ایجاد کیست ( کیسه دربسته حاوی سلول های مرده ی پوست و مقداری چربی زرد رنگ ) ، ورم غدد لنفاوی ( ورم غدد در زیر بغل ، کشاله ی ران ، گردن ) ، دمل ( آبسه که به معنی تجمع چرک ) ، پینه ( ایجاد روی پا ، دست ها و انگشتان پا ) و تومور بدخیم ( تومور سرطانی ) ایجاد گردد و به راحتی قابل لمس و رویت خواهد بود. توده های سفت زیر پوست می توانند در هر جایی از بدن ایجاد شوند که هر کدام در هر بخشی از بدن دارای علائم مشخص و درمان های مخصوص به خود خواهند بود.

توده سفت زیر پوست

درمان های موثر توده سفت زیر پوست

درمان موثر توده سفت زیر پوست تنها با مراجعه به پزشک متخصص امکان پذیر خواهد بود که در این زمینه پزشک ابتدا توده را معاینه می کند که اگر قابل تشخیص نباشد ،از آن نمونه برداری می کند ، چنانچه توده ، سرطانی تشخیص داده نشود ، طی یک عمل جراحی سرپایی از طریق برش کوچکی روی پوست به راحتی می توان توده را از زیر پوست تخلیه نمود .

نوشته های مشابه

حتماً بخوانید:

علت زدن توده ی زیر بغل چیست؟

علت زدن توده ی زیر بغل چیست؟

مقدمه ای در مورد توده ی زیر بغل گاهی بعضی از خانم ها به توده کوچک گردی که در زیر بغل شان وجود دارد شک می کنند و تصور می کنند که یک غده عفونت علت…

جراحی توده ی زیر پوست می تواند در مطب و بدون نیاز به اتاق عمل انجام شود .
در مورد توده های ناشی از عفونت باکتریایی ، از تجویز آنتی بیوتیک جهت درمان می توان استفاده نمود .
جهت تخلیه ی توده ای که پر از مایع شده ، از یک سرنگ ، استفاده می شود .
توده های چربی را می توان با سرنگ های بزرگ نیز بیرون کشید و توده را برطرف نمود، که در این مورد امکان بازگشت چربی های تجمع یافته بیشتر خواهد شد .
این نوع توده ها پس از نمونه برداری و تشخیص صحیح نوع بدخیم یا خوش خیم بودن آن ، جهت درمان توده سرطان سفت زیر پوست از جلسات متعدد پرتودرمانی و شیمی درمانی استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا